Baharın hatrı yok mu?

82 11 0
                                    

Ağzım yüzüm pamuk şekerine bulandı.
Tabiki paylaşmıştım ! O kadar da değil.
-Biliyo musun? İnsan her türlü fırtınaya katlanıyor ama bir de bakmışsın ki küçücük  rüzgar bile savurur olmuş seni , sonra farkediyorsun aslında tutunmak bile istemediğini !
Ne demek istemişti yani kısaca bu ben füsunu istemiyorum mu demek oluyor !
" Farkettiğinde çok geç olduysa? Yani çoktan o ağaç sana bağlanmışsa? 
-En kötüsüde o ya sen gitmek istersin , bırakmamak için direnir ! Başka mevsimlere , güneş ışınlarının ulaştığı yerlere !
" Hiç mi hatrı yok baharı beklese?
-Kalmak istemediğin  yer bahar bahçe olsa farkeder mi ? 
"Bülbülü altın kafese koymuşlar memleketim demiş diyerek bastım kahkahayı . Naptım ben! Hay şu dilimi eşşek arıları..
- Yazık etme kendine ya birşey demedin .
Hiii dışımdan mı konuştum salak sare !
" Ortamı yumuşatayım dedim olanlar oldu . Hafiften üşümeye başladım saatte geç oldu eve geçmem gerek .
- Tamam seni bırakmama izin ver ama baştan söyleyeyim hayırlar kabul edilmiyor !
" Ben taksiyle dönerim ..
-Reddedildi !
Hafiften bir müzik sesi duymaya başladım meğer telefonum çalıyormuş .
- Alo zeyzey
- Sare bizi aramışsın ! Neredesin sen ?
- Eve geliyorum birazdan merak etme !
- Kızım tek başına nasıl döneceksin ?
- Sinan bırakacak eve gelince anlatırım!
-Tamam dikkat et !
Ne yani beni arabasıyla mı bırakacaktı. Daha neler ! Ben binmicem de diyemem ! Arabanın renginin gri oluşu benim vurulmama neden olmuştu .
Sessizce dışarısını izleyip kendimle yüzleşiyordum. Bu yaptığımın doğru birşey olmadığını bilmeme rağmen neden kabul etmiştim! Çizgilerimden ödün verdim ilk defa !
..........
-Zeyzey  sare başka birşey demedi mi? Neden o çocuk bırakıyormuş !
" Banada birşey anlatmadı canikom  evde anlatacağını söyledi. Hem neden bu denli ilgilendin bozuldun sanki ?
- Ne bozulcam kızım saçma salak konuşma ben sarişi merak ettim ! Bu kadar yalandan birşey olmaz, belli mi ediyorum acaba bu kadar yakışıklı bir çocuğun sareyi beğenmesini kıskandım tabiki . Genelde erkekler onu beğeniyor ne yani dünyadaki tüm yakışıklılar onun mu ?
" Daldın buse nerelere gittin canom? Çay demliyorum içeriz ama önce bi markete gidip sevdiğimiz tartiniden alsak ?
-Tamam hadi gidelim .
..............
" Füsun bu ne hal neden yalnız döndün ?
-Çok sevdiğin sinanına sor teyze belki sana bir açıklama yapar .
" Anlamıyorum baştan anlat!
- Oraya gittiğimde oturmuş kızlarla sohbet   ettiğini görünce bende haddini bildirdim  . Sonra tartıştık çekti gitti beni öylece bıraktı! Eve bırakacaktı sözde ! Bu saatte taksilerle uğraştım . Haddini aşıyor teyze sen bi konuşsan  ?
" Fevri davranıp çocuğu sıkma hemen zaten seni deniyor görmüyor musun?
-Dayanamıyorum yanında kız olmasına !
"Değiştiğini iddia ediyorsun füsun ama gram değişim yok öfke problemini ve kıskançlığını törpülemezsen onu bu sefer kaybedeceksin hemde kendi davranışlarınla ! Erkekler boğulmaya gelmez !
"Serbest bıraktığında da ne olduğunu gördük! Eniştem gününü gün ediyor ekvatorda !
-Füsun derhal odana çık terbiyesiz !
" Teyze ben...
..............
-Pamuk şeker canavarı sustu bakıyorumda !
" Dalmışım , dışarısını seyretmeyi seviyorum !
Sustum konuşmak gelmiyordu içimden şuanda bu arabada zorla oturuyordum ! Halbuki istemediğim bir şeyi kimse yaptıramazdı .
-Farkında olmadan birşey mi yaptım?
Cevap beklediği aşikar ama verecek cevap yok!
" İyiyim dedim gülümseyerek . Şuanda bunu yapmak zorundaydım ! İyi niyetine istinaden sustum !
Sonunda gelmiştik! Aa bizim kızlara ne çok benziyor , hatta onlar ! Arabadan indiğimde bizi farkettiler busenin yüzü düşmüştü ! Farkındaydım sinanı beğendiğini ama olaylar spontane gelişiyordu.
" Teşekkür ederim zahmet verdim fazlasıyla!
-Affetmen yeterli !
" Estafurullah  " deyip gülümsedim elini uzatmıştı içim bir kıpırdasada sakin kalmayı başarmıştım. Elini tuttuğumda sıkı sıkı tutmuştu sahiplenir gibiydi !
" İyi geceler "
-İyi geceler küçük hanım.
Kızlar da beni bekliyordu . Arabanın kapağını açtığını duydum , kızlara doğru ilerlerken  çaktırmadan bakacaktım ki göz göze gelince bende nabız durdu!
İki ayrı resimdik , yan yana geldiğimizde muhteşem bir tabloya dönüşen ! Karşıda değilde yanımda olsun istedim biran içi sadece birkaç saniye salise....
" Sare ! Sinan ne iş?
" Sarişim deyip sarılan zeyzeyimde olmasa hiperkahramanım ya !
Sessizce yukarıya çıktık evimiz üçüncü katta olup terasıda kullanıyorduk. Orası benim küçük dünyam çiçeklerle dolu balonlarımın havası sık sık insede , salıncak var abi hem koltuk şeklinde hemde normal . Burayı ilk gördüğümde aşık olmuştum . Sanki birisi benim için hazırlamıştı yani ! Ee pika ve ponçik hayatta olmasada . Balıklarım ölüverdi. Bir daha da  almadım zaten !
Meraklı ve öfkeli bakışlar !
Zeyzey çay koyuyor bende makyajımı temizlemekle uğraştım , pijamalarımı giydim, abi bi kadını pijamasıyla sev ne kadar  minnoş oldum bak .  Lafımı dolandırmadan sadede geleyim hemen.
Buse beni sandalyeye oturttu zeyzeyle etrafımda dolanmaya başladılar . "Buyrun amirin dedim ! Yalnız ölmeden önce son isteğimi yerine getireceksiniz değil mi ? "Ben işin gırgırında olsamda buse gözlerini dikmişti gözlerime!
" Sinan ve sen? Ne iş diyerek sorguya start ışığını yaktı, gazı alan zeyzep seni nasıl buldu diyerek ekledi, busenin atağa geçmesi çok uzun sürmedi neler konuştunuz ve neden seni eve bıraktı o kız sevgilisi mi yoksa senden mi hoşlandı diyerek son noktayı koydu. İkisi de  aynı anda çay içip cevap vermemi bekliyordu ! Bense ilk sorudan kaçırmıştım hocam!

