"Daddy!!" bunyi ketukan bertalu di pintu mengejutkan Rafieq.
"Yes Rayyan..why are you crying??" Rafieq sedikit cuak.Rayyan kalau nangis pagi-pagi mesti sebab tak jumpa Farisha.Jangan-jangan..tak,takkan lah Farisha lari pulak..kan??
"Mummy..Rayyan can't find mummy" Rayyan mengelap air matanya.Bingo! tepat tekaan Rafieq.
"Never mind...Rayyan stay at living room..daddy find mummy" Rafieq terus keluar daripada bilik.
"Farisha.." Rafieq memanggil Farisha. Setiap bilik di tingkat dua dimasuk. Mana tahu Farisha ada kat dalam. Tidak jumpa di tingkat dua,Rafieq berlari mencari di tingkat bawah.Di dapur tiada.Tapi kereta Farisha ada.Baju-baju pun ada.
"Rayyan..daddy can't find mummy" kata Rafieq.Rafieq resah.
"Mummy.." Rayyan menangis.
Rafieq mendukung Rayyan.
"Syhh..mummy ada..cuma daddy tak tahu dia dekat mana je.." Rafieq memujuk Rayyan.Dicium pipi Rayyan.
"Rayyan want mummy.." Rayyan menyambung tangisannya.
"Rayyan.." Farisha muncul daripada belakang.
Diambil Rayyan daripada dukungan Rafieq.Farisha sedikit pun tidak meliht wajah Rafieq.
"Awak pergi mana??" soal Rafieq. Panggilan sudah sedikit berubah,
"Tak kemana..ada je dekat pool.. saya sedar diri lagi la yang saya ni isteri orang.." Farisha terus naik ke bilik sambil memujuk Rayyan.
Seketika kemudian dia turun semula untuk membuat susu Rayyan.
"Farisha.." Rafieq mengikut langkah Farisha ke dapur.
"Farisha Qaizira.." Rafieq mencuba memanggil Farisha lagi.
"What?? saya tak pekak lagi la..nak cakap,cakap je la.." marah Farisha. Dia menjeling Rafieq.
"Saya nak cakap something ni...look at me please.." rayu Rafieq.Padan muka kau Rafieq.
"Nak cakap apa..kalau nak keluar dengan Putri keluar je la..malas saya nak ambik tahu" Farisha terus berjalan tanpa memandang Rafieq.
Rafieq mengetap bibirnya.Direntap tangan Farisha kasar.
"Apa lagi??? tak puas ke awak pukul saya semalam hah?!?" tinggi suara Frisha.
"Kau ingat aku ni apa!! aku nak berbaik dengan kau tapi ini balasan kau?!? bodoh" Rafieq mencapai kunci keretanya dan seketika kemudian enjin kereta Audi R8 milik Rafieq mengaum kuat.
Farisha hanya memejam matanya.Terasa dengan carutan yang diberi Rafieq dan terkejut mendengar enjin kereta Rafieq.Selamatkan lah suamiku Ya Allah..
"Mummy..where are daddy going??" Rayyan terkedek-kedek menuruni anak tangga.Mungkin terdengar bunyi enjin kereta Rafieq sebentar tadi.
"Daddy go to work la sayang..come.." Rayyan datang ke arah Farisha dan mengambil botol susu di tangan Farisha.Dia kemudian berjalan ke sofa dan membuka tv.
Bijak betul.Baru dua tahun dah pandai buka tv touchscreen.
"Rayyan want to watching tv while drink milk..can I??" Rayyan menyoal.Farisha tersenyum.
Dah buka Tv baru tanya..hailah..
"Up to you.." kata Farisha.Dia bergerak ke pintu dan menutup lalu menguncinya.
"Mummy wanna go upstair..I you scare, just call me or join me in the room..did you get it??" soal Farisha.Rayyan yang matanya sudah melekat di tv hanya mengangguk dengan botol susu di mulut.Comel.
Farisha tersenyum kecil.Rayyan memang selalu menghiburkan hatinya semasa dia sedih.Telatah dia mencuit hati.Kenapa daddy Rayyan buat mummy macam ni?? Farisha menangis dalam diam.
Lebih kurang setengah jam kemudian, Rayyan sudah menghabiskan susunya.
"Mummy??" Rayyan memanggil Farisha.Sepi.
"Mummy..didn't you hear me??" Rayyan sedikit berusaha untuk menaiki tangga.
