Hoofdstuk 13: dingen gebeuren voor een reden toch?Music: bite my tongue - The beach
Ik loop de overvolle gang binnen van school, ik kijk vlug op mijn telefoon om te kijken hoelaat het is; 08:55. Nadat ik en Roderick ruzie hebben gehad is er niet meer veel gebeurd.
Ik ren zowat naar mijn kluisje en pak mijn gymspullen, daarna loop ik met mijn telefoon in mijn rechterhand naar de gymzaal die om de hoek van de straat is. Ik trek de deur open van de gymzaal, waardoor ik alle aandacht krijg van mijn klas en de leraar.
"Ik uhh.." Zeg ik met de meest raar blik ooit, ik haal mijn schouders op en snelwandel naar Adam, en ga naast hem zitten.
"We gaan vandaag 10 rondjes om het veld hardlopen, en omdat jullie de vorige les zo irritant waren gaan jullie vandaag het dubbelen hardlopen!" Zegt mijn gymleraar.
Heerlijk!
"Adam waag het niet om mij alleen te laten!" Zeg ik terwijl alvast klaar ga staan bij de andere, hoe zouden we het kunnen zeggen? Ik heb gewoon geen conditie en daardoor ben ik altijd als laatste..niet dat ik dat erg vind!
"Ik zou niet durven prinses!" Lacht hij en duwt iedereen op zei om een plekje er tussen te krijgen, Ik krijg opeens een tikje op mijn schouder van iemand, ik draai me om en zie dan Winter staan met een glimlach op haar gezicht.
"Heey!" Zegt ze glimlachend.
"Hoi?" Zeg ik. Wat moet zij van mij?
"Duss...hoe was hij?!"
Ik kijk haar vreemd aan. "Hoe was wie?"
"Je weet wel...R-" maar voordat ze ook maar nog een woord kon zeggen onderbreekt de leraar ons. "Kletsen doe je maar ergens anders dames en ga nu maar klaar staan we gaan beginnen!"
Winter loopt weg en ik blijf verbaasd achter, Waar had zei het over? Ik haal mijn schouders snel op en ga naast Adam staan. "Wat moest Winter van je?"
Ik haal me schouders op. "Ze zei iets van 'hoe was hij?' Ik snap het ook niet echt."
"Oké, Amber ik ga heel duidelijk zijn, je houd nu je mond of jij mag 30 rondjes gaan lopen!"
Ik kijk hem met grote ogen aan, Dacht het niet! Ik doe mijn mond direct dicht en wacht op het teken dat we mogen rennen.
"Iedereen klaar?! En!" Zegt hij en dan blaast hij hard op zijn fluitje. We gaan allemaal rennen, sommige snel en sommige sloom, ik hoor bij de slome natuurlijk! Ik kijk naast me waar eigelijk Adam moest rennen maar hij staat er niet, ik kijk geïrriteerd rond en zie dan Adam aan de andere kant van het veld rennen....
"JIJ ACHTERBAKSE NIETSNUT IK HOOP DAT JE STRAKS ZO MOE BENT DAT JE NIET MEER KAN ADEMEN! EN IK ZWEER IK PAK AL JE ETEN AF ZODAT JE OOK NOG IS VERHONGERD!" Schreeuw ik over het veld heen.
"Je kans is vergaan Amber! 30 rondjes minimaal!"
-----
"Adam! Ik haat je zo erg!" Zeg ik happend naar Adem. "Ik ik!" Zeg ik maar komt niet veder omdat ik te weinig zuurstof heb.
JE LEEST
A little bit of love in a lonely story
RomanceIedereen ontmoet wel een jongen of een meisje, toch? Nou dat zeggen ze dus, alsof iedereen een soulmate heeft zoals ze zo mooi zeggen in al die boeken en films, elke potje past wel op een deksel toch? Nou niet dus. In deze achttien jaar dat ik al l...