YILU26

9.5K 245 3
                                    

Seperti yang dijangka, Farisha menjadi olahragawati dan Rafieq olahragawan.Rafieq dan Irfan bersaing sengit dengan perbezaan 1 emas sahaja. Tetapi juara keseluruhan disandang oleh Rumah Biru aka Elit dan tempat kedua Rumah Kuning aka Wira.Putra dan Perdana masing-masing di tempat ketiga dan keempat.

"Sayang!!!" Rafieq menjerit.Satu rumah bergema.Nasib kat rumah takde orang.Thaqif ke kelas tambahan. Maklumlah tahun ini UPSR.Mom dengan Dad kerja.

"Yeee..yang jerit-jerit ni kenapa??" Farisha berlari naik ke bilik.

Rafieq menyuakan Iphonenya kepada Farisha.Farisha menaikkan keningnya.

"Kenapa??" Farisha pelik.

"Tolong la balas massage Laura ni..memekak la..dari tadi text biy.. bingit la" Rafieq memuncungkan bibirnya.

Biy?? yes Rafieq mengada suruh Farisha panggil dia biy dan dia panggil Farisha sayang.Aww..sweet kan diorang..

"Alahai biy ni..balas je la apa-apa pun" kata Farisha.Dia mengambil iphone Rafieq.

"Malas..sayang balas la" kata Rafieq.Dia berbaring semula.

Farisha dan Rafieq ni rare betul, telefon boleh tukar-tukar.Yela orang cakap no secrets between husband and wife.Sekali diorang bagi no secrets betul.Telefon pun kadang-kadang tertukar sebab maklumat dalam tu sama.Kadang-kadang Farisha yang membalas chat daripada rakan-rakan Rafieq kerana Rafieq malas membalas.

"Sayang dah ke belum?? lambatnya" rungut Rafieq.Dia bosan kerana Farisha tidak melayannya.

"Sabar la biy.." kata Farisha.Dia tidak tahu mahu membalas apa.Daripada tadi dia merenung chat yang dihantar Laura kepada Rafieq.Dan akhirnya dia mengambil keputusan untuk mematikan iphone milik Rafieq.

"Sayang dah balas ke??" soal Rafieq.

"Sayang tak tahu nak balas apa..sayang off kan je phone biy" kata Farisha.Dia berbaring di sebelah Rafieq.

"Ala..kenapa tak sound je dia tu..rimas la asyik chat biy je" kata Rafieq.

"Kenapa tak biy je yang balas??" soal Farisha.Dia berpusing menghadap Rafieq.

"Sayang kan perempuan..girls are so complicated..so only girl can fight girl.. lelaki kalau bergaduh kitorang lebih suka dari segi fizikal senang kata pukul la..tapi perempuan lain" kata Rafieq.

"Yes, I know biy..I tell you before right?? last year when we were outing together..at that time you're deadly sulking with me right??" kata Farisha. Rafieq tersengih.

Mana boleh lupa..bini dia mengaku single kat ig kot..dah la bini dia tu salah seorang instafamous.

"Sayang..dah tak lama je lagi kan, kita nak SPM" kata Rafieq.

"Aah..tak sabar nak tunggu habis SPM" kata Farisha pula.

"Sayang ingat lagi tak apa yang biy cakap masa last year time kita pergi bercuti dekat Lotus Desaru tu" soal Rafieq.

"Yang mana ek?? banyak sangat yang biy cakap dekat sayang" Farisha seperti berfikir.

"Ala yang pasal hari last SPM tu.." Rafieq seperti mamberi clue.

Farisha masih berfikir.Tiba-tiba dia teringtkan sesuatu.Terus dipukul lengan Rafieq.Rafieq ketawa terbahak-bahak melihat wajah Farisha bertukar merah.

"Biy ni gatal la" kata Farisha.

"Biy gatal dengan sayang je" kata Rafieq lalu menyambung ketawanya.

🌸🌸🌸

"Sha dengan Rafieq macam mana?" soal Datin Raimah.

Yes I Love You!!!Where stories live. Discover now