5. Stad

210 12 0
                                    

- Bibi

Ik bel bij Melissa aan en die staat al vrij snel buiten. "We gaan met de auto" zeg ik tegen haar. "Huh neee heb jij je rijbewijs?" Vraagt Melissa verbaast. "Zeker hahaha" antwoord ik en ik moet lachen. "Ik app Luna even dat we met de auto zijn, dan hoeft ze niet heel d'r fiets te pakken" zegt Melissa. "Is goed" antwoord ik. Als Melissa Luna heeft geappt lopen we naar de auto. Ik start de auto en Melissa wijst me de weg. Ik heb namelijk geen flauw idee waar Luna woont. "Hier rechts" zegt Melissa. Ik doe braaf wat ze zegt en rij de straat in. "Hier woont Dioni" zegt Melissa en ze wijst naar zijn huis. Ik zie zijn scooter staan, leuk ding. We rijden verder en gaan dan naar links. "Het is echt een doolhof hiero" zeg ik tegen Melissa. "Daar wen je wel aan" antwoord ze. "We zijn er" zegt ze en ze wijst naar een huis. Luna komt naar buiten en stapt in de auto. "Je hebt gewoon je rijbewijs Bibi!" Zegt Luna blij. Ik moet lachen en zeg "tis zo handig." "Ja dat is het zeker, nu hoef ik nooit meer te fietsen" antwoord Luna en we moeten alle 3 lachen. "Ik heb alleen geen eigen auto, dat is een beetje jammer" antwoord ik. "Wijs me de weg girls" zeg ik tegen Melissa en Luna.
Even later rijden we een parkeer garage in. Ik parkeer de auto en we stappen uit. Ik doe de auto op slot en we lopen de parkeergarage uit. "Ik heb wel zin om weer eens ff goed te shoppen" zegt Luna. "Same" zeggen Melissa en ik in koor. We lopen al pratend de stad in en gaan eerst de h&m binnen. "Tering, zo groot" zeg ik verbaast. "Ja he" antwoord Melissa. Ik ben echt niks gewend. We lopen naar de kleding rekken en pakken door heel de winkel kleding. Als we alles hebben gaan we naar de pashokjes om te passen. "Kijk" zegt Melissa en ze komt hij een hokje. "Wacht even!" Roept Luna vanuit een ander hokje. "Wow dat staat echt mooi" zeg ik tegen Melissa. Luna komt ook uit haar hokje met een super leuk jurkje aan. "Jullie zijn prachtig" zeg ik tegen hun. Wat ik aan heb gedaan staat me echt niet dus ik doe het weer snel uit. Ik trek een ander shirtje aan, die wel goed zit. "Ik vind dit shirt echt gaaf" zeg ik tegen Melissa en Luna. Ze stappen uit hun hokje en kijken naar mij en me shirt. "Omg Bieb, die moet je echt halen" zegt Luna. "Jaa he, moet er alleen nog een goeie broek bij" antwoord ik.
Als we klaar zijn met passen hebben we alle 3 een leuk setje. "Hebben we goed gedaan" zegt Luna terwijl we de winkel uit lopen. "Nu moet ik naar een schoenen winkel" zeg ik. "Oh ja" zegt Melissa. "Ik weet een goeie" zegt Luna. Melissa en ik volgen Luna en we komen bij een mega grote winkel. We lopen naar binnen en komen terecht in een schoenen paradijs. "Waar ben je naar opzoek?" Vraagt Luna aan me. "Nike sneakers, liefst zwart wit maar een kleurtje is ook prima" antwoord ik. Luna knikt en begint te lopen. Ze weet hier schijnbaar de weg want binnen 3 minuten staan we voor een wand met alleen maar Nike sneakers. "Wow wtf, zo veel" zeg ik enthousiast. We bekijken de schoenen en Luna en Melissa laten er steeds aan me zien. "Deze?" Vraagt Melissa dan. "Omg die zijn mooi!" Antwoord ik. Melissa pakt de schoen en zet hem neer. "Ik wil nog een paar, gewoon om ff te vergelijken" zeg ik. Na ongeveer 2 minuten heb ik een ander paar te pakken. De verkoper haalt m'n maat en ik ga zitten op de bank. De verkoper komt al vrij snel terug met 2 dozen. "Kijk eens, alsjeblieft" zegt hij en hij loopt weg. Ik pas het eerste paar en loop er een rondje mee. Als ik weer ga zitten werp ik 1 blik opzij en wie zit daar. Dioni. "Die zijn leuk" zegt hij tegen me. "Ja hé, vind ik ook" antwoord ik. "Wat voor heb jij dan?" Vraag ik aan hem. "Deze" antwoord hij en hij maakt de schoenen doos open. Luna en Melissa zijn ondertussen naar ons toe gekomen. "Die zijn leuk!" Zegt Luna vrolijk. "Nog bedankt he, van gisteren" zegt Melissa met lach op d'r gezicht. "Geen dank hoor, jullie hadden het nodig" antwoord hij en hij lacht. Zo schattig. "Lekker aan het shoppen?" vraagt hij. "Jaa soms hebben we eens wat nieuws nodig eeh" zeg ik tegen hem. Dioni moet lachen, ik weet alleen niet waarom. "Dus moet ik deze nemen of wat?" Vraag ik aan Melissa, Luna en Dioni. "Jaa" antwoord Dioni snel. Melissa en Luna knikken. "En jij Dioni, ga jij die nemen?" Vraag ik. "Ik denk het wel" antwoord hij en hij lacht naar me. "Goedzo, ze zijn erg leuk" zeg ik tegen hem en ik geef hem een knipoog. Ik hoop dat hij begrijpt dat ik het over hem heb.. "Dus.. Bibi, ga je mee afrekenen?" Zegt Luna. "Jaa" antwoord ik en ik sta op. "Doeg" zeg ik tegen Dioni. "Doei" antwoord hij terug en hij lacht naar me. Wat een schatje. Ik zou hem wel wat beter willen leren kennen. Als we bij de kassa staan, staat Dioni gewoon achter ons. Alsof we niet wisten dat hij ook moest afrekenen. Als ik aan de beurt ben zet ik de schoenendoos op de toonbank. "Dan wordt het €120,00 alstublieft" zegt de mevrouw achter de balie. Tering denk ik bij mezelf. "Ik wil pinnen alstublieft" zeg ik tegen de mevrouw. Als de mevrouw me het tasje heeft gegeven met de schoenen erin draai ik me om om weg te lopen. "Doei" zeg ik tegen Dioni en ik raak z'n arm aan met mijn arm. We lopen de winkel uit. "Wat een flirt moves zeg" zegt Luna. Ik moet lachen. "Was het zo erg?" Vraag ik aan Melissa en Luna. "Nee hoor, was wel schattig" zegt Melissa.

I'm Sorry Ft. B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu