Hoofdstuk 26: Gezellig nablijven met Ro-Pedofiel Roderick!

453 18 3
                                    


Hoofdstuk 26: Gezellig nablijven met Ro-Pedofiel Roderick!

Music: Artic monkeys - One for the road

De laatste bel van mijn lessen gaat, het is tijd om naar het lokaal van meneer blankhouten te gaan. Ik loop stug door de gangen, ik wil niet nablijven met meneer klootzak. Ja ik heb een nieuwe naam voor hem!

Het Nederlands lokaal komt in zich. Kan ik nu ook gewoon weglopen en naar huis gaan? Het is maar een uur! Oké, verman je een beetje Amber Hoekstraat.

Ik loop het lokaal binnen en zie Roderick nonchalant tegen de muur aan staan. "Amber." Zegt Roderick hees.

Ik negeer hem en kijk naar buiten toe, waar blijf die meneer nou? "Amber praat met je alsjeblieft."

Ik blijf hem compleet negeren.

"Zeg wat Amber alsjeblieft." Hij klinkt hopeloos maar ik hoor in zijn stem dat hij dit grappig vindt.

"Ik heb niks tegen je te zeggen Roderick." Spuw ik, mijn ogen blijven langer bij hem hangen dan ik had verwachten. En voordat ik het weet zeg ik wat wat ik beter niet had kunnen zeggen. "Kijk je dan staan, met je glinsterende blauwe ogen en je ultra sexy haar!" Ik schrik van mijn woorden en wenk mijn gezicht af. Serieus wat is er mis met mij?

"Heb je een probleem met mijn ogen?" Lacht hij en komt mijn kant op lopen. Ik voel mezelf compleet overgenomen.

"Ja, ze zijn gewoon te mooi en glinsterend." Ik stop even met praten. "Ze zijn gewoon vervelend." Leugen.

"Storen ze jou?" Hij grijnst.

"Ja, dat zeg ik net. Alles aan jou is vervelend." Zeg ik en laat mijn ogen over zijn lichaam gaan. Alweer een leugen. Hij komt dichtbij me staan en bijt op zijn lip. "Oh echt."

"Je komt niet dichterbij! Ik ben kalm." Zeg ik en haal even adem. "Ik voel helemaal niks meer voor je. Je hebt het verpest." Leugen alweer.

"Niks Hm?" Hij geeft me een kleine schattige lach. Mijn buik maakt zes salto's. En alle vlinders beginnen te vliegen.

Hij bijt sexy op zijn lip. Ik slik even en voel mijzelf warmer worden. Godverdomme waarom moet hij nou zo knap zijn!

Ik leg mijn arm in zijn nek en duw hem dichter tegen mij aan, en dan zoen ik hem volop zijn mond. Hij grijnst en doet daarna gretig mee. Hij legt zijn handen op mijn rug. Ik ga met mijn handen in zijn haren en duw hem dichter tegen mij aan.

Een harde kucht ontwaakt me en gelijk laat ik Roderick los. Ik zie Meneer blankenhout staan.

"Serieus ik ben hier even niet en gelijk staan er twee mensen te zoenen in mijn klaslokaal?" Ik ga gelijk veder van Roderick staan. Ik heb hem verdomd alweer gezoend! Wat is er in hemelsnaam mis met mij?!

Ik kijk heel snel Roderick aan en zie hem grijnzen. Ik blijf verdrinken in zijn ogen en plots krijg ik een dromerige glimlach op mijn gezicht. Meneer blankenhouten gromt.

"Oké, ga maar ik heb geen zin in liefdeskoppels op dit moment." Zegt hij en wijst naar de deur.

Ik knik, pak mijn tas en snelwandel het klaslokaal uit. Roderick ontwijken. "Amber!" Hoor ik de Roderick schreeuwen, ik draai me even om en zie een grote glimlach op zijn gezicht waar mijn hart van gaat bloeien. Ik zucht waarom zijn gevoelens zo moeilijk. Ik draai me terug om en loop stug veder.

Ik voel een hand op mijn schouder mij stoppen met lopen. Ik draai me om en zie Roderick staan. "Amber, je wil niet weten hoe blij je mij hebt gemaakt net." Hij grijnst. "Ik wist wel dat je mij nog leuk vind."

En dan doe ik iets waar elk meisje wel ervaring mee heeft, ik huil hard en loop daarna rennen weg.

