BAB 15

31.8K 1.2K 2
                                    

Kapal terbang milik Keith berjaya sampai di sebuah kawasan lapang berdekatan dengan sebuah rumah villa besar tiga tingkat. Ada beberapa orang lelaki bersenjata berkulit putih menghampiri mereka setelah pintu kapal dibuka. Arianna mengikuti langkah Keith, Kaido dan Black masuk ke dalam sebuah Hummer bewarna hitam seperti yang disuruh. Kereta tersebut meluncur laju menuju Villa. Ada beberapa buah kereta yang sama mengawasi belakang mereka. Hati Arianna berdebar saat terpandang gerbang di jalan masuk ke Villa yang bertulis "Ramorez Villa". Kawasan pagar sekeliling Villa itu sahaja sudah sangat luas seperti sebuah taman. Villa mewah seperti design istana Inggris begitu memikat. Beberapa pengawal bersenjata berkawal rapi.

"Gila ganas Villa ni.." Akhirnya Arianna bersuara. Keith ketawa.

"This are Italian mafia, princess.."

"Banyaknya!" Black juga ikut teruja.

"Woah, senjata. Hebat sungguh. Boss lepas ni kita tak payah pakai pistol dah. Beli la senjata macam tu hah!" Cadang Kaido. Arianna mencebik.

"Jangan nak mengada. Senjata macam tu nanti korang yang ambik alih negara. Tak nak la diperintah oleh mafia-mafia. Kalau bijak takpa.. " Cemuh Arianna. Kaido mencebik. Kereta diberhentikan di depan Villa. Ada tiga orang lelaki berbaju kot kemas menghampiri mereka.

"Welcome to Ramorez Villa, Arianna.. " Kata Keith setelah mereka keluar dari perut kereta.

"Who is that three white man? They look scary.." Bisik Arianna.

"You will love them later.."

"Why would i?" Soal Arianna kembali. Seorang lelaki berbaju Tshirt dan berseluar jeans hitam berlari anak menyaingi tiga lelaki separuh umur tadi. Arianna cam wajah itu melalui majalah yang dia lihat sebelum ini. Qayshaun! Tanpa diduga Qayshaun memeluk Arianna erat.

"There you are.. "

" A-abang?" Soal Arianna kekok. Qayshaun mengangguk.

"Ya Anna.. Abang ni. Oh my God look at you young lady. You are so pretty!" Puji Qayshaun. Arianna ketawa kecil dalam sendunya.

"You look handsome too!"

"I know.." Qayshaun mengangkat keningnya tanda suka dipuji begitu. Arianna ketawa lagi sambil mengesat air matanya.

"Qarianna?" Ketiga-tiga lelaki itu mengahampiri Arianna. Gadis itu mengangguk.

"My baby.. Look at you.."

"Oh God. I can't believe you alive.."

"Dear, you are so beautiful, just like your mother.. Piacere di conoscerti."

"She reminds me of Qarissa.. Sei bella Anna." Kata seorang lagi. Qayshaun ketawa melihat gelagat ketiga lelaki di hadapannya.

"Come on guys, i know three of you are so excited but please don't speak Italian. She don't even understand you.." Kata Qayshaun.

"Anna, we are your mother older brother. I'm Lampard this is Regaz and this is Dantes. We are your uncle." Lampard memperkenalkan diri. Arianna menyalami ketiga-tiganya.

"It's so nice to meet you all.."

"We too sweetheart. Come in.. There so much we want to know about you.." Ketiganya menarik Arianna masuk ke dalam. Gadis itu menurut.

"Guys give her a rest. She's tired!" Pesan Qayshaun dari belakang namun tidak diendahkan.

"Amboi, rasa terabai aku sekejap.." kata Qayshaun. Keith ketawa.

"Kau dh puas bermanja-manja dengan diorang. Bagi turn adik kau pula.." Kata Keith.

"Jom masuk.." Pelawa Qayshaun. Ketiga lelaki itu mengikuti langkahnya.

"Thanks bro sebab banyak sangat tolong aku. Korang memang sahabat dunia akhirat. Tak tau aku nak balas macam mana.." Wajah ketiganya dipandang.

"Hal kecik Qay. Kau macam tak biasa dengan aku pulak." Keith menepuk bahu sahabatnya itu.

"Bagi kau memang lah hal kecik tapi ni berkaitan dengan nyawa juga bro. Korang sanggup berkorban untuk aku jaga Anna dengan baik.."

"Relaks la Qay. Ari pun okay, baik budaknya. Aku suka dia.." Kata Black.

"Betul Qay." Kaido bersetuju. Mereka melabuhkan punggung ke sofa. Seorang pembantu memakai baju hitam putih membawa dulang berisi cawan dan teko berisi kopi panas lalu menuang untuk mereka sebelum berlalu ke belakang.

"So, apa plan kita lepas ni?" Soal Keith sambil menghirup kopinya.

"Kita kena cari lokasi makmal tu.." Cadang Qayshaun.

"Okay. Ni loket adik kau."

"Good. Peta masih ada dekat kau?"

"Ada."

"Kita mula esok. Masa pun tak menyebelahi kita. Aku takut mafia-mafia lain rampas semua tu dari kita. Memang kita dah ada tiga benda peting ni tapi kita tak boleh leka." Katanya.

"Ya!" Serentak Black dan Kaido menjawab.

"Nanti aku sediakan beberapa orang aku untuk ikut kita esok.." Keith bersuara.

"Perlu ke?" Soal Qayshaun.

"Qay, it's may be a war between the mafia's. They will do anything and not gonna stop selagi mereka tak dapat apa yang mereka nak. Orang-orang uncle kau biar berkawal dekat sini to make sure Arianna safe. Budak-budak aku separuh aku hantar sini separuh lagi ikut kita esok.."

"Ok bro. Aku faham!" Betul kata Keith. Keadaan sekarang sedang tidak terkawal. Dia tidak tahu kenapa semuanya berebut senjata itu hanya untuk kekuasaan.

MAFIA DI HATI (WINNER WATTYS 2017)Where stories live. Discover now