Entah berapa kali Arianna berjalan mundar-mandir diruang tamu. Keith dan Kaido belum juga pulang. Sudah sejam lebih dia dan Black menunggu. Black masih menanti diluar rumah. Hari sudah semakin gelap namun kelibat kedua manusia itu masih belum muncul. Arianna cemas memikirkan apa yang bakal terjadi.
"Arianna, help me with this.." Suara Black sayup-sayup kedengaran dari luar membuatkan Arianna melangkah laju. Keith dan Kaido? Keith dan Black mengusung Kaido yang berlumuran darah. Keith juga berdarah? Arianna panik.
"What is happening to both of you?" Soalannya tidak berjawab. Kaido di dudukkan di sofa. Lelaki itu menanggalkan jaketnya.
"A little fight.." Kata Keith sambil membuka bajunya. Arianna mengambil air suam di dalam besen dan juga dua helai tuala kecil. Tuala itu dia rendam dan bilas. Dia mengelap muka Kaido bagi menghilangkan darah yang masih merah di muka lelaki itu. Kaido juga melemparkan bajunya. Perutnya luka. Black menolong Arianna. Gadis itu beralih menghampiri Keith yang sudah pun duduk. Wajahnya Arianna lap perlahan. Kecederaan yang Keith alami tidak seteruk Kaido. Namun badan dan lengannya juga luka. Arianna mengelap perlahan bila Keith mengeringai kesakitan.
"Are you crying?" Soal Keith sambil mengangkat dagu Arianna namun tangannya ditepis oleh gadis itu. Ya, Arianna menangis. Dia tidak pernah menghadapi situasi ini. Dia tidak sanggup melihat keadaan mereka berlumuran darah. Dia takut. Arianna meneruskan tangannya membersihkan luka di lengan lelaki itu. Esakannya sedaya upaya ditahan.
"Ari.. Calm down.." Keith menariknya. Wajah Arianna tersembam ke dada lelaki itu. Tangisannya pecah. Ini kali pertama dia tidak dapat mengawal emosinya sendiri. Waktu ketakutan diculik dia tidak menangis sekuat ini. Dia lebih takut apabila mengetahui dua orang yang bersungguh-sungguh menjaganya berlumuran darah dan cedera.
"Sshhh.." Keith menenangkan Arianna. Rambut gadis itu diusap lembut. Tangisan Arianna semakin reda. Dia mengelap air matanya dan menjauhi lelaki itu. Tuala tadi dia rendam dan bilas. Air yang jernih di besen bertukar merah. Arianna meneruskan membersih luka di bahu Keith dan juga di perutnya.
"Kenapa boleh jadi macam ni?" Soal Arianna dengan suara yang sedikit serak.
"Vince Chua dengan budak-budak dia tahu kita kat mana. Mereka sekarang dekat bandar. They saw me and Kaido so we have a little fight then. Now pack our things, Ronald akan sampai beberapa minit lagi."
Arianna dan Black berlari ke tingkat atas mengemas apa yang patut. Dia turun dengan beg tangannya manakala Black membawa dua beg yang berisi baju-baju mereka berempat. Kaido dan Keith sudah bangkit. Arianna menghantar besen dan tuala yang berlumuran darah itu ke dapur. Kedengaran bunyi kapal terbang mendarat di kawasan lapang berdekatan dengan pantai. Dia berlari mendapatkan Keith yang menunggunya. Tangan Arianna ditarik. Mereka berlari ke arah kapal terbang tadi dan masuk. Black dan Kaido juga berlari anak dibelakang mereka. Setelah semuanya berada di dalam, Black memeriksa bahagian hadapan dan mengarahkan juruterbang bernama Ronald itu untuk ke udara.
"Are you okay?" Soal Arianna memandang Keith. Lelaki itu senyum, entah kenapa hati Arianna tenang melihat senyuman itu. Hilang sebentar rasa takutnya. Luka di kening Keith disentuh. Lelaki itu mengeliat kesakitan.
"You have everything why don't you hire a nurse for this kind of situation" Sambung Arianna sambil memandang Keith.
"Ada ke nurse yang brave enough untuk hadapi situasi macam ni?"
"Ada. Nurse yang gila macam korang.." Kata Arianna. Keith ketawa.
"Siapa? Suster ngengsot atau Suster keramas?" Soalnya.
"Ssshhh.. Jangan. Kita masih dekat ruang udara Indonesia okay? Kang dikejarnya habislah. Kita ke mana ni?" Soal Arianna.
"Jumpa hantu Nang Nak!" Balas Keith pendek.
"Thailand?" Soal Arianna. Amazing. Dalam masa dua hari dua negara dia jejak.
"Yes.. Now get some sleep. You must be very tired." Keith mengosok kepala gadis itu.
"I'm fine. Awak tidur. Tengok Kaido dah tidur."
"No, i'm fine too.." Kata Keith. Arianna mencebik.
"Are you guys always like this?"
"Ini baru 30% awak tengok Ari.." Kata lelaki itu sambil membetulkan baju yang melekat dilukanya. Arianna mengambil first aid yang berada di tepi kerusinya. Lupa pula dia pasal luka dibadan lelaki itu.
"Kenapa tak lawan habis-habisan? You are the strongest of them all.." Sindir Arianna geram sambil menyapu luka Keith dengan ubat.
"That what we always do. We are strong but when it's come to protecting someone kami tak boleh ikutkan hati. Awak tangungjawab saya dan amanah dari Qayshaun untuk saya lindungi. We rather die to keep you safe. If we fight and lose who will take care of you and bring this to the end.." Dia mengaduh seketika apabila lukanya terasa pedih.
"Thanks.." Kata Arianna. Sungguh dia tidak tahu mahu berkata apa.
"Not yet.." Balas lelaki itu.
"Saya tak kira, sampai nanti pastikan luka awak dan Kaido dirawat.."
"Yes princess!"
"Don't call me that.." Arianna menepuk bahunya. Keith menjerit kesakitan. Gadis itu melemparkan pandangan ke luar. Langit sudah gelap. Kelihatan cahaya guruh memecah ketenangannya. Terasa tangannya ditarik turun. Baru dia perasan dia hampir mengigit jari terlunjuknya.
"Are you scared?" Soal Keith.
"A little.." Jawab gadis itu sebelum menarik nafasnya panjang.
"I promise to keep you safe.. No matter what"
"I know. Just don't get beaten up and don't die" Keith ketawa lagi mendengar kata-katanya.
"Ari.."
"Hmm?"
"Awak tak jawab soalan saya haritu."
"Yang mana?"
"Masa kali pertama kita sampai di Bali."
"Which one? I think i answer all question.."
"The personal one.." Dia mengingatkan Arianna. Gadis itu mengimbas kembali topik mereka di dalam fikiran.
"Boyfriend?" Soalnya.
"Yeah.."
"I have a crush when i was little. I save him from bullies. He was afraid off me and start to called me Alien. Then the other student also call me that. I was just don't understand why are people so againts my eye. Until now i was to scared to have feeling to someone because i don't think i deserve anyone" Kata Arianna sambil ketawa kecil.
"That is why you hiding your eyes?"
"Yup. Since then i was used to be bully. Even when i enter secondary school people still call me alien. I live a normal life when i was at university. Start to be friends with Mirna and Raisa. Berbeza dengan orang lain mereka sangat menyukai mata saya. They just loved it. Since then saya rasa sangat selesa. I really love them!" Kata Arianna. Keith mengangguk.
"Qayshaun never hide his eyes. He becomes popular because of that. The girls was gone crazy for him.. " Kata Keith sambil ketawa kecil.
"Really? That was so lucky of him.." Arianna cemburu. Tidak sabar mahu bertemu dengan Qayshaun iu. Dari semua cerita yang dia dengar, Arianna yakin abangnya itu seorang yang sangat baik.
"I can't wait to meet him.." Kata gadis itu sambil menguap kecil. Keith mengosok rambutnya.
"You will.. " Sayup-sayup kedengaran suara lelaki itu. Arianna memejamkan matanya sekejap. Rasa mengantuk menguasai diri. Badannya juga lenguh. Sudah beberapa hari dia tidak cukup rehat dan tidur kerana fikirannya terganggu.
YOU ARE READING
MAFIA DI HATI (WINNER WATTYS 2017)
ActionKisah bermula apabila Arianna diculik oleh sekumpulan mafia tanpa dia ketahui sebabnya. Gadis itu mencuba sedaya upaya untuk melepaskan diri namun semua caranya menemui jalan buntu kerana sang penculik bukanlah mafia sembarangan. Keith Dixon, raja d...