Akhirnya tamatlah cuti akhir tahun.Kini mereka semua berada di tingkatan 5.
"Farisha!!!!" Iris, Fea dan Leana menjerit kegembiraan apabila mereka terlihat kelibat Farisha tiba bersama Rafieq.
"Korang!! rindunya aku kat korang" Farisha juga begitu.
Mereka menjerit tanpa mengisahkan orang sekeliling.Ye la, siapa berani nak tegur diorang.Tengok lah yang duduk keliling diorang tu siapa?? Rafieq and the gang la..nak makan tapak agaknya kalau berani tegur Farisha dan yang lain.
"Weh..orang tengok semacam je, kang ade yang kene debik pagi first sekolah" kata Irfan.
"Siapa nak debik?? Debik la..saya ada hero saya la..takkan kena debik punya" kata Farisha.Dia melirik ke arah Rafieq yang sedang tersenyum bangga.
"Eleh..aku yang debik kau kang" gurau Iris.
"Berani kau Iris??" Rafieq berkata.
"Berani" jawab iris angkuh.
"Eleh bajet macam kuat sangat" kutuk Rafieq selamba.
"Eh..dah dah korang ni asyik bergaduh je" Farisha menarik tangan Rafieq masuk ke perkarangan sekolah.
"Tunggu kau eaa.." sempat lagi si Rafieq tu berkata kepada Iris.
Semenjak Iris, Fea dan Leana berkawan dengan Farisha, mereka berasa selamat kerana tidak lagi diganggu oleh Rafieq and the gang. Berani diorang kacau rakan-rakan Farisha..memang Farisha akan merajuk dengan Rafieq.Jadi sebab itu Iris dan yang lain berani cari pasal dengan Rafieq and the gang.Tapi hanya Iris,Fea dan Leana je la..pelajar lain memang tak la..selalu kena buli dengan diorang.
"Farisha Qaizira" suara Madam Mawar bergema di dalam kelas.
"Yes madam??" Farisha yang tadinya duduk menyiapkan tugasan terus berdiri.Seisi kelas terus senyap.
"Can you be the assistant monitor??" soal Madam Mawar.Guru kelas mereka pada tahun ini.
"Emm..sure but who is the monitor??" soal Farisha.
"Rafieq Ammar the boy behind you" kata Madam Mawar.
Farisha terus memandang Rafieq yang sedang mengangkat keningnya.Ini mesti keje budak ni.Farisha berfikir.
"So are you willing to??" soal Madam lagi.
"Sure.." jawab Farisha dengan senyuman yang mampu mencairkan semua lelaki di dunia.
"Okay good..Rafieq,ingat you dah jadi monitor so behave yourself..Farisha if Rafieq didn't stop bulliying the others, then you can do what ever you want on him..get it??" soal Madam Mawar.
"Okay madam" jawab Farisha.
Madam Mawar keluar daripada kelas untuk ke mesyuarat.Dan meninggalkan kelas di bawah jagaan Rafieq dan Farisha.
"Stop bulliying the others okay..or else I will kill you with all my love get it??" bisik Farisha.Rafieq menjeling Farisha.
Main ugut-ugut pulak bini aku ni..lemah betul la..Mereka duduk dan menyiapkan kerja masing-masing.Tiba-tiba satu pergaduhan berlaku.
"Bodoh la kau..aku tak kacau kau kan!!" marah pelajar lelaki di hadapan kelas.
"Sial la..aku gurau je bodoh" seorang lagi pelajar mencelah.Dan akhirnya adegan tumbuk menumbuk berlaku.
Farisha cemas.Dia mencuit lengan Rafieq yang daripada tadi hanya melihat kadang-kadang dia ketawa.
"Fieq..lerai kan pergaduhan tu" kata Farisha.
"Biar je la..kitorang lelaki kitorang paham la..korang perempuan tak tahu" jwab Rafieq mudah.
YOU ARE READING
Yes I Love You!!!
RomancePerkahwinan di alam persekolahan sangat complicated.Daripada tidak pernah mengenali, terus dinikahkan di atas kemahuan keluarga.Itulah yang dihadapi Farisha Qaizira dan Rafieq Ammar. Farisha yang dulunya bersekolah di Johor Bahru terpaksa berpindah...