"Mummy???" Rayyan menjengukkan kepalanya di pintu bilik mummynya.
"Mummy!!" Rayyan berlari ke arah Farisha yang sudah terbaring lemah di lantai.Air matanya sudah mula membasahi pipi.
"Mummy..wake up" Rayyan menggerakkan badan Farisha namun tiada balasan.
Rafieq terus memanjat katil dan mencapai Iphone6 plus milik Farisha.
Rayyan menekan nombor 1 dan terpapar nombor Rafieq di skrin.Rayyan terus menelefon Rafieq.
Rayyan memang sudah diajar menggunakan telefon oleh Rafieq dan Farish sendiri.Senang katanya kalau ada emergency.
Rafieq yang masih bengang dengan kejadian di rumah tadi semakin bertambah marahnya apabila melihat nombor Farisha yang berkali-kali menelefonnya.Akhirnya dia mengambil keputusan untuk mengangkat.
"Apa kau nak?!?" marah Rafieq.Namun dia terdiam seketika apabila terdengar tangisan di hujung talian.
"Hello??" Rafieq sedikit berdebar.
"Daddy.." suara Rayyan menagis menyapanya.
"Hey.,why are you crying??" Rafieq cuak.Apa pulak dah jadi??
"Daddy return home now please..mummy..help Rayyan.." Rayyan teresak.Rafieq terkaku.
"Rayyan..relax.What happen to mummy??" Rafieq cuba menenangkan Rayyan namun hatinya sendiri seperti ribut taufan.
"I don't know..daddy..please" Rayyan menangis lagi.
"Okay..five minutes..daddy on the way" Rafieq terus memutuskan talian.Dia terus memandu laju ke rumah.
🌸🌸🌸
Rafieq mundar mandir di hadapan ward kecemasan sambil mendukung Rayyan yang tidak henti menangis daripada tadi.
"Daddy..Rayyan want mummy.." rengek Rayyan.
Rafieq mengeluh.Ini semua salahnya.Kalau dia tak ikutkan sangat perasaan,Farisha takkan jadi macam ni.Ini memang salah dia.Rafieq mencium pipi Rayyan.
"Daddy also want mummy..we pray for mummy okay??" Rafieq sedaya upaya menahan tangisannya.
Doktor Ryna melangkah keluar daripada bilik kecemasan setelah selesai merawat Farisha.
"Aunty..macam mana dengan Farisha??" Rafieq terus menerjah Doktor Ryna.
Wajah doktor Ryna seperti bersalah menambah rasa takut pada Rafieq.
"Aunty!" gesa Rafieq.
"Apa Fieq dah buat dekat Farisha??" soal Doktor Ryna serius.
"Hah?? kenapa ni aunty?? Fieq tak faham" Rafieq semakin risau.Kenapa dengan Farisha??
"Sha baru balik sebulan lebih.Am I right?" Rafieq mengangguk.
"Dia baru balik sebulan lebih lepas dia berpisah selama tiga tahun dengan Fieq and dia dah pregnant??Seriously Rafieq??You're great.." Doktor Ryna tersenyum manis.
Rafieq terus mengangkat wajahnya.Farisha pregnant?? seriously??
"Farisha pregnant.3 weeks" kata Doktor Ryna.
"Wah!! betul ni?? alhamdulillah.." Rafieq mencium Rayyan di dukungannya.Doktor Ryna mengangguk.
"Aunty pergi dulu la,kalau Fieq nak tengok Sha,kene tunggu dia dipindahkan ke ward VVIP dulu" kata Doktor Ryna.
"Thanks aunty.." Rafieq duduk di kerusi yang disediakan.
"Daddy..what happen??" soal Rayyan.
"Rayyan will get a new siblings honey," Rafieq berkata riang.Rayyan terus ceria
dan menepuk tangannya tanda suka."Come..tengok mummy" Rafieq meletakkan Rayyan di bawah dan memimpinnya ke dalam ward VVIP yang menempatkan Farisha.
YOU ARE READING
Yes I Love You!!!
RomancePerkahwinan di alam persekolahan sangat complicated.Daripada tidak pernah mengenali, terus dinikahkan di atas kemahuan keluarga.Itulah yang dihadapi Farisha Qaizira dan Rafieq Ammar. Farisha yang dulunya bersekolah di Johor Bahru terpaksa berpindah...