Please! Please!  diyebildim !
Genelde çok kullanırım. Sakin kızlar anlatıcam ama banada çay koyduğunuz için "tenks" diyerek onlara  tribimi attım . Kendime sakin sakin çay doldurdum, nereden başlamam gerektiğini bilmiyordum. Sare dedi buse tedirgin bir ses tonuyla ! Umarım sinan ilgi alanında değildir . Çünkü onu çok beğendim! Pat diye itiraf etmesi beni şoke etsede beklediğim birşeydi . Şimdi anlatacaklarım onu üzebilir ama , hem sevgili adayı var çocuğun boş sayılmaz yani ! Durdu bana baktı saçını savuşturdu  , sevgilisi değil de lütfen diyerek , göz bebeklerime baktı. Arada kalmıştım var desem üzülecekti yok desem umutlanacaktı ve en kötüsüde benim etkilenmeye bile hakkım yoktu!
En iyisi doğrulardı! Barışma aşamasındalarmış deyip konuyu kapattım! 
.........
" Sare uyan artık derse geç kalacaksın "
Tamam dedim, 5 dakika daha derken derse son 20 dakika kala uyandım! Hemen üzerimi değiştirdim, dişlerimi fırçaladım makyaj yapmaya vaktim yoktu!  Aceleyle koştum seçmeli dersti bu ikinci sınıf dersi anlayacağınız ! 
Dersliğe baktım hemen üçüncü kata çıkıp buldum ! O da ne kapı kapalı hoca ya girdi yada öğrenciler kapattı! İkinci ihtimale istinaden kapıdan giriverdim. Herkes oturmuştu kendime boş bir yer bakındım hoca arkasını dönük bir şekide tahtaya birşeyler yazmazla meşguldu bir iki adım atmamla küçük hanım diyerek ani bir dönüş yaptı! Panikle ellerimi havaya kaldırınca sınıfta bir kahkaha.  Bense şaşkınlıktan elimdeki çantayı düşürmüştüm! Bu...bu.. Sinan!

Kelebeklerin Öldüğü SaatHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin