"Doktor!!" seorang jururawat menerjah kearah doktor dan membisikkan sesuatu ke teling doktor berkenaan.
"Hah?!?" Doktor Ryna terus berlari masuk ke dalam labour room semula.
"Alhamdulillah..Sha selamat..degupan jantungnya terhenti seketika sahaja.." Doktor Ryna keluar menyampaikan berita gembira.Rafieq terus menerjah masuk semula ke dalan Labour room.
Dilihat Farisha sedang tersenyum payah ke arahnya dengan wajah pucat lesi.
"Sayang.." Rafieq terus memeluk Farisha.Air matanya kembali mengalir.Dia menangis teresak-esak.
"Biy.." Farisha menggosok belakang badan Rafieq.Cuba menenagkannya.
"Sayang janji yang sayang takkan tinggalkan biy lagi??" Rafieq bertanya dalam sendunya.
Farisha tersenyum.Dia juga tidak sangka yang di diberikan peluang lagi sekali untuk hidup bersama keluarganya.
"Ye sayang janji.," Farisha merungkaikan pelukan.Dicium pipi bersih Rafieq.
"Dah takmo nangis..merah habis muka biy.." Farisha mengusap wajah Rafieq. Serius comel kalau tengok Rafieq sekarang ni.Sebijik macam Rayyan. Cakap pasal Rayyan..
"Biy mana Rayyan??" Farisha beru teringat akan anak terunanya yang seorang itu.
"Aah la..Rayyan kat luar..tak henti-henti menangis..jap biy ambik" Rafieq keluar dan masuk semula dengan Rayyan di dalam dukungan.
"Mummy.." Rayyan menghulurkan tangannya kepada Farisha.Mintak dukung la tu.
"Rayyan mummy tak boleh dukung..Rayyan sit beside mummy okay??" soal Rafieq.Rayyan mengangguk.
Rafieq meletakkan Rayyan di sebelah Farisha.Rayyan terus memeluk Farisha.
"Rayyan miss mummy.." kata Rayyan. Farisha tersenyum.
Alahai..tak sampai satu hari pun..
"Really?? mummy also miss Rayyan.." kata Farisha.Dia membalas pelukan Farisha.
"Adik.." Fazura pula memeluk Farisha. Rayyan merungkai pelukan memberi ruang kepada auntynya untuk memeluk mummynya.
"Sha.." Datin Raimah dan Puan Sri Faridah serentak berpelukan dengan Farisha.Rafieq tersenyum melihat keakraban keluarganya serta keluarga isterinya,
"Adik.." Datuk Sri Fairuz memeluk Farisha.
"Papa.." Farisha memebalas pelukan papanya.
"Biy..Feisha mana??" soal Farisha.
"Feisha kejap lagi bila sayang dah transfer ward VIP nurse hantar..Feisha comel.." kat Rafieq.
"Feisha?? siapa Feisha??" soal Fazura. Yang lain tertanya-tanya.
"Feisha Qaira binti Rafieq Ammar..nama baby la.." kata Rafieq.
"Wah..baby girl..congrats" Fazura berkata.
"Thanks.." kata Farisha.Yang lain hanya tersenyum melihat Rafieq dan Farisha.
"Muka dia sebijik macam Sha la.." kata Datin Raimah.
"Kan mom..masa Fieq tengok pun..Fieq fikir benda yang sama" kata Rafieq.
"Mummy..this baby belongs to who??" soal Rayyan.Dia daripada tadi asyik mencium Feisha baru nak tanya baby siapa?? haih Rayyan..Rayyan..
"Ni adik Rayyan la.." kata Rafieq.Bulat mata Rayyan.
"Seriously mummy?? daddy?? ni adik Rayyan??" kata Rayyan.Rafieq mengangguk walaupun Rayyan pelat tapi dia masih memahami apa yang dikatakan oleh Rayyan.
YOU ARE READING
Yes I Love You!!!
RomancePerkahwinan di alam persekolahan sangat complicated.Daripada tidak pernah mengenali, terus dinikahkan di atas kemahuan keluarga.Itulah yang dihadapi Farisha Qaizira dan Rafieq Ammar. Farisha yang dulunya bersekolah di Johor Bahru terpaksa berpindah...