33. "Geen dank, maar 1 ding"

115 13 2
                                    

- Melissa

"Bieb!" Roep ik als ik op de gang sta. "Ja?" Roept ze terug. Ik hoor wat gerommel en dan gaat de deur open. "We hebben honger" zeg ik als Bibi voor me staat. "Dan gaan jullie wat eten" antwoord Bibi lachend. Ik moet lachen en vraag of we wat met z'n alle gaan eten. "Is goed" antwoord Bibi en ze loopt de kamer in. Ik loop naar Luna haar kamer en klop op de deur. "Kom binnen" antwoord Luna. Ik doe de deur open en loop naar binnen. "Ga je mee eten?" Vraag ik. "Altijd" antwoord ze en ze staat op. "Wil jij Samuel even halen? Dan snok ik Kaj uit bed" zeg ik. "Doe ik, totzo" antwoord Luna. Ik loop haar kamer uit. Als ik mijn kamer binnen kom lopen ligt Kaj op bed met zijn ogen dicht. "Kaj, wakker worden, we gaan met z'n alle eten" zeg ik als ik naast hem ga zitten. Kaj wordt langzaam wakker en kijkt me aan. "Oh dat is lekker" antwoord hij en hij komt omhoog. "Ben je zo moe?" Vraag ik aan hem. "Ja eigenlijk wel" antwoord hij. "Hoe komt het?" Vraag ik. "Geen idee" antwoord hij. "Misschien helpt eten" zeg ik en ik geef hem een knipoog. Ik pak zijn hand als hij opstaat uit het bed. We lopen naar beneden waar de rest op de bank zit. "Klaar?" Vraagt Luna als we beneden staan. "Yep" antwoord Kaj en ik knik. Ze staan op van de bank en we lopen met zijn alle naar buiten. Samuel sluit alles af en komt achter ons aan. "Volgens mij moeten we naar links" zegt hij als hij bij ons is komen lopen. We lopen naar links en lopen inderdaad zo de boulevard op. "Dit ziet er wel leuk uit" zegt Bibi en ze wijst naar rechts. "Ff op de kaart kijken" zegt Kaj en ik loop achter hem aan naar het restaurantje. De rest volgt ons. "Ziet er lekker uit" zegt Kaj na dat hij de kaart heeft gekeken. "Ze hebben garnalen kroketten!" Roept Bibi blij. Iedereen moet lachen en we lopen naar binnen. "We kunnen ook buiten zitten" zegt Samuel. "Tis wel lekker weer ja" antwoord ik. "Nou dan gaan we buiten zitten" zegt Dioni. We gaan zitten en bekijken de kaart. "Goeie middag, kan ik wat te drinken voor jullie inschenken?" Vraagt een jongen die naast onze tafel is komen staan. Huh ze praten hier Nederlands? Ik ben gelijk verward maargoed. "Zeker" antwoord Kaj en iedereen zegt wat hij wilt. "We willen ook graag wat eten" zegt Dioni daarna. "Prima" antwoord de jongen. "Weet iedereen het?" Vraagt hij daarna. Iedereen knikt ja. We bestellen allemaal wat we willen en dan gaat de jongen weg. "Nou daar zitten we dan" zegt Kaj. Iedereen knikt en lacht naar elkaar. Als de jongen het drinken komt brengen proosten we. "Op een mooie week!" Zegt Dioni als hij z'n glas omhoog houd. "Yes! Proost" antwoord ik en de rest zegt ook proost. Na een tijdje komt de jongen weer terug met het eten. Als iedereen zijn eten heeft, gaan we eten. "Dit smaakt verdomt goed" zegt Bibi blij. Iedereen moet lachen. Voor we het weten is het eten op. Samuel vraagt om de rekening als de jongen bij ons de borden komt opruimen. De jongen kijkt heel de tijd al naar Luna. Het begint me nu echt op te vallen. Kaj heeft het ook door en kijkt me aan. Als de jongen terug komt geeft hij de rekening aan Samuel. De jongen loopt weg en doet iets met zijn hand achter Luna. Luna kijkt me vragend aan omdat ik zo zit te kijken. Niks, gebaar ik naar haar. "Ik ga even betalen" zegt Samuel. "Ik ga mee" antwoord ik en ik sta op. Ik loop met Samuel naar binnen. "Waarom ga je mee?" Vraagt hij lachend. "Ik wil weten wat die jongen van Luna wilt" antwoord ik. "Hoe bedoel je?" Vraagt Samuel die stopt met lopen. "Die guy zat constant naar haar te kijken, en toen hij weg liep na dat hij de rekening had gebracht, deed hij iets met zijn hand achter Luna." Fluister ik. "Duidelijk" antwoord hij en we lopen naar de jongen. "Ik wil graag betalen" zegt Samuel. "Is goed, dan wordt het €75,60" zegt hij. "Ik wil pinnen" zegt Samuel. De jongen geeft het pinapparaat en Samuel gaat pinnen. "Bedankt" zegt de jongen als Samuel klaar is. "Geen dank, maar 1 ding, de volgende keer geen ogen meer op mijn vriendin. Daar houd ik niet zo van. Tot ziens" zegt Samuel en hij loopt weg. Ik sta even stil en kijk naar de jongen. Hij weet duidelijk niet wat hij moet zeggen. Ik loop achter Samuel aan naar buiten. "Sam je bent de beste" zeg ik lachend tegen hem. "Weet ik" antwoord hij. "Laten we gaan" zegt Samuel en de rest staat op. "Mag ik even naar je rug kijken?" Vraag ik lachend aan Luna. Luna kijkt me vragend aan en knikt ja. "Sam kijk" zeg ik en ik haal een briefje uit Luna haar zak. Samuel komt naast me staan en iedereen stopt met lopen. "Wat is er allemaal aan de hand jongens?" Vraagt Luna aan ons. "Die jongen zat de heletijd naar je te kijken, toen hij de rekening had gebracht deed hij iets achter je rug wat ik niet kon zien" vertel ik. "Maar het was dus een briefje. Zijn telefoon nummer staat erop" zeg ik vervolgens. "Samuel heeft hem even duidelijk gemaakt dat hij dit niet nog een keer moet doen" zeg ik en Samuel wordt rood. "Lief" zegt Luna en ze kijkt hem aan. "Daarom duurde het zolang" onderbreekt Dioni het gesprek. "Jup" antwoord ik. "Wat heb je tegen hem gezegd?" Vraagt Kaj nieuwsschierig. "Niks wat herhaald kan worden" zegt Samuel lachend. Kaj kijkt me vragend aan. "Hij doet het in elk geval niet nog een keer. Laten we terug gaan naar de Vila" zegt Samuel en hij begint te lopen. Ik ga naast Luna lopen en haak me arm in die van haar. "Beter gaan we vanavond uit" zegt ze. "Inderdaad, ben wel toe aan een goed feestje en wat alcohol" antwoord ik. "Samuel was echt goed tegen die jongen" Fluister ik in Luna haar oor. "Wat zei hij dan" vraagt ze. "Geen dank, maar 1 ding, de volgende keer geen ogen meer op mijn vriendin. Daar houd ik niet zo van. Tot ziens. Dat zei hij" antwoord ik. Wauw dat ik dat nog weet. "Mijn vriendin? Zei hij dat echt?" Vraagt Luna. "Jup, dat zei hij waarschijnlijk om het extra duidelijk te maken" antwoord ik. "Zo lief" antwoord Luna en ze verdwijnt in haar gedachten. "Wel bij de les blijven he" zeg ik lachend en ik geef haar een duwtje. "Nou Melissa" zeg ik lachend.

I'm Sorry Ft. B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu