Tok Tok Tok!
Rafieq dan Farisha serentak memandang ke arah pintu.Rafieq membuka pintu bilik.
"Rafieq?? kenapa menangis ni??" Puan Sri Faridah dan yang lain terkejut melihat Rafieq.Mereka ke mari kerana ingin melihat Farisha.Kerana Dato Amran memberitahu yang Farisha demam.
"Fieq kenapa?? Fieq gaduh ke??" soal Datin Raimah pula.Pelik kalau gaduh mesti isteri yang nangis ni suami pulak..dah terbalik!
Rafieq menggeleng.Air matanya dilap.Pintu dibuka sedikit luar supaya Mama,Mom,dad dengan papa boleh masuk.
"Farisha..kenapa dengan Rafieq ni??" soal Puan Sri Faridah.Farisha menggigit bibirnya.Makin besar pulak cerita.
"Sha cakap dia sakit.." kata Rafieq.
Terkejut bukan kepalang semua orang di situ.Farisha menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Sha sakit?? sakit apa sayang?? kenapa tak cakap??" soal Datin Raimah.
"Ermm..Sha baru tahu, tapi semua orang jangan risau la..sakit ni boleh baik just ambil masa sikit" kata Farisha.
"Biy come..dah stop crying" Farisha memeluk Rafieq.Air mata Rafieq di lap.
"Macam mana mama tak risau..anak mama sakit..Sha sakit apa sayang" semua orang seperti sudah mahu memulakan drama air mata.
"Emm..sakit..sakit ni Rafieq yang buat" kata Farisha senafas.Rafieq dan semua yabg berada di situ terkejut.
"Apa biy dah buat??" soal Rafieq.
"Apa ni Sha?? dad tak faham" soal Dato Amran pula.Apa yang Rafieq dah buat??
"Emm.." Farisha memandang Rafieq.
"Biy nak tahu ke??" soal Farisha.Rafieq bersungguh mengangguk.Farisha tersenyum.
"Laa..yang senyum kenapa?? cepat la bagitahu" gesa Datin Raimah.
Farisha menarik Rafieq dan berbisik di telinganya.Mata Rafieq membulat.
"Sayang!" Rafieq memuncung.Mencerlung matanya memandang Farisha yang telah mempermainkannya.Farisha hanya ketawa.
"Sayang ni tak baik tau.." Rafieq memeluk tubuhnya.
"Apa ni?? kami tak faham??" Puan Sri Faridah bersuara.
"Farisha ni..ingat sakit apa rupanya.. Farisha pregnant!" kata Rafieq.
Ahli keluarga yang lain mengucap syukur.Datuk Sri Fairus menarik hidung mancung Farisha.
"Nakal eaa anak papa ni" Farisha tersengih.
"Takde la..ingatkan nak kena kan Rafieq tapi tadi semua orang datang..itu yang jadi besar terus tu.." Farisha memeluk mama dan mom.
"Sayang ni..anyway..thanks for this" Rafieq memegang perut Farisha yang masih belum nampak.Farisha tersenyum comel.
"Disebabkan biy yang buat sayang sakit biy kene jaga sayang tau.." Farisha menaikkan keningnya.
"Baik boss!!" Rafieq membuat tabik hormat kepada Farisha.Farisha tersengih.
Cup!
Rafieq mencium bibir Farisha sekilas.Membulat mata Farisha.
"Ya Allah budak ni!! kalau nak bermanja tu dah tak ingat orang lain dah.." Rafieq dan Farisha terkejut.
"Alamak! lupa ada orang lain..hehe sorry semua" Rafieq tersengih.
"Biy la ni.." bisik Farisha.
"Apa biy pulak..sayang tu yang menggoda sangat" balas Rafieq.Farisha mencubit Rafieq.Rafieq tersengih.
"Dah la..kami balik bilik dulu..korang sambung la berdrama..nampaknya setiap tahun la kita dapat cucu.." kata Datuk Sri Fairuz.Mereka semua berjalan keluar sambil ketawa.
Rafieq menutup pintu.
"Sayang..sanggup ke setiap tahun dapat baby??" soal Rafieq.
"Hoii..ingat kita kilang??memang tak la setiap tahun.." Farisha memuncung.
"Alolo..sayang..boleh tak kita.." Rafieq sengaja mematikan ayatnya.
"Kita apa??" soal Farisha walaupun dia sudah tahu kehendak suaminya itu.
Rafieq muncung.Takkan tak faham lagi bini aku ni...
"Biy..sayang kan pregnant ni" Farisha cuba memberi alasan.
"Ala ringan-ringan je.." Farisha mengerutkan dahinya.Ringan-ringan manusia yang bernama Rafieq Ammar sangat tidak boleh dipercayai..kata je ringan-ringan lepastu terlajak ke berat-berat!
"Biy.." Farisha membuat puppy facenya. Meminta simpati supaya dilepaskan.
"Sayang please..lepasni biy kene tunggu lama tau tak??sembilan bulan..then pantang lagi" Rafieq berkata.
"Fine!" Farisha melompat ke atas badan Rafieq yang berada di atas katil.
"Astaga sayang! kalau jatuh tadi macam mana??" Rafieq memegang perutnya yang sedikit sakit diterkam Farisha.
"Eleh..tak jatuh pun..biy kan kuat" kata Farisha.
"Biy tahu..biy kan kuat..hero sayang kan.." Rafieq menaikkan keningnya.
"Dah sayang..perut biy ni sakit" Farisha cepat-cepat turun daripada atas perut Rafieq.
"Opss! tak sengaja..kesian six packs biy.." Farisha menggosok perut Rafieq.
"Kesian dekat six packs je..dekat tuan punya six packs yang bertungkus-lumus jaga body ni..tak kesian??" soal Rafieq.
"Hehe..kesian jugak" Farisha memeluk Rafieq.Kepala didongakkan.Wajah Rafieq direnung.
Hidung mancung, mata hazel, kulit putih melepak, and the cutes part is.. bibir Rafieq yang pink tanda dia tidak merokok.Terima kasih Ya Allah..kau berikan aku seorang suami yang sempurna.Sempurna daripada segi akhlaknya, tutur katanya, perbuatannya, dan lain-lain.
"Biy ni handsome sangat ke??" soal Rafieq apabila perasan yang Farisha merenungnya tanpa henti.
"Haah..biy handsome sangat..untung sayang dapat husband macam biy..caring..sweet, romantik, childish, silly..and so on" kata Farisha.
"Childish?? silly?? seriously sayang??" Rafieq menaikkan keningnya.
Farisha ketawa.
"Yes honey..silly and childish..that is you..but I like it..so much" kata Farisha.Bibir Rafieq menjadi sasarannya.
"Sayang sejak pregnant baby ke-3 ni..makin nakal eaa" Rafieq terus memeluk Farisha dan menutup lampu meja di sisinya.Gelap gelita terus bilik itu.
🌸🌸🌸
Pagi itu sudah tiga kali Farisha memuntahkan isi perutnya.
"Sayang..okay tak ni??" Rafieq mendekati Farisha apabila Farisha apabila Farisha selesai muntah.
Farisha tidak menjawab tetapi menggeleng.Tubuh Rafieq dijadikan tempat berpaut.Rafieq tanpa membuang masa terus mencembung tubuh Farisha.Kesian isterinya.Masa awal-awal pregnant terseksa dengan alahan, bila dah second and third trimester penat nak bawak perut yang besar.Nak bersalin pun sakit.Kena bertarung nyawa.Dah bersalin kena pantang.Lepas habis pantang...apa lagi tambahlah baby lagi..hehe
"Sayang rest la..Rayyan dengan Feisha biar daddy dia yang jaga" Rafieq menyuruh Farisha duduk.
"Sayang okay la..muntah ni pagi je..kejap lagi elok la ni" kata Farisha.
"Aipp! no sayang kene rest" Rafieq sedikit tegas.
"Aloooo.." Farisha muncung.Rafieq mengeluh.
"Sayang..biy tak nak ada apa-apa terjadi dekat sayang.." terang Rafieq.
"Okay..tapi lunch nanti sayang nak masak sama-sama dengan biy..boleh??" soal Farisha.Rafieq tersenyum.Sweet jugak kalau masak sama-sama kan??
"Boleh sayang..anything for you" kata Rafieq.
YOU ARE READING
Yes I Love You!!!
RomancePerkahwinan di alam persekolahan sangat complicated.Daripada tidak pernah mengenali, terus dinikahkan di atas kemahuan keluarga.Itulah yang dihadapi Farisha Qaizira dan Rafieq Ammar. Farisha yang dulunya bersekolah di Johor Bahru terpaksa berpindah...