Special part iii

8.8K 250 8
                                    

"Sayang??" Rafieq mula cemas apabila kelibat Farisha daripada tadi tidak dijumpai. Mana pulak pergi bini aku ni?? Dah sarat macam tu pun nak berjalan lagi. Haihh

"Farisha.. Where are you??" Rafieq menuruni anak tangga. Cari di tingkat bawah pulak.

"I'm here. Kenapa yang cemas sangat ni??" Farisha berjalan keluar daripada dapur.

"Kenapa cemas sayang tanya?? Sayang tu dah lah tengah sarat. Bila-bila masa je boleh deliver tahu tak? Kalau jadi apa-apa macam mana" kata Rafieq.

Farisha tersengih. Sikit-sikit nak bebel. Humph! Menyampah gini..

"Bie, kalau sayang asyik duduk aje nanti susah jugak nak deliver. Kan doktor dah cakap kene banyakkan berjalan" bidas Farisha pula.

"Okay fine! Tapi jangan lah banyak sangat. Nanti awak jugak yang penat sayang oi"

Pipi Farisha dicubit mesra.

Farisha ketawa.

"Sayang jugak bie dekat saya kan??"

"Gila tak sayang?? You're the only one my wife dunia dan akhirat in sha Allah sayang" hidung mancung Farisha dikucup mesra.

Farisha tersenyum. Dia menyandarkan kepalanya ke dada bidang Rafieq.

"I miss Rayyan, baby and honey" kata Farisha tiba-tiba.

Rafieq bermain-main dengan rambut ikal Farisha. Wangi!

"Nanti kita pergi jumpa diorang okay??"

Farisha mengangguk.

"Bie!!" Marah Farisha apabila rambutnya di serabutkan oleh Rafieq. Ikatan rambutnya juga telah terbuka. Aihh, takde kerja agaknya laki aku ni.

Rafieq ketawa. Rambutnya isteri kesayangannya itu dirapikan dan diikat semula. Dia gemar bermain dengan rambut Farisha. Lembut plus wangi je setiap masa.

"Sayang..rasa macam nak throwback pula tiba-tiba" kata Rafieq.

"Throwback pebende??"

Rafieq menepuk dahinya.

"Takkan tak tahu throwback tu apa??"

Auch! Rafieq mengaduh kesakitan. Perutnya diusap perlahan.

"Kenapa sayang??" Soal Rafieq. Tangannya masih menggosok tempat yang dicubit Farisha sebentar tadi.

"Ingan sayang ni apa?? Takkan lah sayang tak tahu throwback tu apa. Sayang tanya, bie nak throwback apa. Bukannya bie, throwback tu apa. Ishh" bebel Farisha.

Rafieq tersengih. Sejak Farisha mengandung anak ke-4 mereka, dia jadi seorang yang kuat membebel. Membebel laju macam F1 pulak tu. Tak sempat nak tangkap apa yang dia bebelkan kadang-kadang😂

"Ouhh..okay-okay. Salah bie. Hehe sorry sayang. Okay now, throwback lah masa kita baru kahwin. Masa sekolah dulu. Ingat tak dulu masa sayang bagitahu bie pasal perbezaan suka dan cinta?? Dekat ruang tamu rumah mom dengan dad"

"Gila tak ingat?? I'm your doctor love right??"

"Yeah..my doctor love. You know what?? Bie sebenarnya dah lama fall in love dekat sayang masa tu. Cuma..yeah, you know me. Ego! Sebab tu bie perhatikan aje sayang. Bila Irfan dekat dengan sayang. Kelakar kan??"

"Haah kuat sangat jeles sampai pipi ni jadi mangsa" kata Farisha.

Rafieq terdiam. Tadi dia yang nak sangat throwback tapi sekarang rasa macam menyesal pulak throwback.

"Aik asal diam?? Tadi nak sangat throwback" Farisha ketawa.

Dia melihat wajah kelat Rafieq.

"Menyesal pulak throwback" rafieq tersengih.

Yes I Love You!!!Where stories live. Discover now