17. Loïs's feestje

139 11 0
                                    

- Luna

Ik loop met Bibi, Melissa en Dioni naar Loïs haar huis omdat ze een feestje geeft. We bellen aan en Kaj doet open. "Ik dacht al dat jullie het waren" zegt hij vrolijk als jij Melissa aan kijkt. "Yooo" antwoord Dioni en we lopen naar binnen. Melissa zit gelijk aan Kaj vast geplakt en Bibi is met Dioni bezig. Nu ik nog denk ik bij mezelf. We lopen naar Loïs toe en zeggen haar gedag. Ze is helemaal vrolijk en geeft ons allemaal een knuffel. "Wat een gezelligheid hier" zegt Samuel die aan komt lopen. Ik lach naar hem en geef hem een knuffel. De rest doet het zelfde. "Het drinken staat daar en het eten ook. Het is zelf bediening" zegt Loïs. We lachen naar haar en zeggen dat het helemaal prima is. "Hey, Luna was het toch?" Hoor ik iemand ineens achter me zeggen. "Hey, dat klopt Jai" antwoord ik. "Hoe is het met je?" Vraagt hij aan me. "Ja goed! Met jou? Antwoord ik. "Ook" zegt hij en hij lacht naar me. "Ga je mee dansen?" Vraagt hij dan. "Ach waarom niet" antwoord ik lachend. Ik loop achter Jai aan richting mensen die ook staan te dansen. In m'n oog hoek zie ik Melissa en Kaj ook dansen. Dat ziet er super cute uit. Cassius komt naar ons toe en komt gelijk mee dansen. Als we een tijdje gedanst hebben stopt de muziek. "Beste vrienden, bedankt dat jullie er zijn! Ik hou van jullie" zegt Loïs. We proosten en de muziek gaat weer aan. Jai haalt constant drinken voor me en ik begin de alcohol al goed te voelen. Bibi komt ook bij ons dansen en Dioni hangt een beetje aan haar. Volgens mij heeft hij te veel op. "Heeft tie veel op?" Schreeuw ik in Bibi haar oor. "Hou maar op" zegt ze lachend en ze gaat verder met dansen. Waar is Loïs dan nu ineens? Ik zie Samuel in een hoekje staan te kijken naar de dansende mensen. Ik kijk hem vragend aan en gebaar dat hij ook moet komen. Hij gebaart iets van nee laat maar en ik kijk hem vragend aan. Hij stopt met kijken naar me en ik dans verder. Toch blijft het in m'n hoofd hangen.. "Wat is er?" Hoor ik ineens in m'n oor. Ik kijk Bibi aan en zeg dat er niks is. Ik ga verder dansen en Jai haalt nog meer drinken. "Jai, dit is de laatste hoor" zeg ik lachend tegen hem. "Nou vooruit" zegt hij en hij gaat tegen me aan dansen. Waar the fuck ben ik mee bezig denk ik bij mezelf als ik gewoon met Jai mee dans. 1 nadeel van drank is dus precies dit. "Waar is Loïs?" Vraagt een onbekende ineens aan me. "Geen idee" antwoord ik en ik draai me om naar Jai. "Wie is dat?" Vraagt hij aan me. "Geen idee, hij vroeg waar Loïs was" zeg ik tegen hem. Jai kijkt om zich heen, hij kijkt vast of hij Loïs ergens ziet. "Kom" zegt Jai en hij trekt me aan m'n arm mee. "Waar is lo" zegt hij tegen Samuel die nu recht tegenover me staat. "Wist ik dat maar" antwoord hij geïrriteerd. "What happend?" Vraag ik aan hem. "Ze heeft te veel gedronken en was ineens weg" antwoord hij. "Met wie liep ze weg?" Vraagt Jai zuchtend. "Tim" antwoord hij. Ik zie in Samuel zijn ogen dat hij baalt. Z'n ogen zijn wel kapot mooi eigenlijk. "Wtf" hoor ik Jai in de verte zeggen. Even later ziet Samuel Loïs binnen komen en hij wijst naar haar. Jai en ik draaien ons om en kijken naar Loïs. Ze hangt aan Tim en komt deze kant op. "Waar was je?" Vraagt Samuel als ze bij ons is komen staan. "Even buiten met Tim" antwoord ze lachend. "Tis genoeg geweest voor jou" zegt Samuel en hij pakt haar arm vast. "Nee, laat me los" zegt ze boos. Samuel kijkt haar boos aan maar laat haar wel los. "Prima, zoek het uit" zegt hij en hij loopt weg. Loïs kijkt hem na en gaat terug naar Tim. "Dit gaat niet lang meer goed" zegt Jai. "Nee inderdaad" antwoord ik en Bibi komt naar ons toe lopen. "Waar is Samuel?" Vraagt ze. "Boos naar buiten gelopen" antwoord Jai en hij wijst naar de deur. "Gaat er iemand mee of?" Vraagt ze. "Ik" antwoord ik en ik loop samen met Bibi naar de deur. "Ik ben hier slecht in Bibi" zeg ik tegen haar. "Komt goed" antwoord ze en ze lacht naar me. Als we buiten komen zit Samuel op de stoep. We gaan alle 2 aan 1 kant zitten. "Hey" zegt Bibi tegen hem. "Hey meiden" zegt hij en hij lacht naar ons. "Wat is er aan de hand?" Vraagt Bibi aan hem. "Nee niks" antwoord hij. "Jawel, ik zie het aan je" zegt ze er achteraan. "Loïs" zegt hij met een diepe zucht. "Wat doet ze?" Vraagt Bibi. "Volgens mij gaat ze met Tim" antwoord hij. Ik schrik hiervan, hoe kan je met iemand anders gaan als je een fucking relatie hebt met Samuel Leijten denk ik bij mezelf. "Waarom denk je dat?" Vraagt Bibi rustig aan hem. "Gewoon, de laatste tijd vallen me dingen op tussen hun" antwoord hij terwijl hij naar de stoep kijkt. "Maar als je dat gevoel hebt, waarom vraag je het niet aan haar?" Vraag ik ineens zonder dat ik het door heb. Bibi geeft me een knipoog en ik lach naar haar. "Ze word sowieso boos" antwoord hij als hij me aan kijkt. Er staan gewoon tranen in z'n ogen. Ik krijg een brok in m'n keel maar gelukkig gaat Bibi weer verder met praten. "Maar Sam, dit is wel echt heel belangrijk.. Laat haar maar boos worden, ze moet toch weten hoe jij er over denkt?" Zegt ze. "Ja is ook zo, maar toch" antwoord hij. "Ben je bang voor haar?" Vraag ik. "Nee dat ook weer niet" antwoord hij. "Je bent bang om haar kwijt te raken he? En dan vooral jullie band?" Zegt Bibi. "Klopt" antwoord Samuel en hij kijkt recht voor zich uit.

I'm Sorry Ft. B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu