Keith membuka matanya. Penglihatannya kabur. Dia cuba untuk bergerak namun hampa bila tangan dan kakinya diikat di kerusi. Dia memandang sekeliling. Qayshaun juga terikat tidak jauh darinya manakala Black dan Kaido dihujung penjuru bilik.
"Keith" Panggil Qayshaun.
"Qay, kau okay?"
"Aku okay" Kedengaran pintu besi itu dikuak. Joze Al Hamid muncul bersama Zeref. Lelaki itu kelihatan marah.
"Korang memang cari masalah kan? Aku minta kunci korang bagi kunci palsu. Aku belasah sampai lebam macam ni pun korang masih tak bagitau kunci tu dimana. Qayshaun, kau nak adik kau mati macam orang tua kau?"
"Jangan sentuh adik aku!" Qayshaun mencuba untuk melawan namun hampa kerana dia tidak mampu bergerak.
"Bagi tahu aku kat mana kunci tu kalau tak aku call Hamzah suruh hantar budak-budak BD serang Villa kau dan heret adik kau kesini." Ugut Joze Al Hamid.
"Kau jangan cuba-cuba Joze. Kau tak kenal aku siapa" Keith pula bersuara.
"Aku kenal kau Keith. Raja thug life dekat Malaysia ni. Kau ingat kau boleh lawan Silver team dan Black Dragon? Huh? Kau sekarang pun tak mampu tolong diri sendiri.."
"Boss, ada call dari BD" Seorang lelaki muncul membawa telefon bimbit. Joze Al Hamid keluar menjawab panggilan tersebut.
"Zeref, make them speak" Arah Joze Al Hamid sebelum meninggalkan bilik itu. Zeref menghampiri Keith dan mengeluarkan pisaunya. Dia melangkah ke belakang lelaki itu lalu meletakkan pisau tersebut di genggaman tangan Keith.
"Ini je yang aku mampu tolong. Kau buka ikatan kau, cari jalan keluar. Kotak kaca yang ada senjata tu kat bilik paling hujung. Password 2309." Kata-kata Zeref membuat mereka berpaling.
"Kenapa kau buat semua ni?" Soal Keith.
"Supaya misi aku cepat selesai dan beralih ke misi lain"
"Maksud kau?" Soal Keith.
"Sekarang bagitahu aku dekat mana kunci tu?" Teriak Zeref apabila Joze Al Hamid melangkah masuk.
"Aku tak tahu" Balas Keith. Zeref menghadiahkan sebuah tumbukkan di perutnya.
"Zeref, aku nak kau cari Arianna sekarang. That girl such a trouble" Arah Joze Al Hamid.
"Don't touch my sister!" Qayshaun meronta.
"Well your sister start it first Qay. She's not that innocent you know?" Kata-kata Joze Al Hamid membuat Keith dan Qayshaun berpandangan. Joze Al Hamid keluar diikuti oleh Zeref. Keith pantas memotong tali yang mengikat pergelangan tangannya. Setelah itu dia melepaskan ikatan Qayshaun, Black dan juga Kaido.
"Kita kena keluar dari sini Keith"
"Qay, calm down, i don't think Zeref will hurt her if he find Arianna"
"How could you be so sure? She's my sister Keith. I don't want to lose her anymore!"
"I know Qay, just trust me. He help us escape. So please, calm down. Lagipun uncle kau ada kat villa. We need to take that weapon back!" Qayshaun kembali tenang mendengar kata-kata Keith.
"Black, Kaido korang masih boleh fight kan?"
"Boleh boss.."
"You know what to do" Kata Keith. Black membuka pintu besi itu dan merampas senapang dari salah seorang penjaga.
"Put your weapon down" Katanya pada seorang lagi. Perlahan-lahan lelaki itu meletakkan senapangnya ke lantai. Black menguis senapang tersebut mengguna kakinya. Kaido mengambil alih.
"Pergi bilik paling hujung" Arah Keith. Mereka melangkah laju.
Bang! Bang! Kedengaran beberapa das tembakkan di luar. Keith dan Qayshaun berpaling sesama sendiri.
"Uncle.." Kata Qayshaun. Dia tahu uncle-unclenya baru sampai di lokasi itu. Mereka sampai di bilik paling hujung Keith menekan password yang diberi oleh Zeref sebentar tadi. Pintu terbuka. Keith dan Qayshaun mengangkat kotak tersebut.
"We need to get out of here" Kata Keith. Dia menembak sebuah cermin kaca di belakang rumah dan melangkah keluar bersama Qayshaun. Sebuah porche hitam meluncur laju dihadapan mereka. Arianna keluar mendapatkan mereka.
"Anna?!" Qayshaun terkejut.
"Are you okay?" Arianna memeluk abangnya kemudian dia memeluk Keith.
"What happen to your shoulder?" Soal kedua lelaki itu serentak. Arianna membuka pintu kereta tanpa menjawab apa-apa.
"Put that box in there. Now!" Arah Arianna. Dia mengapai NCM Assault Rifle dan mula menembak ke arah beberapa orang lelaki. Qayshaun dan Keith masih berdiri kaku memandang Arianna.
"Oh my god Qayshaun! Keith! Cepat! Red Roses dan Dark Scorpion on their way here idiot!" Teriak Arianna. Bagai tersedar dari mimpi Keith menyimpan kotak kaca itu di dalam kereta.
"Take this key. Destroy it both of you" Kata Arianna sambil menyuakan rantai-rantai di poket seluarnya.
"Ari!!" Panggil Keith namun Arianna sudah menyusup ke dalam banglo itu.
"Shit! Kaido, Black! Bawa kereta ni pergi ke villa sekarang! " Arah Keith. Kedua lelaki itu menurut. Porche hitam itu sudah hilang dari pandangan. Keith dan Qayshaun masuk ke dalam mengikuti Arianna.
"What did she think??" Tanya Keith hairan. Sudahlah keadaan huru-hara disitu. Arianna pula hilang kedalam banglo.
"I have no idea" Balas Qayshaun. Langkah mereka terhenti apabila melihat Arianna menghalakan muncung senapang ke kepala Joze Al Hamid.
"Hamzah can't wait to meet you in hell Joze" Kata Arianna dengan senyuman sinis sebelum melepaskan beberapa das tembakan. Tubuh itu terbaring kaku di lantai. Arianna menarik nafas lega. Dia terduduk di tepi mayat lelaki itu.
"Anna!" Qayshaun mengangkat adiknya.
"Retreat" Kata Lampard sebaik sahaja melihat kelibat mereka bertiga. Semua pengikutnya menyusup masuk ke dalam kereta masing-masing meninggalkan kawasan rumah banglo itu.
"Why is she here?" Soal Dantes apabila terpandang Arianna yang lemah di tengah Keith dan Qayshaun.
"I don't know uncle.." Kata Qayshaun. Arianna ketawa kecil sambil menahan sakit di bahunya. Dia sudah kehilangan banyak darah memandangkan proses mengeluarkan peluru di bahunya tidak menjadi. Dalam movie boleh je korek peluru tu keluar. Hmm..
"Why is you guys so against me? I ran away now take me home. We still have a weapon to be destroyed" Kata Arianna lemah.
"I'll call doctor Azlee suruh ke villa to get check on you" Kata Qayshaun lalu mengambil telefon bimbit Lampard.
"Ari you crazy.."
"I told you Keith. You dont know what im capable of" Usik Arianna dengan nada lemah. Keith mengusap rambut gadis itu sebelum menarik Arianna ke dalam pelukkannya. Dia tidak sangka Arianna bertindak sejauh itu.
"Make sure to secure all Villa, i think Black Dragon will come after us" Kata uncle Lampard setelah mereka sampai di villa.
"No he's not. He dead uncle.." Kata Arianna.
"How did you know?" Soal uncle Dantes.
"Because i'm the one who shoot him in the head in front of her little daugther. What we have to worry about is Black Roses and Dark Scorpion" Kata Arianna lalu melangkah ke dalam. Uncle Lampard, uncle Dantes, Qayshaun dan Keith sekali lagi ternganga.
YOU ARE READING
MAFIA DI HATI (WINNER WATTYS 2017)
ActionKisah bermula apabila Arianna diculik oleh sekumpulan mafia tanpa dia ketahui sebabnya. Gadis itu mencuba sedaya upaya untuk melepaskan diri namun semua caranya menemui jalan buntu kerana sang penculik bukanlah mafia sembarangan. Keith Dixon, raja d...