YILU36

9.7K 229 3
                                    

"Rayyann!!" Rayyan berlari sambil ketawa mengekek.Rafieq sedang mengejarnya.

"Mummy..help Rayyan" Rayyan sudah memeluk kaki Farisha.

"Hey Qiu.." Rafieq tersengih.Sejak daripada kejadian dia berjumpa semula dengan Rafieq di pejabat Rafieq, dia kerap memanggilnya dengan panggilan Qiu.

"Apa biy ni..nama Qiu tak special la.." cebik Farisha.

"Ala..okay kalau macam tu biy panggil Zira..okay??" soal Rafieq.Dia mencium pipi gebu milik Rayyan.

"Boleh jugak..takde siapa pernah panggil Zira.." Farisha bersetuju.

"Biy..and Zira" Rafieq tersenyum sehingga menampakkan lesung pipitnya.

"Jealousnya Rayyan dengan daddy satu geng..mummy je sorang-sorang" Farisha membuat wajah sedih.

Rafieq tersenyum nakal mendengar keluhan Farisha.

"Betul Zira nak geng jugak?? kalau Zira nak, biy okay je..bila..malam ni?? cakap je biy on" kata Rafieq.Farisha memukul manja lengan Rafieq.

"Mummy..why you hit daddy??" Rayyan berkata dengan pelatnya.

"Alahai..anak mat salleh sesat mana ni??" kata Farisha.Dia mencium pipi Rayyan berkali-kali.Rayyan ketawa kegelian.

"Mummy yang ajar Rayyan speaking right??" soal Rafieq.

"Nanti daddy ajar Rayyan cakap melayu pulak..boleh??" soal Farisha pula.

"Untuk Rayyan semua boleh..dah jom main dengan daddy..nak main dengan mummy lama lagi" selamba Rafieq berkata sambil berjalan ke laman belakang dengan mendukung Rayyan.

"Biy!!" Farisha menjerit.Dan kemudian terdengar suara Rafieq ketawa.

🌸🌸🌸

"Rayyan..come to granny" kata Datin Raimah.

Rayyan berjalan terkedek-kedek ke arah Datin Raimah.

"Kene speaking je lah kita lepas ni.." kata Thaqif.

"Aah..susah betul ada mat salleh sesat kat rumah" kata Dato Amran.

"Ala..dad ajar la Rayyan cakap melayu" kata Farisha.

"Ha..ye la nanti dad ajar..syarikat pun Fieq dah ambik alih..boleh la Dad luangkan masa dengan cucu sorang ni" kata Dato Amran sambil tergelak.

"Amboi..habistu kalau dad dah layan Rayyan sorang..mom nak layan siapa?? Thaqif dah besar" Datin Raimah tidak mahu kalah.

"Mom jangan risau..nanti Fieq bagi cucu sorang satu..mom satu, mama satu, papa satu..baru adil semua boleh jaga" kata Rafieq.

"Biy.." Farisha menekan suaranya.

"Yes??" Rafieq membuat muka tidak bersalah.

Farisha menjeling Rafieq dan terus masuk ke rumah.Mood merajuk on.

"Alamak.." Rafieq berkata.

"Padan muka..itu la mengada sangatkan.. dah pergi pujuk sana" kata Datin Raimah.Rafieq tersengih dan berjalan naik ke tingkat atas.Mood memujuk on.

"Zira.," Rafieq masuk ke bilik.Kelihatan Farisha sedang membuka tudungnya.

"Hmm" jawab Farisha sepatah.

"Sayang biy ni merajuk ke??" soal Rafieq.Dia menghampiri Farisha dan perlahan-lahan tubuh Farisha menjadi mangsa pelukannya.

"Tadi ingat nak merajuk tapi tak jadi..mood merajuk..off.." kata Farisha sambil tersengih memandang Rafieq.

Yes I Love You!!!Where stories live. Discover now