YILU16

10K 264 1
                                    

Selesai tengok wayang, shopping dan macam-macam aktiviti mereka pulang ke rumah.

Sepanjang hari Rafieq tidak bercakap dengan Farisha.Masih merajuk.

"Dah balik dah budak berdua ni.." Datin Raimah berkata apabila mereka masuk ke rumah.

Rafieq terus naik ke bilik.

"Kenapa tu??" soal Datin Raimah.

"Merajuk mom..Sha nak pujuk la ni.." kata Farisha.Dia menyalami tangan ibu mertuanya.

"Mengada la dia tu.." kata Datin Raimah.Farisha ketawa seraya naik ke atas.

🌸🌸🌸

Farisha menolak pintu bilik perlahan.Kelihatan Rafieq yang sedang berbaring sambil bermain iphone6 plus yang disayangi nya.

Farisha menghampiri meja solek dan meletakkan barang-barangnya.Tudung di cabut dan dia kemudiannya menghampiri Rafieq.

"Rafieq.." Farisha duduk di sebelah Rafieq.Rafieq hanya buat pekak.

"Rafieq..." Farisha memanggil lagi kali ini dia merampas iphone milik Rafieq.

"Nak apa..bak balik handphone tu" Rafieq merampas semula iphone nya.

"Dengar la.." kata Farisha.Farisha menarik tangan Rafieq.Tiada respon.

"Sorry la..saya dah delete pun post tu..saya gurau je.." kata Farisha.

"Saya sayang awak sorang je la..Rafieq please.." Farisha memandang Rafieq.

Rafieq hanya membuat muka tidak tahu.Masih mahu menguji sebenarnya sejauh mana Farisha akan memujuknya.

"Rafieqq..." suara Farisha mula berubah.Farisha menggigit bibir bawahnya.Air matanya mula bertakung.

Farisha lantas berlari masuk ke dalam bilik air.Pintu bilik air ditutup.Yes..inilah Farisha.Sangat manja.Sikit nangis.Cengeng.

Rafieq yang terkejut lantas terduduk.Teruk sangat ke aku merajuk. Rafieq menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Dia terdengar esakan dari dalam bilik air.Ah sudah..apa kau dah buat ni Rafieq!! Rafieq memarahi dirinya.

Dia cuba membuka pintu bilik air namun dikunci daripada dalam.

"Farisha..buka pintu" Rafieq mengetuk beberapa kali.Tiada sahutan.

Rafieq lantas berlari turun untuk mendapatkan kunci dari ibunya.

"Mom..kunci bilik air mana??" soal Rafieq.

"Kunci bilik air?? jap" Datin Raimah yang sedang menonton Tv terus bergerak ke almari untuk mengambil kunci.

"Sha dah pujuk kamu ke??" soal Datin Raimah.

"Dah tadi tapi sekarang terbalik" kata Rafieq dia pantas berlari semula naik ke atas.

"Apa-apa je la..tak faham betulla dengan budak zaman sekarang" Datin Raimah menggeleng lantas dia menyambung menonton drama yang tergendala tadi akibat diganggu oleh Rfieq.

Rafieq terus membuka kunci pintu bilik air dan memeluk tubuh ramping Farisha yang sedang menangis.

"Sayang sorry.." Rafieq menggosok belakang badan Farisha untuk menenangkannya.

Farisha hanya diam.

"Sayang please..say something jangan buat Fieq rasa bersalah" Rafieq menggelarkan dirinya Fieq dan bukan awak.Sweet pe panggil nama korang apa tahu..

"I'm sorry " kata Farisha dengan suara seraknya.

"Bukan salah sayang la..Fieq yang saja je merajuk lama-lama tak sangka sayang Fieq ni nangis" Rafieq memegang pipi Farisha.Dicium kedua-dua belah mata Farisha yang sembap dek menangis.Alahai isteri.

"Sha pun salah jugak" Farisha mula mengikut rentak Rafieq.Menggelarkan diri dengan nama.Best woo..tak percaya??Try kahwin...hoho jk.