Ik moeten ooit Roderick gaan vergeten. Hij is het niet waard. Hij heeft gezegd dat hij me leuk vond en toen is hij met een ander meisje naar een feest gegaan. Einde verhaal.

Ik doe mijn appartement deur open en laat me zuchtend op de bank vallen. Totdat plots mij iets binnen dringt. Ik moet gaan werken! Verdomd!

Ik zucht diep en kijk op de klok, 17:01. Shit ik heb nog negen minuten om bij het restaurant te zijn. Ik ren mijn appartement uit. Tergelijkentijd gaat mijn telefoon af, ik neem gelijk op.

"JE HEBT RODERICK AL WEER GEZOENT SERIES?"

Ho wacht, hoe weet hij dat? "Adam? Hoe weet je dat?!"

"Oh daar gaan we nu niet overpraten, Roderick is een vreselijke player en jij zoent hem opnieuw?!"

"Ik kan nu niet praten!" Zeg ik hopeloos en begin al haastig te lopen. Ik wil niet te laat komen.

"Oh vanavond nadat je terug van je werk bent leg jij alles uit! Alles!" Schreeuwt Adam.

"Ja, ja!" Zeg ik en hang op, ik kijk even naar mijn telefoon, nog twee minuten! Ik ren haast naar het restaurant.

"Één minuut te laat Amber, hoe komt het?" Vraagt mijn baas die buiten een sigaret opsteekt.

"Ik was het helemaal vergeten meneer." Zeg ik. Hij knikt en zegt dat ik weg moet. Ik loop jet restaurant binnen en zie Jessica al weer aan het koken.

"Hee!" Zegt ze glimlachend. Ik zucht even van uitputting. "Hee."

Ik pak mijn short en blijf even bij Jessica staan en voordat ik het weet vertel ik mijn hele verhaal aan haar over Roderick. Ik weet het niet maar ik voel me zo depressief dat ik het moest vertellen, aan een meisje.

"Oh god am. Maar hoe weet je zeker dat dat meisje waar hij mee naar dat feest was zijn nieuwe vriendin was? Misschien was het wel zijn nichtje of zusje?" Zegt Jessica en ik begin ook aan mijzelf te twijfelen.

Wat als het echt zo was? Wat het gewoon een familielid was? Maar hij zei zelf, het was gewoon een vriendin.

"Geef hem een kans om alles uit te leggen en als het serieus zijn nieuwe sex vriendin is dan ben je klaar met hem." Stelt Jessica voor en dat lijkt mijzelf ook een goed plan. Roderick een laatste kans geven om alles uit te leggen.

Ik glimlach opgelucht. "Ik denk dat ik dat wel kan overwegen ja." Jessica glimlacht. "Morgen op school spreek je hem aan!"

Mijn baas komt de keuken binnen en kijkt mij bedachtzaam aan. "Ik ga al, ik ga al!" Zeg ik glimlachend en loop de keuken uit.

En dan stopt mijn hart als ik restaurant in loopt. -Je weet wel waar alle gasten zitten ik weet niet hoe dat heet- Mijn glimlach valt als glas van mijn gezicht af. Woede en verdriet zijn de twee emoties die ik nu voel en dat allemaal door twee mensen.

Roderick zit daar met Liselotte. Samen aan een tafeltje.

Hij kijkt mijn kant op en grijnst. Ik voel mezelf letterlijk onder de grond zakken. Hij deed dit express, hij wist dat ik vandaag moest werken. Die laatste kans kan hij wel vergeten!

Ik grom boos en draai me om, tranen van mijn gebroken hart komen in mijn ogen. Jessica kijkt me niet begrijpend aan.

"Oh die laatste kans mag hij wel vergeten, ik ben helemaal klaar met hem!" Zeg ik en wijs naar Roderick en Liselotte.

-----

Ik kom mijn appartement weer in en laat mij vallen op de bank. Dit is een van de vreselijkste dagen van mijn leven. Tranen kom in mijn ogen en ik laat het allemaal over mij heen komen.

Ik zucht hevig. En ik wou die klootzak nog een laatste kans geven, waar zitten mijn hersens?

----

Maybe there's something you're afraid to say, or someone you're afraid to love, or somewhere you're afraid to go. It's gonna hurt. It's gonna hurt because it matters.
-John Green

Goed gezien het is geen zondag! Oké het is dertig graden vandaag, deze woensdag, en mijn poot is zwaar gekneusd. Allemaal kut.

Dankje.

A little bit of love in a lonely story Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu