YILU14

10.3K 280 0
                                    

Kini Rafieq dan Farisha sudah pulang ke Melaka.Mereka sudah ke sekolah.

"Farisha Qaizira..Can I meet u?? personally.." kata Laura.Farisha, Rafieq, dan tiga orang mamat terencat akal siapa lagi kalau bukan Irfan,Akil dan Syafiq berpandangan sesama sendiri.

"Fine" kata Farisha.Rafieq memandangnya.Farisha hanya tersenyum.

"U ada hubungan apa-apa ke dengan Rafieq?" soal Laura.

Farisha mengangkat keningnya.Oh, ini ke sebabnya??Sebab Rafieq..

"I dengan Rafieq just sepupu.." jawab Farisha.

"Tapi u rapat semacam je dengan dia" kata Laura.

"Sebab I memang rapat dengan dia sejak kecik lagi" bijak Farisha mereka cerita.Time ni idea datang.

"U know that Rafieq dengan I putus??" soal Laura.

"Yeah..I know cause I was there when he call you" kata Farisha.Kau ingat kau sorang je boleh speaking..aku pun boleh..

"U dengan dia duduk satu rumah?!?!"
Laura terkejut.

"Yang U terkejut sangat ni kenapa??Rumah tu tak pernah takde orang paling kurang mesti dua orang maid so I tak pernah berdua dengan Rafieq" kata Farisha.

"Jauhi Rafieq..or else.." belum sempat Laura menghabiskan katanya, Farisha mencelah.

"Or else what?? U takde hak untuk suruh I jauhi dia..U yang patut jauhi dia sebab dia tiap-tiap hari cakap dekat I yang U ni merimaskan dia.." kata Farisha.Sambil tersenyum.

Laura mengetap bibirnya.Farisha melangkah pergi.

"Shit!!!" bergema suara Luara mencarut.

🌸🌸🌸

Farisha masuk ke kelas.

"Sayang..Laura ada buat apa-apa tak??" soal Rafieq.Dia memandang Farisha atas bawah.

"Sayang?!?!?" Irfan, Syafiq dan Akil yang mendengar terkejut.

Rafieq yang terlupa mereka berada di sekolah segera menekup mulut Irfan.

"Nanti aku cite" kata Rafieq.

Nasib guru matematik mereka tidak hadir hari ini.Guru relief pula masih tidak masuk.

"Hai Farisha" sapa seorang pelajar perempuan.Semua mata memandang ke arah pelajar tersebut.

"Emm..hai" Farisha janggal.Sepanjang sebulan setengah dia bersekolah di sini, pertama kali di disapa pelajar perempuan selain Laura.Ini semua sebab Rafieq,Irfan,Akil dan Syafiq. Macam bodyguard tak berbayar dah.

"Awak nak apa ni??" soal Irfan.And ni lah sebab Farisha takde kawan.Bila ditegur orang lain yang jawab.So,budak lain jadi takut nak tegur Farisha terutama lelaki.Yela diorang berempat kan taiko sekolah.

"Irfan shut up" kata Farisha.Irfan terkejut.Selama ini Farisha tidak pernah bersuara.

"Tapi tapi.." kata Irfan dipotong Farisha.

"No tapi tapi..saya takde kawan perempuan tau sebab korang" kata Farisha sedikit tegas.Dia kemudian berlalu bersama pelajar perempuan yang bernama Iris tersebut.

"Weh..Sha marah aku.." Irfan buat muka sedih.

"Blah la kau.." Rafieq menolak kepala Irfan.Mereka semua ketawa.

🌸🌸🌸

"Saya dah lama perhatikan awak.." kata Iris.

"Saya nak kawan dengan awak tapi takut nak tegur awak sebab diorang" kata Iris lagi.Farisha tersenyum.

Yes I Love You!!!Where stories live. Discover now