"Jom la..sampai bila nak duduk dalam bilik air" kata Rafieq.Farisha ketawa kecil.

🌸🌸🌸

"Sha..kenapa mata kamu sembap tu??" soal Datin Raimah.

"Fieq buat apa??" soal Datin Raimah pula.

"Ehh..Fieq tak buat apa la.." kata Rafieq.

"Sha..Fieq pukul kamu ke?? ke dia marah kamu?? cakap dengan mom" Datin Raimah mula menyingsing lengan bajunya.

"Ehh..mom Fieq tak buat apa la..takkan la Fieq nak marah wife kesayangan Fieq ni.." kata Rafieq.

"Fieq tak buat apa la mom" kata Farisha pula.

"Dah tu??" soal Datin Raimah.

"Lepas makan nanti diorang cita la Mah..kalau nak tunggu diorang cita memang tak dinner la kita" kata Dato Amran.

"Dah duduk makan" Datin Raimah hanya menjeling suaminya.

Selepas makan mereka berkumpul di ruang tamu.Rafieq menceritakan semua yang berlaku.Thaqif hanya ketawa mendengar cerita abangnya.

"Abang ni pun satu..kak Sha..lain kali kalau abang merajuk lagi, Kak Sha tak payah pujuk langsung tengok berapa lama dia dapat tahan" Thaqif memberi cadangan.

"Kau ni Qif..tak sweet la kalau takde adegan pujuk memujuk" kata Rafieq.

"Kamu tu pun Fieq..jangan lah beria sangat merajuk tu..sembap dah mata isteri tu sebab nak pujuk kamu je.." kata Dato Amran.Rafieq tersengih.

"Fieq tahu yang Sha manja tapi tak tahu pulak yang dia boleh nangis...Cengeng sayang Fieq ni.." Rafieq mecubit pipi Farisha.

Farisha berdecit.Dia memegang pipinya dan menghadiahkan jelingan maut kepada Rafieq.

"Alolo..jangan la marah...em kitorang masuk dulu la" kata Rafieq dia menarik tangan Farisha.Farisha terpaksa mengikut langkah Rafieq.Sempat dia mengahadiahkan senyuman janggal kepada mertuanya.Malu kot..

"Bahagia betul tengok diorang kan bang.." kata Datin Raimah.

"Aah..macam kita dulu-dulu kan.." kata Dato Amran pula.

Datin Raimah memandang Dato Amran dengan senyuman.

"Errr..Qif masuk bilik dulu la" Thaqif terus berlari naik ke biliknya.

Datin Raimah dan Dato Amran hanya tergelak melihat telatah Thaqif.

🌸🌸🌸

"Fieq bila balik Johor??" soal Datin Raimah.Pagi itu mereka bersarapan di halaman belakang.Pemandangannya cantik dengan kolam ikan dan rumput yang tumbuh menghijau serta tumbuh-tumbuhan.Sangat cantik.

"Maybe lusa" kata Rafieq.Farisha hanya diam dan memerhatikan kawasan sekeliling.

"Kita pergi Johor sekali la..then boleh buat family day ramai-ramai.." kata Datin Raimah memberi cadangan.

"Wah..boleh jugak..dah lama tak keluar dengan mama papa" kata Farisha.

Rafieq hanya tersenyum sambil tangannya menggenggam tangan Farish.Terasa bersalah sebab memaksa Farisha pindah ke sini dan memisahkannya bersama keluarganya dahulu.

"Korang ni sweet betul la mom tengok" kata Datin Raimah.

Rafieq dan Farisha tersengih.

🌸🌸🌸

Esok pagi mereka akan berangkat pulang ke Johor.Pada malam itu mereka mengemas luggage masing-masing.Bising nauzubillah..kemas luggage macam rewang orang kahwin. Padahal ada dua orang je dalam bilik.

Yes I Love You!!!Where stories live. Discover now