Suasana ceria menyelubungi keduanya di meja makan. Keith rancak bercerita mengenai hal-hal yang berlaku hari ini dan hari-hari sebelumnya kerana hampir seminggu mereka tidak bersua muka manakala Arianna lebih banyak mendengar dan memberi komen.
"Oh ya Ari, saya dengar awak bergaduh kat office Qay hari ni" Kata Keith sebaik sahaja teringat kata-kata Qayshaun tadi sewaktu dia menelefon lelaki itu meminta kebenaran untuk membawa Arianna keluar malam ini. Gadis itu tersengih.
"Hal kecik yang tidak disengajakan.."
"Seriously? You should hear how stressful Qay voice was when he told me"
"Really? He must pretty disappointed at me right?"
"Nope. He just surprise. He really want you to take over the company"
"It's impossible." Arianna mengeleng. "Cuba dia fikir, kalau seandainya saya dah kahwin one day and have a child who's gonna take care of that company? I'm not going to do that.. It's not like i will stay single for the rest of my life and care for that god damn company as my responsibility. Dia dah kahwin who know dia dapat anak lelaki, that son of him can rule the company one day. Besides, Kak Mirna pun dah pregnant" Arianna riang bila teringat sahabat a.k.a kakak iparnya itu sudah pun hamil dua minggu.
"Well, i guess you are right because i'm going to ask you to marry me when the times is right.." Kata Keith. Muka Arianna kembali merah. Lelaki itu ketawa.
"I'm not going to marry you"
"Ouch. That's hurt. Why? I'm not handsome enough?" Keith mengangkat kedua keningnya mengusik Arianna.
"Stop it!" Arianna menendang kakinya. Keith ketawa.
"I know you can't stop falling for me everytime our eyes meet Ari"
"Macam mana awak boleh yakin sangat?"
"Because i keep falling and falling again when your green eyes meet mine. Thats when i know we are in love so deep. And you know what? That eyes of yours always haunted me everytime you not around" Keith memandang Arianna penuh kasih.
"Jangan nak jiwang sangat okay?"
"Yelahh.. Jom saya hantar balik" Ajak Keith. Dia tidak pernah membawa Arianna keluar lebih dari pukul 10. Seeloknya Arianna dihantar awal. Gadis itu bangun. Mereka berjalan seiringan ke parking lot.
"That's her.." Kata suara dibelakang mereka. Arianna menoleh.
"Sebab kau kitorang dipecat tahu tak?" Belum sempat dia menyerbu Arianna, satu penumbuk hinggap ke muka lelaki itu. Arianna menyandar di kereta dengan tangan bersilang ke dada membiarkan Keith menguruskan keduanya hingga longlai. Tiada sedikit niat pun mahu memberhentikan 'sesi membelasah' yang dianjurkan oleh lelaki itu.
"Is this them?" Soal Keith. Arianna menganguk.
"Yeah. Nampaknya abang dah pecat diorang" Kata Arianna sambil memandang ke arah Rashid dan Amran yang mengelupur kesakitan. Keith mendail telefon bimbitnya.
"Mana korang hah? Tak buat kerja ke? Aku suruh keep your eyes dengan keadaan sekeliling. Now see apa yang hampir terjadi dengan Arianna" Kata Keith sebelum menutup kembali telefonnya. Tidak lama Kaido dan Black muncul dengan sebuah van.
"Kenapa boss?" Soal Kaido sambil memandang kedua lelaki yang terbaring di simen.
"Bawa diorang ke villa" Arah Keith. Kaido dan Black tidak mahu membuang masa.
"Dah lah tu. Biar je, kang mampus dua ekor tu kesian pulak. Let me settle this. They just angry for getting fired and it's my fault after all.." Arianna tidak bersetuju. Kaido dan Black memandang Arianna kemudian Keith silih berganti. Arianna menyelak dress birunya dan mengambil pistol yang terselit di paha sebelum melangkah ke arah kedua lelaki itu.
"You know what is this?" Soal Arianna pada keduanya sambil mengacu pistol tesebut ke kepala Rashid. Namun tiada jawapan. Black dan Kaido menendang perut keduanya.
"It's gun" Kata Rashid kesakitan.
"Good Rashid. You know what gun do Amran?" Soal Arianna kembali.
"To kill people" Balas Amran.
"That's right. You want me to sneak in to your house and kill you when you sleep? No?" Soal Arianna. Keduanya mengeleng.
"Darling, i can't hear you.." Bisik Arianna lembut dengan senyuman.
"No!" Kata keduanya serentak. Arianna senyum.
"No right? So you know what to do then huh? Don't you dare come in front of me again or one of us will bury you alive. It's for your own safety by the way. I can kill you now if i want to. Oh, and Rashid. You have a lovely wife and son right? You love them? " Kata Arianna sambil bermain dengan kukunya. Wajah Rashid pucat. Umpan Arianna mengena.
"You mess with a wrong people Rashid.." Arianna ketawa kecil.
"Baik cik Qarianna. Maafkan kami. Tolong jangan bunuh kami, jangan apa-apa kan keluarga saya cik Qarianna saya merayu. Saya akan buat apa saja asalkan jangan apa-apakan keluarga saya" Rashid melutut.
"Okay, we settle then. Now go home. I will count to five if i still see your shadow i will shoot you. One.. two.." Keduanya hilang dari pandangan. Kaido dan Black ketawa kuat setelah puas menahan ketawa dari tadi. Keith memandang Arianna.
"Pandai awak berlakon.." Katanya.
"Siapa kata saya berlakon?" Soal Arianna. Sebenarnya dia memang berlakon pun. Gila nak bunuh orang? Cukuplah sebelum ini.
"How did you have a gun?" Soal Keith.
"It's for myself. I carry it everywhere okay?" Arianna menyimpan kembali pistol itu. Keith mengeleng.
"Korang balik dulu. Aku hantar Ari.." Kata Keith. Kaido dan Black mengangguk.
"Bye.." Arianna melambai ke arah keduanya. Dia melangkah masuk dan mengambil tempat disebelah Keith.
"Ari kalau ada apa-apa call saya okay? Don't get yourself into trouble." Pesan Keith. Arianna mengangguk. Wajah Keith yang serius memandu dipandang. Dia tahu Keith risau.
"Mulai dari esok saya suruh budak-budak saya perhatikan awak dari jauh" Kata Keith.
"What? Mana boleh macam tu. Macam mana saya nak keluar dating dengan orang lain" Arianna berpura-pura tidak puas hati. Keith ketawa kuat.
"Jangan nak mengada" Kata Keith.
"Betul lah.."
"Tak apa.. Keluarlah dating ke mana pun. Yang penting awak selamat." Keith mengusap kepala Arianna. Gadis itu mencebik.
"Kenapa?" Soal Keith hairan.
"Awak tak cemburu?"
"Nak cemburu apa sebab saya tau awak tak akan buat macam tu pun. I know you Ari.. Kalau awak keluar dengan kawan-kawan pun tak apa. Awak tau saya tak mengongkong awak kan. Cuma saya nak pastikan awak sentiasa selamat. I love you more than myself" Arianna terharu. Keith memang matang. Tidak dinafikan. Dia bukan jenis lelaki yang cepat melenting. Arianna senyum.
YOU ARE READING
MAFIA DI HATI (WINNER WATTYS 2017)
ActionKisah bermula apabila Arianna diculik oleh sekumpulan mafia tanpa dia ketahui sebabnya. Gadis itu mencuba sedaya upaya untuk melepaskan diri namun semua caranya menemui jalan buntu kerana sang penculik bukanlah mafia sembarangan. Keith Dixon, raja d...