Bab 7

4.4K 280 2
                                    


"Aris?"

"Irsa".

Yes. Irsa terpacak di hadapanku sekarang. Orang yang aku sayang. Orang yang aku rindu. Orang yang menjadi peneman hidupku selama ini.

"Aris....mana awak hilang selama ni? Kenapa awak tak cari saya? Kenapa awak tinggalkan saya? Saya sayangkan awak Aris.." Teresak esak Irsa menangis. Aku tak boleh.

"Sorry...saya Daniel. Aris dah tak ada. Dia dah mati. Nama saya Daniel bukan Aris".jawabku. Irsa tersentak.

"Aris! Kenapa awak ni? Awak Aris Daniel".marah Irsa.

"Saya dah tak nak jadi Aris. Saya Daniel. Jangan panggil saya Aris. Saya tahu awak tak suka saya sebab saya ni pembunuh yang kejam. Saya psycho! Boyfriend awak psycho!" Dengan tak sengaja aku tertinggikan suaraku. Irsa mendekatiku.

"Tak Aris. Saya tak kisah awak psycho ke apa. Yang penting saya sayangkan awak Aris. Hanya awak sorang je".ujar Irsa sayu.

"Macam mana dengan Hakimi? Tak kan awak nak lukakan hati dia? Tak kan awak cintakan dua orang dalam satu masa. Awak perlu pilih. Dan pilihan tu mestilah yang terbaik. And yang pasti bukan saya. Saya nak awak bahagiakan Hakimi macam awak bahagiakan saya dulu". Langkah Irsa terhenti. Dia memandangku.

"Saya dan Hakimi tak ada apa apa hubungan. Saya ada awak je Aris. Saya tak boleh lupakan awak. Saya dan Hakimi hanya kawan rapat. Tak lebih daripada tu".jawab Irsa.

"Jangan sakitkan hati orang lain semata mata kepentingan diri sendiri Irsa. Jangan fikirkan perasaan sendiri. Hakimi. He loves you. Please. Don't hurt him".kataku.

Walaupun hati aku masih pada Irsa,tapi aku tak sanggup. Tak sanggup lukakan hati kawan aku sendiri.

"Aris kenapa awak berubah? Mana Aris dulu? Aris yang penyayang. Mana?"tanya Irsa yang masih belum puas hati.

"I'm sorry Irsa. Saya masuk dulu". Aku terus menapak masuk ke dalam rumah. Irsa menjerit jerit namaku di  luar. Pintu rumah ditutup rapat.

Tubuhku direbahkan ke atas sofa. Nafas berat dilepaskan. Rambutku diserabutkan. Air mataku mula menitis sedikit demi sedikit.

Aku lemah.

"I'm sorry Irsa. Saya masih sayangkan awak tapi tak boleh. Awak dah ada Hakimi. Saya tak boleh sakitkan hati dia".

******

Someone POV

Sekeping gambar seseorang aku bakar dengan pemetik api. Lalu dicampakkan ke atas jalan. Mataku melilau mencari kelibat seseorang.

"Hi! Jom shopping!"tegur seseorang dari belakang. Mak aihh nasib baik aku tak ada sakit jantung.

"Okay jom". Aku hanya menurut kehendaknya. Kami berjalan beriringan ke dalam mall. Tak sampai dua puluh minit,dah banyak barang yang dibelinya.

Dan aku lah yang tukang bawa. Nasib badan.

"U nak pergi mana lepas ni?"tanyanya.

"Makan lah. I lapar la".jawabku sambil mengusap perutku.

"I pun lapar. Jom". Dia terus menarik lenganku ke sebuah restoran berdekatan.

"Kejap eh i nak pergi toilet".ujarnya lalu beredar. Aku sekadar mengangguk.

Tiba tiba mataku dapat menangkap susuk tubuh seseorang. Aku hanya memerhati gerak gerinya dari jauh. Dia dengan seorang perempuan. And perempuan tu aku kenal sangat.

"Sejak bila dia dengan perempuan tu. Bukan ke perempuan tu ada boyfriend ke".

"U pandang apa tu?"tegurnya. Aku tersentak.

"Tak ada apa lah. Eh u nak order apa?" Aku mengubah topik perbualan.

"I dah tolong orderkan untuk u. Tu lah mengelamun lagi. Nasib baik pelayan tu tak blah je terus tadi. Bla bla bla bla....."

Aku tidak mendengar bebelannya. Aku sibuk perhati lelaki dan perempuan itu.

"Dia ke? Atau bukan?"

******

The Killer (2)Where stories live. Discover now