YILU15

10.2K 280 0
                                    

"Weh outing jom.." kata Rafieq setelah talian bersambung.

"Weekend ni..jom ahh..okay..pebende syarat bagai..ha..yela yelah ape syaratnya..laa kacang je okay okay aku cau dulu" Rafieq meletakkan iphone6 plus nya di meja sisi katil.

"Irfan kata apa??" soal Farisha.

"Dia cakap diorang on je tapi ada satu syarat" kata Rafieq.Farisha setia mendengar apa syaratnya.

"Bawak Iris,Leana dengan Fea sekali" kata Rafieq.Iris,Leana dan Fea adalah rakan baik kepada Farisha.

"Okay..jap sayang tanya diorang" kata Farisha.Rafieq hanya mengangguk.

"Rafieq diorang on" kata Farisha lalu dia metakkan kembali Iphone6 plus nya di tempat asal.

"Okay..weekend ni kita outing then kita balik johor" kata Rafieq.Farisha bersorak gembira dan memeluk Rafieq.Rafieq hanya tersenyum dengan telatah Farisha yang manja.Telatah inilah yang membuatkan dia cepat rindukan Farisha apabila mereka terpisah.(eleh ngada je tu..padahal mana pernah pisah jauh pun..setakat Farisha pergi ke rumah Iris yang berada di kawasan perumahan sebelah je)

🌸🌸🌸

"Sha..kau kat ne??" soal Leana.

"Ha..jap lagi aku sampai" kata Farisha lalu memutuskan talian.

Hari ini adalah hari mereka outing.Laura,Iris dan Fea sudah yang Rafieq, Irfan,Akil dan Syafiq join mereka.Pada mulanya mereka membantah namun setelah dipujik mereka akur.Hehe..Farisha kan pandai memujuk.

"Diorang dah tunggu" kata Farisha kepada Rafieq yang sedang memandu Audi di sebelah.

Rafieq hanya mengangguk.Farisha sebenarnya membebel tanpa tadi di rumah kerana Rafieq lewat siap.Nasib dah berhenti kalau tak pekak beb telinga sebelah.

"Hai korang.." Farisha tiba bersama Rafieq.

"Ha..sampai pun laki bini ni.." kata Irfan.Farisha dan Rafieq tersengih.

Haa..nak tahu macam mana tiga malaun tu boleh tahu..kantoi la masa Rafieq terlepas panggil Farisha sayang masa kat sekolah tu..ingt lagi tak?? tak ingat sudah..

"Laki bini???" terdengar suara tiga orang perempuan iaitu Leana, Iris dan Fea.

Alamak..kantoi lagi desisi Farisha.

"Emm..nanti aku cite" mereka berlapan bergerak ke Starbuck.

"Bila korang kahwin??" soal Fea.

"Masa aku masuk sekolah tu aku baru kahwin" kata Farisha.Puas dia kene bebel denga makcik tiga orang tu..kadang-kadang Farisha memuncungkan mulutnya apabila dia marah mereka kerana merahsiakan perkara ini.

"Kenapa tak bagi tau..habis tu segala apa yang kitorang kutuk mamat empat ekor kat depan ni kau bagitau diorang la??" soal Iris pula.Iris ni jenis lepas sikit kerana dia tahu yang dia tidak akan dimarahi atau dibuli oleh empat orang taiko sekolah tersebut kerana Farisha akan membelanya.

Rafieq, Irfan, Akil dan Syafiq yang ketawa melihat telatah empat orang perempuan di hadapan mereka terus berhenti ketawa apabila mendengar kata-kata Iris.

"Ehh..yang tu aku tak bagitau..our secret..sikit pun tak pernah bagitau" kata Farisha.

"Ape ni..main kutuk-kutuk" kata Irfan.

"Sayang..ape ni main kutuk saya belakang" kata Rafieq.

"Dosa la kutuk orang" kata Syafiq menyebabkan semua orang diam.

"Hei..dah tu perangai korang yang suka buli orang tu tak dosa??" kata Fea pula.

"Bukan buli la..itu namanya gurau" kata Rafieq membela rakannya.

"Gurau..sampai lebam sana sini..great" sindir Farisha.

"Gurau lelaki awak tak faham Sha.." kata Irfan pula.

"Fikir lelaki punya gurau je?? nak tengok tak perempuan gurau macam mana??" soal Leana pula.

"Eleh perempuan kalau gurau pukul pukul, gelak gelak then kutuk kutuk" kata Akil.

"Tu je apa yang korang tahu??? perempuan ni gurau diorang makan dalam tau..nak cuba..jap eaa" mereka semua mengeluarkan telefon bimbit masing-masing.

Yang kaum lelaki hanya memandang pelik.Leana sedang menangkap gambar minuman, Fea pula sedang menaip sesuatu.Iris dan Farisha sama sama sedang berselfie.Kemudian mereka menaip sesuatu di Iphone masing-masing.

"Siap.." kata mereka serentak.

Tiba-tiba telefon mereka berempat berbunyi serentak.Mereka memeriksanya.Notification dari instagram.

Rupa-rupanya kaum hawa di hadapan mereka telah mengupdate insta dan mengetag mereka berempat.

Gambar pertama daripada Insta Leana.

*gambar Frappucino*
Caption:lelaki yang suka membuli ni lelaki pengecut je..sapa stuju???kita geng..
tag:@ I'm akil,@ Syafiqqq,@ Fieq_sha   @ Irfan9696

Erkk..makan dalam siak.Mereka terdiam.

Gambar kedua.Gambar dari insta Fea.Eh ni gambar kitorang?? Rupa-rupanya Fea mengambil gambar mereka senyap-senyap tadi.

*gambar Rafieq,Akil,Irfan dan Syafiq*
caption:buli orang dengan mengumpat sama je still dpt dosa..ktorang sedar bende tu dosa so pada yg msih xsedar bende tue dosa mohon bertaubat..
Tag:@ I'm akil, @ Syafiqqq,@ Irfan9696, @ Fieq_sha

Gambar ketiga milik insta Iris.

*gambar candid Iris*
caption:stupid attitude come from stupid person..right??
tag:@ fieq_sha,@ Syafiqqq ,@ I'm akil @ Irfan9696

Dan yang paling hebat.Daripada insta Farisha.Hanya satu perkataan yang ditulis sebagai caption namun dapat menyentakkan hati kesemua orang yang membacanya.Termasuk rakan baiknya sendiri.

*gambar Farisha sedang tersenyum manis*
caption:singleeee...
tag:@ fieq_sha,@ Irfan9696,@ Syafiqqq,@ I''m akil

"Woah..sentap beb" kata Akil.

"dahsyat betul budak perempuan gurau" kata Irfan pula.

"Well..tu la..kitorang gurau lagi bahaya sebenarnya..sampai bila-bila boleh ingat" kata Fea.

"Sha awak punya caption memang win la..satu perkataa je boleh sentapkan Rafieq.." kata Syafiq.

Mereka ketawa.

"Jom la jalan" Rafieq yang sedari tadi senyap terus berdiri dan mula berjalan.Merajuk dengan Farisha.

"Alamak..cik abang dah merajuk la..pergi pujuk" arah Fea.

"Biar je..susah la pujuk dekat sini balik rumah nanti aku pujuk la" kata Farisha selmba.

"Amboi..nak kat rumah jugak" kata Irfan bergurau.

"Diam la" kata Farisha mereka memulakan perjalanan mengikut langkah Rafieq yang sudah berada di hadapan.

"Rafieq tunggu la.." Farisha menyaingi langkah Rafieq.

"Awak kan single..biasa orang single suka jalan sensorang" kata Rafieq dingin.Farisha menggaru kepalanya yang tak gatal.Padan muka kau Farisha..

"Tabah la ye" mereka yang lain hanya tersenyum memberi semangat.Cehh..merajuk je pun nak bagi semangat bagai..

Yes I Love You!!!Where stories live. Discover now