"Sayang semua barang dah siap ke??" soal Rafieq.Farisha mengangguk. Rayyan dan Feisha sudah berada di dalam kereta.
"Mama,mom dengan yang lain dah gerak..diorang tunggu kita dekat sana" kata Farisha.
"Okay..jom la gerak..pintu semua dah kunci kan??" soal Rafieq.
"Dah..jom" Farisha dan Rafieq masuk ke dalam BMW 6Series hitam milik Rafieq.
Hari esok adalah hari keluarga untuk AA's Holdings.Rafieq CEO of course la kene pergi dok??
"Sayang ngantuk ke??" soal Rafieq.
"Tak la..cuma tak tahu nak buat apa..Feisha dengan Rayyan dah selamat dah tidur" kata Farisha.
"Sayang tidur je la..biy okay lagipun malam tadi sayang tak tidur kan.." Rafieq kesian melihat Farisha.Malam tadi baby Feisha meragam menangis sepanjang malam memabg tak tidur la Farisha.
"Kejap lagi la..tapi biy sure ke okay??" soal Farisha.Rafieq yang sedang memandu di sebelah dipandang sekilas.
"Biy okay..sayang nak tidur,tidur je la" kata Rafieq lagi.
"Okay sayang tidur tapi bila sayang sedar nanti biar sayang pulak drive..biy rest pulak kita gilir-gilir drive..okay??" soal Farisha.
"Ikut la sayang.." Farisha kalau dah cakap macam tu memang tak boleh nak bantah..
Farisha tersenyum dan terus melentokkan kepalanya ke tingkap.Seketika kemudian dia terlelap.Terasa tangan sejuk Rafieq menggenggam tangannya.
🌸🌸🌸
"Biy.." Farisha tersedar daripada lenanya.Rafieq menoleh sekilas.
"Aik?? bangun dah" Rafieq kembali memandang ke hadapan.Kalau pandang lama-lama kang tak pasal-pasal jadi arwah.
"Biy.Sayang drive pulak la..cian handsome sayang ni penat drive sensorang" Farisha membuat puppu face nya.
"Okay.." Rafieq memberhentikan kereta di tepi jalan dan keluar daripada kereta.Perjalanan diteruskan semula apabila Farisha mengambil tugas sebagai pemandu.
Rafieq hanya diam.Kalau Farisha dah bawak kereta kecut beb.Nak tahu kenapa?? Laju gila drive.Macam jalan ni dia punya.Tak dinafikan Rafieq pun memang jenis yang bawak kereta laju tapi Farisha ni lagi laju.Dia yang lelaki pun naik takut.
"Sayang slow la sikit" Rafieq menegur.Farisha ketawa kecil.
"Okay okay" pemanduan diteruskan lagi kali ini kelajuan sedikit dikurangkan.Sikit la.Daripada 140 km/j kepada 130 km/j.Haha
Rafieq menggeleng.
🌸🌸🌸
Kini tiba sudah mereka di Cherating Resort.Farisha yang mendukung Feisha keletihan.
"Biy cepat la..sayang penat ni" Farisha menuncungkan bibirnya.
"Kejap..biy nak check in kejap" Rafieq memberikan beg mereka kepada (apa tah nama orang yang tolong bawak beg tu..lupa pulak.Abaikan.)
Farisha duduk di sofa yang disediakan.
"Sayang jom.." Rafieq menghampiri Farisha.Farisha muncung.
"Kenapa ni??" soal Rafieq.
"Penat la..biy tak penat ke??" soal Farisha.Rafieq senyum.
"Sikit la" jawab Rafieq.mereka berjalan ke bilik.
Rayyan pula tidak bersama mereka.Rayyan tidur bersama ThaqifKatanya nak friend dengan uncle Thaqif.Rafieq pula hanya membiarkan.Sempat dia menasihati Rayyan supaya tidak menangis.Tapi Rayyan memang tak menangis pun kalau malam.
YOU ARE READING
Yes I Love You!!!
RomancePerkahwinan di alam persekolahan sangat complicated.Daripada tidak pernah mengenali, terus dinikahkan di atas kemahuan keluarga.Itulah yang dihadapi Farisha Qaizira dan Rafieq Ammar. Farisha yang dulunya bersekolah di Johor Bahru terpaksa berpindah...