YILU20

9.1K 244 0
                                    

"Korang tak pernah tu lagi kan??" soal Fazura.

Kini mereka semua sedang melepak di bilik Rafieq dan Farisha.

"Tu ape??" soal Farisha.

Fazura memandang Rafieq.Rafieq menggeleng.

Fazura faham.

"Tanya Rafieq, dia paham" kata Fazura.
Farisha terus memandang Rafieq.

Rafieq membisikkan sesuatu ke telinga Farisha.

"Buat anak" bisik Rafieq.Membulat mata Farisha.

"Apa akak ni tanya macam tu" marah Farisha.Rafieq ni dah la gatal.Mau malam ni kene bahan je.

"Apa?? akak tanya je..ye lah korang kan nak periksa tahun depan kalau dah ada isi macam mana, kan susah" kata Fazura.

"Biar la Zura, kalau ada isi kita panggil je tutor ajar kat rumah" kata Puan Sri Faridah.

"Aah la, bagus jugak idea tu" Datin Raimah bersetuju.

"Ape ni ma..papa tengok mama" Farisha cuba melepaskan diri daripada topik anak.

"Papa okay je..best pe dapat cucu awal" kata Datuk Sri Fairuz.

"Dad.." Farisha meminta simpati bapa mertuanya pula.

"Dad ikut je" kata Dato Amran.

Yang lain ketawa apabila melihat wajah Farisha yang seperti hendak menangis.

"Alolo cayang, yang sedih sangat ni nape??" dan akhirnya Rafieq juga yang memujuk Farisha.Walau dengan siapa pun Farisha meminta simpati, hanya Rafieq yang akan melayannya.

"Dah la tu mengusik kang ada yang merajuk" kata Dato Amran.

"Kan dad kan..cian Sha asyik kene usik je" Farisha bertambah mengada.

"Biar Sha merajuk..padan muka Fieq kene tidur lantai malam ni" kata Datin Raimah.Yang lain ketawa.

"Betul jugak tu..Sha suka idea mom" kata Farisha.

"Hey..ape ni mom..sayang jangan la, Fieq gurau je la..janji tak buat lagi" Rafieq kalut.Takkan nak tidur lantai beb.

Yang lain ketawa.Thaqif sedari tadi hanya memakai earphone dan sibuk dengan iphone nya.Sebab tu mereka boleh bercakap soal anak cucu.

🌸🌸🌸

"Malam ni dinner jom" kata Farisha.

"Kat mana??" soal fazura.

"Mana-mana je la..tadi Sha tak dapat ikut korang jalan" kata Farisha lagi.

"Okay, nanti akak servey restorant best then kita pergi sama-sama dua family okay??" Fazura meminta pendapat yang lain.

Yang lain mengangguk bersetuju. Mereka pulang ke bilik masing-masing.

Akhirnya tinggallah Rafieq dan Farisha sahaja di dalam bilik.

"Sayang.." Rafieq memanggil Farisha.

Farisha yang tadinya sedang mengunci pintu memandang Rafieq pelik.Dah mula dah perangai miang dia tu.

"Kenapa??" Farisha berjalan mendekati  Rafieq yang sedang terbaring di atas katil.

"Tadi kan Fieq tengok Mama,papa mom dengan dad macam teringin je nak cucu" kata Rafieq dia mula memeluk pinggang Farisha.

"Ishh..ape Fieq ni..malu la" kata Farisha.Dia menepuk sedikit lengan Rafieq.

"Sayang.." Rafieq merengek seperti kanak-kanak.Farisha menghela nafas berat.

"Fieq..kalau pasal tu,Sha memang nak anak but kita kena tengok juga situasi kita lagi pulak kita nak SPM tahun depan..tapi kalau Fieq still nak jugak, Sha tak boleh halang la..Fieq kan suami" panjang lebar Farisha berkata.

Rafieq terdiam.Memikirkan kata-kata Farisha tadi.Ada betul nya juga.

Farisha yang melihat Rafieq diam. Terus rasa bersalah. Rafieq terasa ke?? Alamak!!

"Rafieq..kenapa ni??terasa ke dengan apa yang Sha cakap??" tangan Farisha melingkari pinggang Rafieq.

Rafieq tersedar.Dia tersenyum.

"Mana ada la sayang..Fieq cuma terfikir yang ada betulnya juga apa yang sayang cakap tu" kata Rafieq. Ni yang dia suka pada Farisha. Perangainya yang peka keadaan sekeliling.

"Betul ni?? Sorry eaa??" kata Farisha lagi.

"Betul la sayang..tapi masa last day SPM tu I think you're mine" kata Rafieq.

"Eii..Fieq ni.." Farisha terus melepaskan pelukannya.

Rafieq ketawa senang melihat wajah Farisha yang berubah merah itu.

Sorry la..xde idea nk buat panjang..tunggu next chap la..hehe

Yes I Love You!!!Where stories live. Discover now