- Bibi
"De afgelopen schoolweek is erg snel voorbij gegaan." zeg ik tegen m'n moeder die naast me op de bank ligt. "Gelukkig lieverd, misschien ga je het hier wel leuk vinden" antwoord ze en ze moet lachen. "Wie weet." antwoord ik en kijk weer naar de tv. M'n telefoon trilt en ik pak hem van de bank.
Melissa: Bieb, kom je film kijken? Luna komt ook!
Ik: Jaaa is goed, nu?
Melissa: Jaaaaa
Ik: Omw x"Mam, ik ga film kijken bij Melissa" zeg ik en ik sta op. "Is goed, veel plezier!" antwoord ze. Ik pak m'n telefoon en loop de gang in. Ik doe m'n schoenen en jas aan en loop de deur uit. "Fuck de sleutel" zeg ik nog zachtjes en ik loop terug naar binnen. Ik pak de sleutel en doe de deur dicht. Gelukkig hoef ik niet ver te lopen, ik lach om mezelf. Ik bel aan bij Melissa, die al snel open doet. "Hey, kom binnen!" zegt ze vrolijk en ik loop achter haar aan naar binnen. In de gang doe ik m'n schoenen en jas uit. Ik loop mee naar de woonkamer waar haar vader op de bank zit. "Hoi, ik ben Bibi, het buurmeisje" zeg ik en ik geef hem een hand. "Hoi!" antwoord hij terug en hij gaat weer zitten. "Kom, dan gaan we naar boven." zegt Melissa en ze trekt aan m'n arm. We lopen de trap op en door naar haar kamer. Haar kamer is super leuk ingericht met allemaal leuke prulletjes en spulletjes. Ze heeft een zitzak met een tv ervoor, echt super handig om film te kijken. Ik plof op de zitzak neer en pak m'n telefoon. "Welke film?" vraagt Melissa. "Ik zou het niet weten, heb je Netflix?" vraag ik. "Ja ofcourse" antwoord Melissa. Ze start Netflix op en ze zoekt tussen de films. "Ik ben hier zo slecht in." zeg ik. "Same, dus, The last song? Met Miley Cyrus?" zeg Melissa. "Ik vind het prima" antwoord ik. Een half uur later gaat de bel en Melissa rent naar beneden. Even later komen Melissa en Luna de kamer binnen lopen. "Hey girl" zegt Luna en ze geeft me een knuffel. "Haai" antwoord ik. Luna ploft naast me neer en Melissa zet de film aan. Op het einde van de film zitten we alle 3 te janken. "Bibi! Omdat je hier net bent vind ik eigenlijk dat we even lekker uit moeten gaan vanavond!" roept Luna met een huil stem. We moeten alle 3 lachen, "nou omdat je het zo zielig vraagt." antwoord ik. En we moeten nog steeds lachen. "Ik app m'n moeder even hoor." zeg ik en ik pak m'n telefoon. "Eens kijken of we nog leuke boys kunnen fixen." zegt Luna met een lach op d'r gezicht. "Yes, ze vindt het goed, ik moet alleen wel oppassen want het is Amsterdam." zeg ik. We moeten hier alle 3 om lachen. "Ik heb wel even een make-upje nodig hoor." zegt Melissa. "Same" antwoord Luna en ik tegelijk. Melissa loopt naar haar make-up tafel en opent de eerste la, "Pak maar, ik heb alles" zegt ze erbij. Luna en ik lopen naar haar en kijken naar de la. "Zoveel!" zegt Luna vrolijk. We doen onze make-up op en lopen dan naar beneden. We zeggen gedag tegen Melissa haar vader en lopen de deur uit. We pakken onze fietsen en beginnen te fietsen. Ik heb echt geen idee waar we fietsen maar goed. Ik probeer de weg wel te onthouden maar dat is erg lastig. "We gaan naar het Leidse plein." zegt Melissa. "Okee!" antwoord ik. Na ongeveer 20 min komen we aan op het Leidse plein. Ik heb wel eens wat gehoord over dit plein maar ik was er nog nooit geweest. "Wow vet groot" zeg ik. "Ja hé" zegt Luna terwijl we onze fietsen neer zetten. "Kom, laten we even een selfie maken" zegt Melissa en ze pakt haar telefoon. We gooien de selfie op insta en lopen een club binnen. We lopen direct door naar de bar en bestellen 3 shotjes. "Op een goeie avond" roep ik en we nemen het shotje. Als ik rechts van me kijk, kijk ik recht in de ogen van Dioni. Het lijkt wel of hij me volgt, of ik hem. Ik kijk terug naar de meiden, "Dioni gespot girls" zeg ik. "Ojeej, succes" zegt Luna. Ik heb Melissa en Luna vertelt dat ik hem steeds tegen kom. Ze weten ook niet wat ze er van moeten denken maar over 1 ding waren we het eens, hij is knap. "Ik wil nog een shotje, anders gaat dit niet goed aflopen." zeg ik. Luna bestelt weer 3 shotjes en die zijn zo weer leeg. "Kom we gaan dansen!" roept Melissa blij en ze trekt ons mee. Als work from home komt van Fifth Harmony gaan we helemaal los. "Dit is echt m'n jam jongens!" roep ik blij. Luna haalt nog 3 shotjes en die drinken we ook zo weg. Ik begin het gewoon nu al te voelen, ik kan zo slecht tegen alcohol. Ik pak de glaasjes uit Melissa en Luna hun handen en breng ze naar de bar. Ik zie Dioni ook aan de bar staan waardoor ik eigenlijk wil omdraaien en terug lopen. Wat een bullshit is dit denk ik bij mezelf en ik loop naar de bar. Ik zet de glaasje neer en kijk opzij. "Hey" zegt Dioni. "Haai"antwoord ik terug. "Ik ben Dioni" zegt hij met een glimlach. "I know, ik ben Bibi" zeg ik tegen hem. Ik wil weg lopen maar hij pakt m'n arm. "Je woont toch dichtbij mij?" vraagt hij. "Ja ik denk het" zeg ik en ik moet lachen. "Dan zie ik je vast nog wel eens" zegt hij en hij loopt weg. Okee dit was vaag. Ik loop met een verward hoofd terug naar Luna en Melissa. "Wat is er gebeurt?" vraagt Melissa en Luna kijkt vragend. "Dioni happend" zeg ik en ik kijk zijn kant op. Hij zegt waarschijnlijk het zelfde tegen zijn vriend want ze kijken beiden onze kant op. "Ojeej" zegt Luna. "Het zal wel" zeg ik en ik begin te dansen.
JE LEEST
I'm Sorry Ft. B-Brave
FanfictionBibi is net verhuisd naar Amsterdam. Ze komt al snel terecht in een leuke groep jongens. Is het liefde of vriendschap?