„Má paní?" ozval se uprostřed cesty od Geoffreyho.
Venku už byla znova tma, moc lidí se již venku nepotulovalo a ve vzduchu byla cítit vlhkost, jako by mělo každou chvíli začít pršet.
„No?" zeptala se Cory polohlasem. Bradu schovávala v límci své mikiny, přes kterou měla ještě přehozenou vestu v jejíž kapsách schovávala promrzlé dlaně. Každou chvilku nervózně kontrolovala telefon, což byl také důvod, proč ji Rashomon oslovil.
„Mohu se Vás na něco zeptat?"
„Ptej se," pokynula mu, zkontrolovala telefon, kde nebylo jediné upozornění. Schovala ho tedy zpět do kapsy a šla svižnějším krokem dál.
„Ač vidím do Vaší mysli, vzpomínek, tužeb a potřeb, nemohu nikde přijít na to, kdo je onen Victor. Vaše myšlenky jsou o něm zmatené, pomíchané, nesrozumitelné. Prosím, kdo je ten Victor?"
Cory se zamračila, nechtěla mu říkat, kdo je ten Victor, vlastně všem nerada říkala, kdo to je. Ale Rashomon se na rozdíl od lidí zajímal, protože nevěděl a byl zmatený, nechtěl využít... její slabost.
„Victor Keller. Když ti to řeknu zkráceně, je to... První láska. To víš, co je, ne?" zeptala se ho sklesle.
„Tohle nevysvětluje Vaše zmatené pocity a vzpomínky," odvětil však Rashomon na krátký popis.
Cory si povzdechla, ihned poté se však nadechla, možná byl po těch měsících čas, aby se někomu svěřila, jak to vše začalo a skončilo. A třeba mohla ulehčit i své mysli.
„Ale ano, vysvětluje. Já ho milovala, protože jsem byla hloupá, rozešel se se mnou, i když jsem to mohla čekat, když má vysokou neuvěřitelně daleko. Jsem na něho naštvaná, ale zároveň mi přijde, že za to nemůže, že je to má vina a... Chce se sejít, napsal mi, jsem naštvaná? Jo. Šťastná? Taky. Bojim se? Samozřejmě. Těšim se, až mi odepíše? Jo, to taky. Už chápeš moje zmatení?" zeptala se ho slabým hlasem.
„A co Váš manžel? Měl jsem pána, který mi poručil zabít svou ženu a jejího milence, protože byla s ním, i když spolu byli manželé. Neděláte to samé? Je to... podvádění, že?"
„Pochop, že manželství vzniká při obřadu, kdy oba dva lidé souhlasí, že manželi budou. A ještě si vymění prsteny, nejsme s Freyem manželé, chápeš už?" vysvětlila mu s klidem, ale za to co nejsrozumitelněji a nejpřísněji.
Bez odpovědi.
„Onoho Victora chcete vidět, protože si chcete ujasnit, co k Victorovi cítíte?" zeptal se nakonec Rashomon.
„Ano," odpověděla konečně Cory.
„A když pochopíte, že ho nenávidíte za to, co Vám provedl, smm ho zabít?" Hlas, který Rashomon při té otázce nasadil, zněl jako hlas dítěte, co chce lízátko za to, když sní brokolici.
Cory to pobavilo, proto mu na to s úšklebkem odpověděla: „A proč ne?"
Když si zvyknete na to, že se vám celý den bude za zády pohybovat někdo, koho nevidíte, kdo dokáže vraždit, aniž by zanechal jakýkoli důkaz a překypuje obrovskou inteligencí, pamětí a celkově je neskutečně vychytralý, musíte si zvyknout na dvě velmi podstatné věci.
Ta první věc je, že prohrajete. Není možné vyhrát jakýkoli boj s Rashomonem, jelikož jste po zbytek svého života v šachu.
Druhá věc je ta, že se vás bude už navždycky někdo dotýkat. Nevíte však kdo, i když to lze popsat jako kdyby se kolem vašeho těla obmotával ledový had, který na vašem těle zanechává pach strachu. Někdo bude neustále dýchat do vašeho ucha a konejšit vás, že to, co provádíte, není špatné, ale naopak. Budete cítit, jak vás hubené prsty obírají o další a další kousek vaší duše, až z vás nezbude nic jiného, než pouhé šílenství.
ČTEŠ
RASHOMON
ParanormalRashomon. Není jednoduššího způsobu, jak zabít jednoho nebo více lidí. Stačí zvednout ruku, ukázat na oběť a zašeptat to slovo. Vlastně to není tak jednoduché, musíte splnit jednu podmínku, jak ovládnout sílu Rashomona. Je třeba mu nabídnout svou du...