10. Hey

181 12 1
                                    

- Bibi

"Hey" zeg ik als ik in de deur opening sta. Dioni draait zich om en herkent duidelijk m'n stem. "Hey" antwoord hij en hij komt naar me toe lopen. Hij geeft me een knuffel en begroet Melissa en Luna ook. "Dit is Bibi" zegt hij terwijl hij zich naar de jongens omdraait. "Dat dacht ik al" zegt Kaj. Ik geef ze allemaal een hand om me voor te stellen. Melissa en Luna doen het zelfde. Ik moet dus onthouden, Samuel, Jai, Cassius en Kaj. Dit wordt nog wat. Ene Cees haalde ons ineens uit de zaal terwijl we rustig stonden te dansen op de muziek. Dat was echt heel raar. "Hoe ging het?" vraag ik aan de jongens. "Ja wel lekker" antwoord Jai. De rest knikt. Lekker awkward dit. "Kom zitten" zegt Dioni tegen ons en hij slaat zijn arm om me heup heen. Hij loopt mee naar de bank en we gaan zitten. Luna en Melissa gaan ook mee en gaan ook zitten. Kaj gaat naast Melissa zitten en Samuel naast Luna. Dit is leuk. Heel leuk. Jai en Cassius zitten ook er ook bij. "Wat vonden jullie van de show? Eerste keer dat jullie erbij waren?" vraagt Kaj. "Ik vond het leuk om naar te kijken, vooral jullie dans moves" antwoord ik als ik merk dat Luna en Melissa niks gaan zeggen. "Voor mij was het de 2e keer dat ik jullie zag" zegt Luna ineens. We kijken haar allemaal aan in de hoop dat ze meer vertelt. "Bij jullie badtour in de melkweg was ik er ook, een vriendin dwong me om mee te gaan dusja dat deed ik." vertelt ze verder. "Je vond het wel leuk?" vraagt Samuel. "Ja tuurlijk, ik vind jullie echt goed" antwoord ze terwijl ze Samuel aan kijkt. "Hey" horen we ineens vet blij uit de deur opening komen. We kijken allemaal naar de deur opening en zien Loïs staan. "Wat moeten jullie hier dan?" vraagt ze op een vet blije manier. Ik kijk Dioni aan want ik ben niet van plan iets te zeggen. "Kennen jullie elkaar?" vraagt Samuel aan ons. "Ja, ze zitten bij mij op school" antwoord Loïs en ze loopt naar Samuel toe. Ze geeft hem een kus en gaat op zijn schoot zitten. Alsof Samuel niet wist dat wij haar kennen. Hij keek recht in m'n ogen toen hij Loïs ophaalde. Ik kijk Dioni aan en ik zie dat hij moet lachen. Ik krijg hier een raar gevoel bij nu zij erbij is. Luna staat op en loopt de kamer uit. Melissa loopt achter haar aan. Gelukkig maar. Ik denk dat Luna een beetje geirriteerd is. "Waar gaan ze heen?" vraagt Kaj aan mij. "Geen idee" antwoord ik. "Ze komen vast zo terug" zeg ik er nog achter aan. "Welke opleiding doe jij dan?" vraagt Samuel aan mij. "Schoonheidsspecialiste dus ik zit niet bij Loïs in de klas" antwoord ik. "Oh leuk! Ja dat dacht ik al" antwoord hij. "Wat doe jij dan Loïs?" vraag ik aan haar. "Mode ontwerpster, ik heb natuurlijk al een site met kleding maar ik moet wel een diploma halen" antwoord ze. "Vet leuk, hoe heet je merk?" vraag ik. "LA sisters" antwoord ze met een lach op haar gezicht. Ze is er duidelijk trots op. "Als ik thuis ben ga ik eens kijken" antwoord ik en ik lach naar d'r. Luna en Melissa komen terug de kleedkamer binnen. Ik kijk ze aan met een vragend hoofd. Ze gebaren dat er niks aan de hand is en ze gaan weer zitten. De jongens beginnen te praten en wij praten gewoon mee. Ik voel m'n telefoon trillen en pak hem uit m'n zak. Ik word gebeld door een oude vriend van me, Kevin. "Met Bibi" zeg ik als ik de telefoon opneem. "Met Kev" hoor ik aan de andere kant van de lijn. "Wat is er?" vraag ik meteen, omdat hij me nooit zonder reden belt. Als ik klaar ben met bellen hang ik op. "Sorry, ik moet even een paar dagen terug naar m'n oude stadje. Kevin is zijn laatste familielid zojuist verloren. Luna en Melissa, komen jullie zelf thuis? Dan kan ik nu snel wat spullen pakken en dan terug." zeg ik tegen iedereen. "Okee succes Bibi en ja komt goed" antwoord Luna. De rest weet niet wat ze moeten zeggen. Misschien had ik het iets anders moeten zeggen maarja ik moet nu echt weg. "Ik zie jullie over een paar dagen" zeg ik en ik loop de deur uit. Kut, Dioni denk ik en ik sta meteen stil. Hij kwam al achter me aan want ik hoor hem. "Bibi wacht even" hoor ik hem zeggen en ik draai me om. "App me oke?" vraagt hij. Ik knik naar hem en hij geeft me een kus. Ik vergat echt letterlijk alles op dat moment. Ik geef hem een knuffel en ren naar buiten. Ik stap in de auto en rij weg. Kutzooi denk ik bij mezelf. Waarom nou altijd Kevin. Hij is al iedereen kwijt en nu ook nog zijn oma. Ik zeg tegen de auto dat hij Kevin moet bellen en dat doet hij. "Met Kevin" hoor ik door de boxen van de auto. "Ik zit in de auto, ik ben er over 2 uur" zeg ik. "Tot straks" antwoord hij en ik hoor dat hij moet huilen. Hij hangt op en ik rij zo voorzichtig mogelijk zo hard als ik kan. Dit wordt dus een paar dagen crematie regelen. Echt iets waar ik op heb zit te wachten. Het zal ook wel raar voor Dioni zijn dat ik ineens zeg dat ik naar Kevin ga.. Hij kent heel die jongen niet natuurlijk. "Bel Dioni" zeg ik tegen de auto en hij gaat meteen over. Zo ontzettend handig die auto. "Hey, waar ben je nu?" vraagt hij meteen. "Ik zit op de snelweg, moet ongeveer 2 uur" antwoord ik. "Sorry dat ik ineens weg moet maar dit is echt belangrijk" zeg ik er achteraan. "Het geeft niet, ik snap het" antwoord hij. "Kevin is m'n beste vriend, ik kan hem dit niet alleen laten doen" zeg ik tegen Dioni. "Ik snap het, doe nou maar voorzichtig en app als je er bent" zegt hij. "Komt goed, doeg" zeg ik tegen hem en hij hangt op. Pfoe. Het is wat.

I'm Sorry Ft. B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu