"Assalamualaikum..." suara seorang perempuan dari arah luar.
"Waalaikumsalam" Farisha membuka pintu.Farisha terkaku.Putri?!?! apa dia buat dekat sini.
"Putri..masuklah" Farisha membuka pintu pagar.
"Terima kasih.." Putri masuk ke dalam rumah dan tanpa segan silu dia duduk di sofa.
"Hi Rayyan" tegur Putri.Rayyan yang sedang bermain dengan mainannya terus berlari medapatkan Farisha. Rayyan memang sedikit takut dengan orang luar.
"Emm..ada apa putri datang sini??" soal Farisha sopan.Takut terasa pulak nanti,
"Salah ke saya datang?? dulu pun saya selalu datang rumah Rafieq ni" kata Putri selamba.Farisha menggigit bibirnya.Think positive Farisha.
"Ouh..datang sebab nak jumpa Rafieq ke??" soal Farisha.
"Aah..sambil tu saya nak berkenalan dengan awak" kata Putri,
Farisha mengangguk.Dia ke dapur untuk menyediakan air.
"Awak ke mana selama ni??" soal Putri.
"Saya sambung belajar dekat Korea..tiga tahun lepas" kata Farisha.
"Saya tak tahu pun yang Rafieq dah kahwin..saya kenal dengan dia masa tu tahun lepas..dia baik sangat..dia layan saya macam kitorang ni couple..sebab tu bila saya tahu dia dah kahwin saya terkejut..korang kahwin sebab kena tangkap basah ke??" tanpa rasa bersalah Putri bertanya.
"Tak..saya dengan Rafieq kahwin sebab kaluarga" kata Farisha.Cuba disabarkan hatinya.
"Ouh..so korang bukan kahwin sebab cinta la ni??" soal Putri.Farisha mengangguk,
"Mesti tak bertahan lama kan, rumah tangga orang yang kahwin tanpa cinta ni" Eii..aku tumbuk jugak kang minah ni.,baju dah la tak cukup kain.
"Itu semua kerja Allah..kita takde hak nak cakap apa-apa" kata Farisha.Putri termalu sendiri.
"Apa hubungan sebenar awak dengan Rafieq ekk??" Farisha sedikit curiga.
"Entah la..tapi jujur saya cakap dekat awak sebenarnya saya cintakan Rafieq" Farisha tersentak.Apakah?!?
"Saya balik dulu la,ingatkan nak jumpa Rafieq tapi dia takde..lain kali saya datang lagi..assalamualaikum" Putri keluar dari rumah.
Lima minit selepas Putri pulang,Audi R8 milik Rafieq masuk ke perkarangan rumah.
"Sayang!! Rayyan!!" Rafieq mendukung Rayyan.
"Rayyan..where is mummy??" Rfieq tercari-cari kelibat Farisha.
"Mummy room" kata Rayyan.
"Daddy just now, An aunty came here" cerita Rayyan.Rafieq mengerutkan dahinya.Aunty?? siapa??
"Her name??" soal Rafieq.Rayyan mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Okayla..Rayyan continue playing..daddy wanna meet mummy" Rafieq meletakkan Rayyan ke lantai.Rayyan kembali menyambung permainannya.
"Sayang??" Rafieq masuk ke bilik. Kelihatan Farisha sedang duduk di hadapan meja solek.
"Sayang..tadi Rayyan cakap ada aunty datang rumah..siapa??" soal Rafieq.
"Putri datang..dia cakap nak jumpa awak" kata Farisha dingin.Farisha mengubah cara panggilannya.
"Hey..kenapa ni??" Rafieq mendekati Farisha.Mesti kerja Putri ni..
"Awak tanya la Putri..saya malas nak ulang apa dia cakap..buat sakit hati je" kata Farisha.Dia keluar daripada bilik.
Putri mesti dah cakap benda tak sepatutnya ni.Rafieq mengeluh.Fuck Putri.Aku baru nak bahagia dengan isteri aku mesti ada yang mengacau.Cukup la aku dah hilang dia tiga tahun lepas sebab Laura..kau pulak nak buat hal??Rafieq menggenggam penumbuknya menahan marah.
