- Bibi
De afgelopen dagen zijn voorbij gevlogen. Ik heb een crematie geregeld, een huis leeg gehaald en vooral heel veel getroost. Kevin is nog steeds gebroken. Ik heb aan hem voorgesteld om bij mij in de buurt te komen wonen. Hij heeft nu helemaal niemand meer daar.. Hij gaat er over na denken, gelukkig. Ik mis Dioni wel heel erg. We hebben wel veel geappt en gebeld maar toch is dat anders. Hij wilde deze kant op komen maar ik heb gezegd dat dat niet nodig was. Kevin vindt Dioni helemaal leuk en is blij dat ik hem heb leren kennen. Nu zit ik in de auto onderweg naar huis. Ik heb Kevin achter moeten laten waar ik enorm van baal. Er loopt een traan over m'n wang die ik snel weg veeg. Ik hoor m'n beltoon en druk om het knopje zodat ik hem in de auto kan opnemen. "Met Bibi" zeg ik als ik geen nummer zie staan. "Dioni hier" hoor ik aan de andere kant van de lijn. Er verschijnt een lach op m'n gezicht en ik voel me weer blij worden. "Waar ben je nu?" Vraagt hij. "Ik rij nu langs Utrecht, ik ben over 3 kwartier thuis denk ik" antwoord ik. "Aah fijn" antwoord hij en ik hoor hem lachen. "Wat doe je vanavond?" Vraag ik aan hem. "Je bent altijd welkom schat" zegt hij en ik moet lachen. "Schat nog wel" zeg ik lachend tegen hem. "Ja lief he" zegt hij plagerig. Schattig dit. "Ik kom vanavond wel ff denk ik" zeg ik tegen hem. "Ik kom nu bij een druk stuk dus ik moet ff opletten, ik app je straks goed?" Zeg ik tegen hem. "Rij voorzichtig en tot straks" antwoord hij en hij hangt op. Zo lief.
Even later rij ik m'n straat in en parkeer ik de auto voor het huis. Ik maak de deur open en ren naar binnen. Ik knuffel m'n moeder. Ze is blij dat ik er weer ben. "Ik heb je gemist lieverd" zegt ze. "Ik jou ook" zeg ik en ik laat haar los. Ik vertel alles wat er is gebeurt en wat ik heb gedaan. "Ik ben zo trots op jou" zegt ze. Ik geef haar een knuffel en loop naar de keuken om iets te drinken te halen. Ik kom terug lopen met 2 glazen cola. Ik zet het glas voor m'n moeder neer en ze neemt meteen een slok. "En wat heb jij allemaal uitgespookt?" vraag ik aan haar. Ze begint te lachen en verteld wat ze allemaal gedaan heeft. "Ik heb dus een man ontmoet" begint ze mee. Ik begin te lachen omdat ze het echt op zo'n manier zegt zoals je het tegen je ouders verteld. "Ohjeej" antwoord ik. Ze pakt haar telefoon en laat een foto zien. "Knapperd wel oh mam" zeg ik tegen haar. Ze lacht naar me. "Maare, ben jij thuis vanavond?" vraagt ze voorzichtig. "Meen je dit mama" zegt ik lachend. Ze bloost en kijkt me vragend aan. "Ik ga wel weg" zeg ik lachend tegen haar. Ze kijkt op gelucht en knikt naar me. "Ik ga eten maken" zegt ze en ze staat op. Ik app Dioni dat ik er rond 7 uur ben. Na een tijdje is het eten klaar en beginnen we met eten. Ik ben echt blij om weer bij m'n moeder in de buurt te zijn. Ze kookt echt veel beter dan ik. Als we klaar zijn met eten maak ik me klaar en loop ik naar Dioni toe. "Oke let's go" zeg ik tegen mezelf als ik voor Dioni zijn deur sta. Ik bel aan en hoor meteen iemand van de trap af lopen. De deur gaat open en daar staat Dioni met een lach op z'n gezicht. Hij trekt me in een knuffel en zegt me gedag. "Hey" antwoord ik en ik laat hem los. "Ben blij dat je er weer bent, kom" zegt hij tegen me. Hij pakt me hand en loopt de trap op. We komen in de woonkamer en ik zie zijn ouders op de bank zitten. Fuck, denk ik bij mezelf. "Dit is Bibi" zegt hij tegen zijn ouders. "Hooii" zeg ik vrolijk en ik geef ze alle 2 een hand. Ze zeggen alle 2 hun naam en vragen hoe het met me gaat. "Na omstandigheden eigenlijk best wel goed" antwoord ik. "Ja we hoorden al iets van Dioni" zegt zijn vader. "Ja dat zal best" zeg ik lachend. "Ik ben blij weer terug hier te zijn" zeg ik terwijl ik Dioni aan kijk. Hij lacht zo lief naar me. "Wil je wat drinken?" Vraagt hij. "Ja lekker doe maar iets" antwoord ik. "Je dacht ik kom gelijk naar Dioni toe?" Vraagt zijn moeder. Ik moet lachen en antwoord "Ja zoiets, m'n moeder heeft een man leren kennen en ze wilde dat ik weg ging vanavond. En dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg." Dioni zijn ouders moeten lachen. "Je woont hier alleen met je moeder?" Vraagt zijn vader. "Ja" antwoord ik en ik neem een slok van mijn drinken dat Dioni gehaald heeft. "Bibi kom is mee" zegt de moeder van Dioni. Ik knik en sta op. Ze loopt naar een kasje en pakt er een groot boek uit. "Nee mam nee" hoor ik Dioni zeggen, hij komt onze kant oplopen en staat achter ons. Hij komt tegen me aan staan en kijkt mee over m'n schouder. Dioni zijn moeder moet lachen en ik kijk met haar mee. Ik zie allemaal foto's van kleine Dioni. "Wat was je schattig!" Zeg ik blij en ik draai me naar hem om. "Zei je nou was?" Zegt hij met een grijns op zijn gezicht. "Dat heb je goed gehoord" antwoord ik en ik knipoog naar hem. Zijn ouders moeten lachen en ik draai me weer om naar het fotoboek. Ik voel me hier echt al op m'n gemak. Dioni is naar de bank gelopen en praat met zijn vader. Zijn moeder laat me nog meer foto's zien en ik moet er echt om lachen. Hij was echt een schatje vroeger.
JE LEEST
I'm Sorry Ft. B-Brave
FanficBibi is net verhuisd naar Amsterdam. Ze komt al snel terecht in een leuke groep jongens. Is het liefde of vriendschap?