26. Drama

115 8 0
                                    

- Dioni

Ik sta, naja hang aan de bar met Bibi, Luna en Samuel een beetje te praten. Jai en Cassius staan te dansen en Kaj en Melissa zijn weg. In m'n ooghoek zie ik Loïs aankomen lopen. Shit denk ik bij mezelf. Ik had verwacht dat ze hier heen kwam lopen maar ze loopt richting de ingang. Bij de ingang komt Tim naar binnen lopen. Bibi heeft het ook in de gaten. "Wat gaan we hier aan doen?" Vraagt ze. "Proberen dat Samuel het niet ziet" antwoord ik. Bibi knikt en ik bedenk iets. "Sam, dansen?" vraag ik aan hem. Ik ga voor hem staan maar Samuel kan natuurlijk gewoon over me heen kijken. "Is goed" antwoord hij en we lopen naar Jai en Cassius. "Loïs is hier met Tim, Samuel heeft Tim nog niet gezien" zeg ik in Jai zijn oor. Jai knikt naar me en zoekt waar Tim is. Bibi en Luna staan nog aan de bar en kijken naar ons. Ik lach naar Bibi als ze haar duim naar me opsteekt. Op dat moment zie ik Loïs naar Bibi en Luna toe lopen. Tim loopt achter Loïs aan naar hun toe. "Kom" zeg ik tegen Jai als ik hem aanstoot en knik richting de kant van Bibi, Luna, Loïs en Tim. Samuel heeft niks door en danst verder met Cassius. Ik loop met Jai richting Bibi en Luna. "Wat moet dat hier" zegt Jai als we naast Bibi en Luna gaan staan. "Deze 2 hebben er voor gezorgd dat Samuel me niet meer wilt, en dan vooral die vriendin van jou" antwoord Loïs als ze naar mij kijkt. "Ik denk dat je daar zelf voor gezorgd hebt" zeg ik lachend. "Wat vind jij er dan van dat Bibi 's avonds laat naar Samuel gaat?" zegt ze. "Loïs serieus meen je dit?" zegt Bibi lachend. Ik merk dat ik boos wordt. "Ik denk dat je je maar beter bezig kan houden met je eigen relatie" schreeuw ik tegen haar. "Doe is normaal man" zegt Tim die nu voor Loïs gaat staan. "Misschien moet jij normaal doen, Samuel is anders wel je beste vriend" zegt Jai tegen Tim. Tim zegt niks en gaat weer naast Loïs staan. "Wat is hier aan de hand" hoor ik de stem van Samuel zeggen. Fuck denk ik bij mezelf. "Sam" zegt Loïs op een medelevende manier. Ze loopt naar hem toe, opent haar armen maar Samuel duwt ze weg. "Wat doe je" zegt ze teleurgesteld. "Volgens mij was ik best duidelijk" antwoord hij en hij draait zich om en loopt weg. Bibi en Luna lopen achter hem aan. "Ja gaan jullie maar weer achter hem aan, veel plezier" roept Loïs hun na. Ze draait zich terug om naar ons en kijkt mij aan. "Moet je niet mee? Straks ben je haar kwijt aan Samuel" zegt ze. Ik begin te lachen en zeg tegen Jai, "kom we gaan." Jai, Cassius en ik lopen naar de uitgang en staan voor we het weten buiten. "Waar zijn ze" vraagt Cassius als hij om zich heen kijkt. "Geen idee" antwoord ik en zoek naar Bibi. Er gaan op het moment heel veel dingen door m'n hoofd. Bibi kwijt raken aan Samuel? Waarom zegt ze dat? Zou dat echt gebeuren? Nee wtf ik moet stoppen met denken. Maar waar is Bibi nu dan? Met Samuel? "Bro, gaat het?" vraagt Jai aan me als hij me aan stoot. "Huh ja sorry" antwoord ik. "Zitten ze niet daar?" zegt Cassius als hij naar een bankje verder op wijst. "Ja dat is Bibi" antwoord ik en we beginnen te lopen. Als we dichterbij komen zien we inderdaad Samuel, Luna en Bibi zitten. "Gaat het Sam?" vraagt Jai aan hem als we voor het bankje staan. Samuel knikt en kijkt naar de grond. "Ik had al door dat er wat was, maar jullie konden het goed verborgen houden" zegt hij na een tijdje stilte. "Die meid moet echt opdonderen" zegt Bibi boos. Ik kijk haar aan maar ze kijkt weg. "Sorry hoor" zegt ze er achteraan. "Geen sorry je hebt gelijk" antwoord Luna. "Maar zij gaat Samuel niet met rust laten hoor" zegt Cassius. "Wat zei ze tegen jullie toen ze naar jullie toe kwam?" vraagt Jai aan Luna en Bibi. "Ze zij dat het onze schuld was dat Samuel haar niet meer wilde" antwoord Luna. "En het was voornamelijk mijn schuld" antwoord Bibi. "Ze zei wacht maar tot dat je er achter komt wat voor jongen Dioni is" zegt Bibi voorzichtig. Ik krijg een brok in me keel. "Hoezo zegt ze dat" zeg ik boos. "Weet ik toch niet" antwoord Bibi. "Ze probeert alles kapot te maken" antwoord Jai. Wtf heeft ze over mij gezegd? Is ze wel helemaal goed? Ik loop weg van iedereen richting de club. "Waar ga je heen?" vraagt Jai die achter me aan komt lopen. "Naar Loïs, die meid moet echt d'r bek gaan houden en ons met rust laten" antwoord ik boos. "Laat het nou Dioni, ze verdient deze aandacht niet, je weet toch dat ze dit alleen doet omdat ze aandacht wilt" zegt Jai. "Ja weet ik maar toch, Bibi doet facking raar tegen me door was Loïs heeft gezegd" antwoord ik boos. "Bibi vind dit gewoon lastig, kom we gaan terug" antwoord Jai en hij trekt aan m'n arm. We komen terug bij de andere. Ik zie Bibi vragend naar Jai kijken. "Zullen we gaan?" vraagt Cassius. Samuel, Luna en Bibi staan op van het bankje. We lopen naar de club waar ik Loïs buiten zie staan. "Gewoon negeren" zegt Jai in m'n oor. "Ik zei het toch, Bibi loopt niet naast Dioni maar naast Samuel" zegt Loïs expres net te hard zodat wij het horen. "Zou je misschien je bek willen houden?" vraagt Bibi geirriteert aan haar. Ze stopt met lopen en kijkt Loïs aan. "Je weet dat ik gelijk heb" antwoord Loïs op een irritante manier. Ik weet gewoon serieus niet wat ik nu moet doen. "Bullshit dit" antwoord Bibi. "Bibi kom" zeg ik en ik loop naar haar toe. "Nee Dioni, ze moet stoppen met dingen zeggen die niet waar zijn" antwoord ze. Ik stop met lopen en kijk haar aan. "Dat jij je relatie hebt verpest met Samuel is niet mijn schuld. Jij gaat met z'n facking beste vriend er vandoor" zegt Bibi boos tegen Loïs. "Hoe komen jullie daar bij" antwoord Loïs geïrriteerd. "Denk je dat ik dom ben Loïs?" Zegt Samuel die nu naast Bibi gaat staan. "Ik had dit niet van je verwacht Loïs. Het is klaar, ik ga geen moeite meer in jou steken" zegt Samuel. "Kom" zegt hij tegen Bibi en hij neemt haar mee naar ons. "We gaan naar huis" zegt Cassius.

I'm Sorry Ft. B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu