YILU37

8.7K 220 0
                                    

"Sayang.." Rafieq yang kebetulan baru masuk ke dalam bilik terkaku.Dia menelan liurnya.

"Biy?!?" Farisha terkejut.Mukanya berubah rona.

Rafieq ralit merenung Farisha yang hanya memakai tshirt sleeveless dan seluar ketat.

"Biy..tengok apa tu??" Frisha terpaksa menebalkan mukanya.

"Sayang seksi" Rafieq tersenyum nakal.

Tiba-tiba baju Frisha sedikit terselak menampakkan bahagian perutnya yang putih melepak.

"Sayang apa tu??" mata Rafieq terpandang akan parut di perut Farisha.Farisha terdiam.

"Parut ni ke??" soal Farisha walaupun sudah tahu akan kebenarannya.

"Yep" Rafieq mendekati Farisha dan menyelak bajunya untuk melihat dengan lebih dekat parut tersebut.

"Biy janganla" rengek Farisha.

"Kejap la..nak tengok..kenapa ni??" Rafieq merenung parut itu.

Farisha membawa Rafieq duduk di sofa.Rafieq duduk dan Farisha berbaring beralaskan peha Rafieq.

"Ni parut masa sayang operation masa lahirkan Rayyan" kata Farisha.

"Sayang operation?!?" terkejut Rafieq.

Farisha mengangguk.

"Seriously sayang!?!?" Rafieq memandang wajah Farisha tidak percaya.

"Serious la biy..yang terkejut sangat ni kenapa??" soal farisha.Dia ketawa melihat wajah Rafieq.

"Mesti sakit kan.,sorry biy takde masa tu..I'm so dissapointed" kata Rafieq.

"Bukan salah biy..sayang yang salah sebab putuskan hubungan dengan biy.. sampai sayang deliver pun biy tak tahu" kata Farisha.

"Sayang nak tau something tak??" Farisha mengangguk.

"Biy tak kesah pun sayang putuskan hubungan sebab biy tahu sayang perlukan masa cause sayang baru je gugur right??" Rafieq tersenyum memandang Farisha.

"Tapi biy sikit je la..kecewa sebab tak dapat rasa pengalaman macam orang lain..biy tak dapat temankan sayang masa sayang sakit.." kata Rafieq.

"Sayang minta maaf.." Farisha memeluk Rafieq.Rafieq menelan liurnya.

"Sayang did you forgot??" soal Rafieq.

"What??" Farisha sengaja bertanya walaupun dia sudah tahu apa sebabnya Rafieq bertanya.Mesti nak cakap pasal baju aku yang sleeveless ni.Haha.

"Sayang sengaja goda biy ke apa??" soal Rafieq.

"Kalau ye kenapa??" Farisha berkata dengan suaranya sengaja dilunakkan.

"Kalau ye, sayang menang malan ni cause biy tergoda" seraya itu Rafieq terus mencempung tubuh Farisha.Bibirnya ditindih perlahan di atas bibir Farisha.

Dan tanpa Farisha sedar dia sudah berada di atas katil.

🌸🌸🌸

"Biy bangun dah lewat ni.." Farisha berlari masuk ke dalam bilik air.

"Sayang selalu macam tu.." Rafieq berlari mengambil tuala dan..

Bumm!!

Merempuh masuk ke dalam bilik air.

"Biyyy!!!!!!"

"Haa..baru turun budak dua ni..Rayyan your parents here" kata Datin Raimah.

Farisha dan Rafieq tersengih.

"Mummy.." Rayyan menghampiri Farisha dengan mata merah.Apa lagi, menangis la.

"Alolo..stop crying" Farisha mendukung Rayyan dan mencium pipinya.

"Rayyan sleep with granny right??" Farisha cuba memujuk.

Rayyan mengangguk.Air matanya jatuh lagi.Merah habis hidung dengan pipi Rayyan.

"Kenapa sayang??" soal Rafieq.

"Ngada dia la ni..sama ada nak susu or tak cukup tidur" kata Farisha.

"Rayyan want to continue sleep or Rayyan want milk??" soal Farisha.

"Both of it" jawab Rayyan.

"Okay..go to daddy..mummy going to make your milk" Farisha menyerahkan Rayyan kepada Rafieq.

"Daddy.." Rayyan mula mencebik seperti ingin menyambung nangis.

Alahai anakku..manja bebenor maah.

"Alolo..Rayyan wanna sleep right?? okay now we go to bed..Rayyan wanna sleep with daddy or not??" bijak Rafieq memancing perhatian Rayyan.Farisha tersenyum melihat.

"Rayyan wanna sleep with daddy" jawab Rayyan.

"Okay..bed!! here we go" Rafieq membawa Rayyan ke atas.

"Biy.." Farisha menyuakan botol susu kepada Rafieq.Rafieq menyambutnya dan menyuapkan ke dalam mulut Rayyan yang sedari tadi merengek.

"Diam pun hero daddy" Rafieq tersenyum memandang Rayyan.

"Mummy..Rayyan miss papa" kata Rayyan tiba-tiba.

Rafieq tersentak.Farisha speechless.Papa?!?

"Papa is not here la Rayyan.." kata Farisha.Rafieq memandang Farisha meminta penjelasan.

"Kejap lagi sayang cerita" kata Farisha. Rafieq mengangguk.

"Rayyan sleep okay??" Farisha duduk di sebelah Rayyan.Rayyan mengangguk seraya menutup matanya.

"Siapa papa??" soal Rafieq apabila Rayyan sudah tidur.Suaranya diperlahankan sedikit.

"Anak aunty Kim..nama dia Lee.. Rayyan memang rapat dengan Lee dulu sampai dia panggil Lee papa" cerita Farisha.Rafieq mendengar.

"Dialah yang layan Rayyan masa sayang ada kelas..tapi biy jangan risau sayang setiap hari tunjuk gambar biy dekat Rayyan" kata Farisha.

"Ouhh.." Rafieq tersenyum.Perasaan cemburu segera ditepis.

"Biy kene berterima kasih la dengan Lee maknanya ni.." kata Rafieq sambil ketawa kecil.

"Biy tahu tak..Lee dah bertunang tau masa sayang balik malaysia" cerita Farisha lagi.Dia bangun daripada pembaringan.

"Emm..biy,sayang turun dulu tau kalau Rayyan merengek biy boleh handle kan??" soal Farisha.Rafieq mengangguk.

"Bye sayang..I love you" kata Rafieq.

"Love you too" Farisha menutup pintu bilik dengan perlahan-lahan supaya putera hatinya tidak tersedar.

"Daddy sayang Rayyan" Rafieq mencium pipi Rayyan.

Direnung wajah polos Rayyan yang sedang tidur.Comel betul anaknya ini. Mata yang cantik serta bibir yang comel daripada Farisha.Hidung yang mancung dan rambutnya yang keperangan pula daripadanya.Sekali tengok macam anak mat salleh sesat. Dah la tak pandai cakap melayu. Aduiyai anakku nasib baik daddy mu ini pandai speaking kalau tak..hmm.. kelaut..

Dan akhirnya setelah penat menilik wajah comel Rayyan, Rafieq turut terlelap.

Yes I Love You!!!Where stories live. Discover now