YILU27

9.2K 214 0
                                    

Sebulan lagi sebelum SPM.Farisha dan Rafieq sedang berhempas pulas mengulang kaji pelajaran.Sebetulnya lebih kepada Farisha yang mengulang kaji dan Rafieq yang menggangu Farisha.

"Ishh..biy jangan kacau la.." kata Farisha.Dia yang sedang meniarap di atas katil sambil mengulangkaji pelajaran juga berasa rimas.

"Sayang layan la biy pulak..asyik tengok buku je..kat sekolah asyik dengan Iris, Leana dengan Fea..masa cuti tengok buku..bila nak layan biy" Rafieq merengek.

"Biy..nak exam kan" kata Farisha.

"Sayang..baju tu" Rafieq menegur.Leher baju Farisha yang sedikit besar menampakkan kulitnya yang putih melepak.

"Biar je la" kata Farisha.

"Sayang..biy terkam kang..naya je" kata Rafieq.

"Nakal la biy.." Farisha menutup bukunya.Dia terus berbaring.

"Dah habis baca dah??" soal Rafieq.Farisha mengangguk.

"Good..jom turun tengok tv" Rafieq menarik lengan Farisha.Farisha hanya mengikut.

Rafieq membuka movie The Conjuring 2.Farisha mengeluh.Suka sangat tengok cerita hantu.

Farisha dan Rafieq duduk dalam keadaan yang sangat rapat.Selama 2jam lebih (maybe?)

Habis movie, Farisha merenggangkan ototnya.Lenguh kot lama sangat duduk.

"Sayang.." panggil Rafieq.

Farisha tidak menjawab tetapi memandang Rafieq dan..

Cupp!!

Bibir Farisha menjadi mangsa Rafieq. Farisha terkaku tetapi tidak menolak ciuman Rafieq.Lama mereka begitu sebelum.

"Rafieq!! Farisha!!" suara yang amat dikenali menjerit.Datin Raimah.

Farisha dan Rafieq terus melepaskan kucupan.Farisha sedikit tercungap.

"Korang ni kalau nak bermaja pun dalam bilik..bukan dekat sini.." Datin Raimah mula membebel.

"Fieq yang stary dulu mom.." kata Farisha.

"Mana ada" Rafieq menafikannya. Farisha membulatkan matanya.Dah tu nak cakap aku yang start??

"Biar la Mah..orang muda." kata Dato Amran menyebelahi anak menantunya.

"Yeahh..betul tu dad" Rafieq berhigh five dengan Dato Amran.

"Abang ni..kalau Qif nampak tadi??abang bela la sangat anak abang tu"Datin Raimah menunjukkan riak tidak puan hati.

"Biy pun satu" marah Farisha. Wajahnya merah daripada tadi.Malu kot mom dengan dad nampak.

"Biy pulak.."

"Abang pulak.."

kata Dato Amran dan Rafieq serentak.

"Biy yang start.." kata Farisha.

"Okay la..biy yang start..mom Fieq yang mulakan..sebab Fieq tak boleh sabar" Rafieq tersengih kemudian dia mengaduh kesakitan.

Nak tahu sebab apa?? sebab apa lagi, Farisha menghadiahkan cubitan padu di peha Rafieq.

"Tak malu ke??" marah Farisha.

Rafieq tersengih.

"Dah la Sha..jom naik..lelaki semua sama je" kata Datin Raimah.Dia menarik tangan Farisha.

Sebelum naik, Farisha menghadiahkan jelingan maut kepada Rafieq.

Rafieq menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Macam mana ni dad??" soal Rafieq.

"Macam mana apa?? pujuk la jawapannya" kata Dato Amran.

"Dah jom..kalau lambat nanti ada yang kena tidur lantai malam ni" kata Dato Amran.Mereka ketawa.

"Good luck dad" kata Rafieq apabila mereka tiba di hadapan pintu bilik.

"You too" mereka berdua membaca bismillah sebelum membuka pintu bilik serentak.

"Sayang.," Rafieq mendekati Farisha. Senyap.

"Sayang biy ni merajuk ke??" soal Rafieq lagi,

"Sayang sorry la..promise tak buat lagi" kata Rafieq.

"Biy tahu tak sayang malu dengan mom dengan dad??" Farisha duduk menghadap Rafieq.

"Sorry la..biy janji tak buat lagi kalau kat luar..dalam bilik je" kata Rafieq. Dia membuat muka puppy face nya.

"Ishhh..gatal la" marah Farisha.

Rafieq ketawa.Dia mengangkat tangannya tanda mengalah.

"Sorry la sayang.,tadi biy lupa yang kita duduk dekat ruang tamu" kata Rafieq lagi.

"Ye la" kata Farisha.

"Sorry tau.." Rafieq menarik tubuh Farisha ke dalam pelukan.

"Ye la..dah la lepas..pergi mandi..biy busuk la" kata Farisha.Rafieq terus menarik tangan Farisha ke dalam bilik air.

"Biyy!!!" Farisha menjerit.Habis basah bajunya terkena air pancuran yang dibuka Rafieq.

"Sorry sorry" Rafieq membalut tubuh Farisha dengan tualanya.Dia ketawa.

Farisha hanya menjeling.

Yes I Love You!!!Where stories live. Discover now