"Sayang balik dulu boleh??" soal Rafieq.Farisha pelik.
"Kenapa??balik sekali je la" kata Farisha.
"Ala sayang balik dulu..Fieq ade keje sikit dengan Irfan, Akil dengan Syafiq" kata Rafieq kemudian terus pergi meninggalkan Farisha di dalam kereta.
Farisha hanya menggeleng.Daripada cermin tingkap di dapat melihat Rafieq sedang mengeluarkan bajunya kemejanya yang dimasukkan ke dalam.
"Bad boy Rafieq Ammar is back" kata Farisha perlahan.Dia mengeluh. Macam dah dapat agak je apa yang Rafieq nak buat.Ni mesti nak kerjakan budak yang bergaduh di kelas tadi.
"Eh Sha..kenapa dengan hujung bibir kamu tu??" soal Pak Mat, driver keluarga Rafieq.
"Emm..kalau sha jujur dengan Pak Mat, Pak Mat jangan cite kat mom dengan dad eaa??" soal Farisha.Farisha kalau dengan Pak Mat memang suka berkongsi.Yelah kalau dengan mom, Dan nanti kene bebel kalau jujur😂
"Ye lah Sha.." Pak Mat juga melayan kerenah Farisha.
"Tadi kat sekolah ada budak gaduh, Sha suruh Fieq leraikan tapi Fieq biarkan..Sha pun pergi la leraikan tapi Sha pulak yang kena siku budak tu.. tapi diorang tak sengaja" bebel Farisha.Mulut tengah sakit pun bebel panjang-panjang.
"Laa..lepastu Fieq tak buat apa-apa??" soal Pak Mat.
"Dia panik jugak.." Farisha keluar daripada kereta apabila tiba di villa mewah milik keluarga Rafieq.
"Okay la Pak Mat..Sha masuk dulu, terima kasih sebab dah ambik Sha" Farisha tersenyum manis.
"Dah memang kerja Pak Mat..Sha masuk la..panas harini" kata Pak Mat. Farisha masuk ke dalam.
"Assalamualaikum" Farisha memberi salam.
"Waalaikumsalam.." jawab Mak Jah, salah seorang pembantu rumah.
"Sha mana Rafieq??" soal Mak Jah.
"Rafieq balik lewat sikit..Mak Jah.. takde siapa ke kat rumah" Farisha melihat sekeliling rumah.
"Takde,mom dengan dad cakap diorang balik lewat sikit malam ni sebab ade event dekat luar..Thaqif pulak balik lewat" kata Mak Jah.
"Okay..Mak Jah, Sha naik dulu la" kata Farisha.
"Sha nak makan tak??" soal Mak Jah.
"Takpe la..kalau Sha nak makan nanti Sha ambik sendiri..Mak Jah rehat la" kata Farisha dengan senyuman manis.
Mak Jah tersenyum mendengar.Dia suka dengan menantu tuannya itu. Tak sombong, lemah lembut.
🌸🌸🌸
Farisha duduk menonton tv.Sesekali jam di dinding dikerling.Sudah pukul 4.30 petang.Thaqif juga sudah pulang tetapi batang hidung mancung Rafieq masih belum kelihatan.
"Assalamualaikum.." panjang umur. Baru disebut sudah pulang.
Farisha pergi ke muka pintu.Farisha menolak dagu Rafieq supaya memandangnya.Farisha mengeluh. Wajah kacak Rafieq telah dicemari dengan calar dan lebam.But he still handsome.
"Explain" kata Farisha mendatar.Dia bergerak ke sofa dan menutup tv kemudian naik ke atas.
Rafieq yang masih di hadapan pintu mengeluh.Habislah dia lepas ni.Rafieq masuk ke dalam dan terus menuju ke biliknya bersama Farisha.
"Sayang..Fieq minta maaf.." kata Rafieq sebaik masuk ke dalam bilik. Farisha hanya diam dan duduk di atas katil.
"Explain Rafieq Ammar" kata Farisha lagi.Wajah Rafieq dipandang.
"Tadi Fieq dengan yang lain tahan Dua orang budak yang gaduh dekat dalam kelas..Fieq just nasihat dia je, takde niat nak gaduh pun sikit pun takde tapi diorang macam tak boleh terima then diorang yang mula dulu..Fieq pukul balik just untuk pertahankan diri je" kata Rafieq panjang lebar.
"Betul bukan Fieq yang mulakan??" soal Farisha lagi.
"Betul..Fieq kan dah janji dengan Sha nak berubah sikit-sikit" kata Rafieq.
"Okay..mandi dulu then turun makan" Farisha terus berdiri ingin keluar daripada bilik namun ditahan oleh Rafieq.
"Kenapa??" Farisha memandang Rafieq sekilas.
"Sayang marah lagi ke??" soal Rafieq.
"Tak.." jawab Farisha sepatah.Rafieq tersenyum namun senyumannya mati.
"Tipu..sayang tipu..Fieq kenal sayang Fieq macam mana" kata Rafieq.
Farisha mengeluh.
"Betul la..buat apa Sha nak marah, bukan Fieq yang mulakan..come..let me hug you once then go bath" Farisha memeluk tubuh sasa Rafieq.Rafieq tersenyum.
"Dah siap mandi turun, kita makan sama-sama" kata Farisha.Dia kemudiannya turun untuk menyediakan makanan.
"Okay" jawab Rafieq dan dia terus menuju ke bilik air.
🌸🌸🌸
"Rafieq Ammar, Farisha Qaizira kenapa muka tu??" soal Datin Raimah.Thaqif yang baru turun terus berlari mendapatkan abang dan kakak iparnya.
"Kenapa dengan muka akak dengan abang??" Thaqif pula menyoal. Ditenung wajah Farisha dan Rafieq.
"Fieq bergaduh lagi kan??" tebak Dato Amran.
"Bukan..Fieq tak gaduh dad..budak tu yang tiba-tiba pukul Fieq, Fieq tegur dia baik-baik je.." jawab Farisha bagi pihak Rafieq.Rafieq masih diam.
"Haa..yang Sha pulak, kenapa ni??" soal Dato Amran.
"Emm..sebenarnya ada budak gaduh kat kelas Sha cuma nak leraikan je tapi diorang tak sengaja tersiku Sha..itu yang luka..sebab tu la Fieq nak nasihat diorang tapi diorang tak boleh terima" kata Farisha lagi.
"Ye la tu..Fieq ni bukan boleh percaya sangat..memang kaki gaduh kan" kata Datin Raimah.Geram betul dengan sikap anak terunanya itu.Kaki pukul, kaki gaduh semua perangai samseng ada dekat dia.Lelaki la katakan.
"Mom..kan Sha dah cakap Fieq tak de niat pun nak gaduh..Fieq tegur baik-baik yapi diorang yang pukul Fieq..Fieq nak berubah la mom..tapi mom still tak percaya Fieq" Rafieq terus berlalu naik ke atas.Farisha sudah menggigit bibir bawahnya.Apa nak buat ni??
"Rafieq Ammar!! mom belum habis cakap lagi la.." marah Datin Raimah.
"Dah la..awak pun kalau bercakap tak jaga perasaan dia langsung..Sha pergi naik atas" kata Dato Amran.
"Baik dad..Sha naik dulu mom" takut-takut Farisha naik ke atas.
Tiba di hadapan biliknya, Farisha cuba membuka pintu namun dikunci daripada dalam.Farisha mengeluh.Diketuk pintu itu beberapa kali.Kemudian dia menyembamkan wajahnya pada pintu kayu berukir tersebut.
Tiba-tiba..
Bukk!!
"Awww!!" Farisha menjerit kesakitan apabila pintu bilik dibuka secara mengejut oleh Rafieq.Tubuhnya jatuh tersembam ke atas lantai.Air matanya mengalir akibat kesakitan yang ditanggung.
"Eh sayang..sorry" Rafieq kalut.Dibantu Farisha untuk bangun.
"Kenapa ni Fieq??" Dato Amran dan Datin Raimah tiba dengan tergesa-gesa.Terkejut apabila mendengar jeritan Farisha.
"Sha sandar kat pintu then bila Fieq buka dia terjatuh" kata Rafieq.Air mata Farisha diseka.
"Sorry la sayang..Fieq tak sengaja.. mana tahu sayang sandar kat pintu." Rafieq mula diselubungi rasa bersalah melihat air mata Farisha.
"Dah jangan nangis lagi..Fieq nanti ambik minyak angin sapu kata mana yang sakit tau.," pesan Datin Raimah.Rafieq mengangguk.
Farisha duduk di atas katil.Sikunya yang lebam dipandang.Air mata yang masih bersisa dilap.Rafieq tersenyum memandang Farisha.
"Dah la cayang..takmo nangis dah" Rafieq memujuk.
"Fieq la ni.." Farisha mula mencebik.Aik?? macam nak nangis semula je..
"Alolo.." Rafieq memeluk tubuh langsing Farisha.
"Dah dah..jom tidur..esok sekolah" kata Rafieq.Farisha hanya menurut.
YOU ARE READING
Yes I Love You!!!
RomancePerkahwinan di alam persekolahan sangat complicated.Daripada tidak pernah mengenali, terus dinikahkan di atas kemahuan keluarga.Itulah yang dihadapi Farisha Qaizira dan Rafieq Ammar. Farisha yang dulunya bersekolah di Johor Bahru terpaksa berpindah...