Kaido dan Black mengusung kotak tersebut ke dalam rumah. Keith dan Qayshaun sudah menunggu. Lampard dan Dantes dibiarkan bertengkar dengan Regaz yang tidak ada kaitan dengan kisah Arianna yang lari meninggalkan Villa beberapa jam yang lalu.
"You are the one in charge to keep ber safe while we go away. How can she managed to escaped?" Marah Lampard.
"Mi dispiace. Non lo so." Regaz membela diri. Sungguh dia tidak tahu kenapa Arianna boleh nekad untuk meninggalkan Villa tadi.
"Guys stop it.." Kata Arianna muncul memegang bahunya yang sudah dibalut kemas oleh Doctor Azlee. Semua mata memandangnya.
"Baby come stai? I mean are you okay?"
"Im fine uncle Dantes. Please don't be mad at uncle Regaz. He's nothing to do with it" Kata Arianna.
"Where is the three maid that i ask to take care of you?" Soal uncle Regaz. Arianna menepuk dahinya. Dia benar-benar lupa soal itu.
"Kenapa Anna?" Soal Qayshaun.
"Saya kurung diorang dalam bilik." Arianna mengigit jarinya.
"Three of them get locked in the room." Terang Qayshaun kepada Regaz.
"And the key is in the pot or somewhere around there" Arianna tersengih. Keith mengeleng. Hari ini banyak kejutan yang Arianna hadiahkan kepada mereka.
"Aku tak tahu kenapa budak kecik yang penakut ni boleh jadi samseng dan bunuh dua orang ketua mafia yang bertaraf antarabangsa. Aku tak boleh terima" Kata Keith terduduk. Dia melopong bila mendengar khabar yang dibawa oleh Arianna sebentar tadi malah gadis itu sendiri menamatkan riwayat Joze Al Hamid di depan matanya.
"Kalau kau belot dari aku, aku rasa Anna tak teragak-agak untuk tamatkan riwayat kau" Kata Qayshaun. Keith ketawa kuat.
"Oh come on, it's not a big deal. They killed my parents so i kill them" Kata Arianna. Ya, itu niatnya. Mustahil untuk dia heret kedua penyangak itu ke muka pengadilan kerana keduanya sangat berkuasa dan boleh 'membeli' sesiapa sahaja termasuk polis dan peguam jadi lebih baik dia hantar sahaja ke neraka.
"Now let see what can we do with this." Lampard menghampiri kotak kaca tersebut. Kedua utas rantai itu dimasukkan ke dalam dua buah lubang dan loket berbentuk hati itu ditekan ke dalam tempat yang disediakan. Serta merta kaca itu terbuka.
"How did that happen?" Soal Keith
"This necklace have a very special magnetic effect again each other that can be use only to open this." Terang Lampard.
"How can we destroy this weapon?"
"I dont know, expolode it?"
"Yeah expolode it but do it far from here" Kata Qayshaun.
"Get the cars ready" Arah Keith.
"Ikut" Kata Arianna. Qayshaun mengangguk. Mereka melangkah ke kereta. Qayshaun melekatkan sesuatu di senjata itu.
"Is that bomb?" Soal Arianna.
"No, it's a bar of chocolate" Balas Qayshaun. Ya, itu bom. Arianna ketawa mendengar gurauan abangnya.
"How could both of you so calm?" Kata Keith. Arianna dan Qayshaun memandang wajah masing-masing kemudian ketawa kecil. Keith mengeleng. Regaz meneruskan pemanduan menuju kawasan lapang berhampiran. Kemudian dia memberhentikan kereta. Begitu juga dengan Lampard yang memandu sebuah lagi kereta dibelakang mereka.
"Kau sudah set masa bom tu?" Soal Keith. Qayshaun mengangguk.
"Lima minit lagi." Katanya. Beberapa buah kereta mengelilingi mereka.
"Red Roses and Dark Scorpion" Kata Keith. Dia kenal benar dengan simbol bunga rose dan kala jengking hitam di kereta itu.
"Keith.. Bagi gua weapon tu." Pinta Vince Chua. Seorang wanita juga mengikuti belakangnya.
"It's look like they are team mate.." Kata Arianna.
"Wa rasa tak boleh la Vince.."
"Lu nak simpan untuk diri sendiri?"
"Wa tak nak simpan. Wa nak hapuskan"
"Lu gila ka? Siapa yang dapat itu weapon paling berkuasa maa"
"It's just a weapon Vince. Benda tu tak boleh bagi kita kuasa pun. Kalau nak berkuasa, guna otak." Kata Keith.
"Hand it over or i kill this girl" Emilia menarik lengan Arianna.
"I hate this. Why it's always me." Keluh Arianna.
"Feel free to take it" Keith melihat jam di tangannya. Masa hampir tamat.
"Where is it?"
"There" Keith menunjuk ke arah senjata itu dibaringkan. Emilia melepaskan Arianna. Dia dan Vince Chua melangkah ke arah tempat yang dimaksudkan oleh Keith.
"Now Ari, hide in the car behind you" Arah Keith. Arianna cepat-cepat melangkah masuk. Tidak lama kemudian terdengar bunyi letupan yang kuat. Arianna menutup telinganya. Regaz, Keith dan Qayshaun masuk ke dalam kereta dan memecut laju mengikut jejak Lampard.
"Macam mana diorang?" Soal Arianna menoleh ke belakang. Kelihatan anak-anak buah Vince Chua dan Emilia Ibrahim berkerumun di situ.
"Sedekahkan Al-fatihah je lah Anna" Kata Qayshaun. Arianna menjeling tajam ke arah Keith.
"Kenapa?" Soal Keith hairan.
"Raja dunia gelap dah hapuskan semua saingannya. Yay!" Sindir Arianna sinis. Keith mengeleng.
"Saya hapuskan lalat kecil cik Arianna. Awak yang hapuskan dua jerung" Giliran Keith menyindir.
"Okaylah tu. Tinggal satu ikan paus je masih hidup."
"Ikan paus?" Soal Qayshaun.
"Ye, ikan paus disebelah abang tu" Juih Arianna. Keith melopong.
"Don't you dare calling me that!" Marah Keith.
"Suka hati saya lah nak panggil apa."
"Sudah" Qayshaun menjeling Keith.
"She's started it!" Tunjuk Keith.
"Yang kau layan kenapa?" Qayshaun berpura-pura mahu menumbuk Keith. Arianna menjelirkan lidahnya.
"Arghh! This is not fair." Keith tidak berpuas hati. Arianna ketawa kuat. Qayshaun mengeleng dengan karenah keduanya.
YOU ARE READING
MAFIA DI HATI (WINNER WATTYS 2017)
ActionKisah bermula apabila Arianna diculik oleh sekumpulan mafia tanpa dia ketahui sebabnya. Gadis itu mencuba sedaya upaya untuk melepaskan diri namun semua caranya menemui jalan buntu kerana sang penculik bukanlah mafia sembarangan. Keith Dixon, raja d...