"Rayyan..jangan macam ni.." Rafieq sedaya upaya memujuk Rayyan yang sedang melalak.
"Rayyan want mummy!!" tangis Rayyan,
"Rayyan..mummy sakit..so,she must stay here..tomorrow we come visit mummy okay.." pujuk Rafieq.Sedih di hati melihat Rayyan menangis mahukan Farisha.
"Rayyan tak sayang daddy kan.." kata Rafieq.Rayyan yang menangis teresak-esak terus memandang Rafieq.
"No! Rayyan ayang daddy too" kata Rayyan.
"If Rayyan love daddy..come follow daddy balik..esok kita visit mummy again.." pujuk Rafieq.
"Okay..Rayyan follow daddy home" kata Rayyan dengan air mata berjuraian.
"Good..sayang anak daddy" Rfieq mendukung Rayyan.Farisha hanya diam.Cuba ditahan air matanya.
Rafieq mendekati Farisha dan disuakan Rayyan kepada Farisha supaya memudahkan Rayyan hendak menyalami dan mencium Farisha.
Rayyan selesai.Giliran Rafieq pula.Rfieq memeluk Farisha.Lama.
Farisha tahu Rafieq hendak menangis.Eleh, anak dengan bapak sama je..cengeng!
"Biy jangan risau..apa-apa nanti sayang call..dah takmo sedih nanti Rayyan lagi sedih tengok daddy dia macam ni.." Farisha berbisik. Kemudian pelukan dileraikan dan Farisha mencium pipi Rafieq.Rafieq diam.
"Rayyan..tomorrow morning wake up early okay??So Rayyan and daddy can see me as soon as possible.." pesan Farisha.Rayyan hanya diam dan menunduk.Tahu sangat.Kalau Rayyan tengok Farisha mesti melalak lagi.
"I love you sayang.." Rafieq berjalan perlahan keluar daripada ward.
"I love you more biy.." Farisha tersenyum melihat Rafieq dan Rayyan berjalan keluar daripada ward.
"Bye mummy" Rayyan terus keluar daripada ward.Farisha ketawa kecil.
Malam itu Rayyan tidur di bilik Rafieq dan Farisha.Farisha pula tidur berseorangan.Ye la takkan tidur nak dengan nurse pulak kan..
🌸🌸🌸
"Mummy!!" seawal pukul 7.30 pagi Rafieq dan Rayyan tiba di hospital.Huish..semangat!
"Morning sayang..morning biy.." Farisha menyapa.
Dengan bantuan Aunty Ryna,dapatlah Rayyan dan Rafieq masuk sebelum waktu melawat.Waktu melawat pukul 12 tapi pulu tujuh setengah pagi dah sampai.😂untung ada orang dalam..
"Morning sayang.." Rafieq mencium pipi Farisha diikuti dengan Rayyan.
"Macam mana malam tadi.,okay tidur??" soal Farisha.Mana rahu kalau Rayyan meragam tak henti.Kesian Rafieq tak tidur.
"Okay la..Rayyan tak meragam pun" kata Rafieq seakan tahu apa yang ada di dalam minda Farisha.
"Bagusla..Rayyan..miss me??" Farisha menaikkan keningnya.
"Of course!! Ayyan indu mummy so much!" tu dia! bila Rayyan amrin cakap melayu habis terabur.Pelat semacam.Tapi kalau speaking..huh! kalah mat salleh..lancar betul.
"Wah! macam mat salleh sesat.." Rafieq ketawa.Farisha juga.
Rayyan yang tidak mengerti apa yang dikatakan oleh mummy dan daddynya hanya diam.
"Sayang okay tak harini??" Rafieq mengangkat Rayyan dan diletakkan di tepi Farisha.
"Alhamdulillah..okay" Farisha tersenyum memandang Rafieq.
🌸🌸🌸
Semua ahli keluarga belah Farisha mahupun Rafieq sedang berkumpul di ward Farisha.Mereka berbual dan bergurau senda.
YOU ARE READING
Yes I Love You!!!
RomancePerkahwinan di alam persekolahan sangat complicated.Daripada tidak pernah mengenali, terus dinikahkan di atas kemahuan keluarga.Itulah yang dihadapi Farisha Qaizira dan Rafieq Ammar. Farisha yang dulunya bersekolah di Johor Bahru terpaksa berpindah...