"Shit!!" Rafieq mencampakkan briefcase nya ke atas sofa.
🌸🌸🌸
Suasana makan malam hanya ditemanai cengkerik dan Rayyan yang membebel daripada tadi.
"Rayyan..stop talking please..I'm so dizzy right now" kata Farisha. Wajahnya sedikit pucat.
"Okay..Rayyan stop..pity mummy" Rayyan makan dengan senyap selepas itu.
"Mummy..are you okay?? you face look pale" kata Rayyan.Dia merenung wajah Farisha.
"Sayang okay tak ni??" Rafieq turut merenung wajah Farisha.
"I'm okay..don't worry" jawab Farisha.Dia mencium Rayyan dan berdiri.
"Mummy wanna rest...this night daddy will accompany Rayyan sleep..is that okay??" Rayyan dan Rafieq serentak mengangguk,
"Good..night.." dan Farisha terus naik ke atas.
"Rayyan come..sleep" Rafieq mendukung Rayyan dan menutup semua plak.
"Good night daddy" Rayyan mencium bibir Rafieq.
"Good night handsome..dah tidur" Rafieq menepuk peha Rayyan sambil membaca zikir.
🌸🌸🌸
"Sayang..jangan macam ni" Rafieq memegang tangan Farisha.
"Apa??" soal Farisha dingin.
"Sayang please..kalau marah dekat biy sekalipun janganlah tunjuk dekat Rayyan..kesian dia" kata Rafieq.
"Sorry..sayang emo sangat.." Farisha mula mengubah cara panggilannya.
"Sayang cerita la dekat biy" pujuk Rafieq.Dia mahu tahu cerita sebenar.
"Putri datang..dia cakap nak jumpa biy..then dia ceritala yang dia selalu datang sini dulu..dia cakap biy layan dia baik sangat and lastly dia cakap dia cintakan biy.." Farisha hanya cerita part yang penting sahaja.
"Seriously?!?! bodoh la perempuan tu" amarah Rafieq menaik.Farisha terkejut.Sudah lama tak nampak Rafieq marah.
"Dah la biy..sayang mintak maaf..sayang emo sangat.Sayang lebih percayakan orang luar daripada suami sayang" Farisha mengambil tangan Rafieq dan mengucupnya lembut.
"Sayang..." tiba-tiba suara Rafieq berubah.
Farisha menelan liurnya.Alamak! semacam je suara cik abang ni..
"Kenapa biy" takut-takut Farisha memandang wajah Rafieq yang sedang tersenyum nakal.
"Jom" bersinar-sinar wajah Rafieq.
"Jom apa??dah malam ni biy..Rayyan pun dah tidur..nak pegi mana pulak?? " Farisha berpura-pura tidak tahu.
"Ala sayang.." Rafieq muncung.Patut la Rayyan pun selalu muncung, ni mesti ikut daddy dia.
Farisha diam.
"Okay la..jom" Farisha mengalah.Rafieq tersenyum gembira.
Ingat senang ke nak buat bini ikut apa yang kita nak.
Tok tok.
Serentak Farisha dan Rafieq memandang ke arah pintu.Farisha tergelak.Rafieq mengeluh.
"Mummy..daddy.,can I sleep with you guys this night??" soal Rayyan.Matanya kuyu.
"Alahai..kesian anak mummy..kesian jugak daddy" Farisha ketawa melihat wajah Rafieq.
"Esok ada sayang" Rafieq tersenyum nakal.
"Dah Rayyan come..time to sleep" Farisha tidak mengendahkan Rafieq.
"Good night mummy..good night daddy" Rayyan mencium bibir mummy dan daddynya.
"Good night hero" Rafieq dan Farisha serentak mencium pipi gebu Rayyan. Rayyan tidur di tengah-tangah di antara Rafieq dan Farisha.
Mereka tidur berpelukan.So sweet happy family.
YOU ARE READING
Yes I Love You!!!
RomancePerkahwinan di alam persekolahan sangat complicated.Daripada tidak pernah mengenali, terus dinikahkan di atas kemahuan keluarga.Itulah yang dihadapi Farisha Qaizira dan Rafieq Ammar. Farisha yang dulunya bersekolah di Johor Bahru terpaksa berpindah...