Bab 12

3.6K 232 7
                                    


Siaran televisyen di alih beberapa kali. Langsung tiada rancangan atau cerita yang menarik. Tiba tiba Hakimi melompat ke arahku lalu merampas rimote daripadaku. Aku mendengus.

"Hahahaha!!! Aku nak layan drama. Penat aku record semalam. Aku nak tengok hari ni".ujar Hakimi gembira.

"Aku nak layan WWE la. Kau pergi alih rancangan tu kenapa?!"marahku.

"WWE?? Heh kau jangan nak tipu la. Kau ingat aku tak nampak kau alih siaran apa tadi. Punya lama kau tengok. Jangan nak dalih la. Aku nampak. Aku belum buta".bebel Hakimi.

Aku memeluk tubuhku. Hakimi melayan drama apa entah. Mr. Pilot bagai. Aku terus naik ke atas. Hakimi tergelak kecil. Pintu dihempas dengan kuat.

Haz! Aku lupa pula fasal dia. Aku terus mengambil henfonku. Eh ada mesej.

Haz
Aris,nnti nk jmpa kat mn?

Aris
Bus stop smlm..pukul 12:30 malam tepat

Haz
Mlm?!! Ka giler ke ape?!!

Aku waras lagi la. Suka suki hati kau je cakap aku gila.

Aris
Ikut jer lah

Henfonku dicampakkan ke atas katil. Tubuhku dihempaskan ke atas katil. Wajahku diraup. Syiling putih yang kosong aku tenung. Terlintas di fikiranku fasal Irsa.

"Dah lama aku tak jumpa dia. Dia okay ke? Dia dah makan belum? Dia happy tak sekarang?"

Wait...kenapa aku cara fasal dia? Urgh!! Aku still caring fasal dia. Aku masih sayangkan dia. Tapi Hakimi. Hakimi suka dia dan macam mana kalau Hakimi tahu aku ni boyfriend Irsa. Aku dan Irsa still dalam perhubungan. Kami belum break.

Ting!

Haz la ni. Nak apa lagi budak ni. Apa benda lagi yang dia tak faham.

Aku mencapai henfon lalu membuka aplikasi whatsapp. Nampaknya bukan dari Haz. Haz dah last seen. Dan dia beri bluetick je pada aku?! Tara guna punya budak.

Siapa yang hantar mesej pada aku ni? Aku tak ada pula save number ni. Aku melihat profile picturenya. Gambar jam couple. Wait...jam tu...tangan tu..

Aku mengambil jam tanganku. Tiada di atas meja.

"Mana pula larinya jam aku ni?" Puas aku mencari. Aku terpandang pada tangan kananku. Ouchh Aris Daniel. Kau sangat bijak.

Kenapa la aku tak perasan yang aku tengah pakai jam sekarang ni. Aku cuba menyamakan gambar jam itu dan jam aku. Yeah sama.

Seingat aku la. Aku ada hadiahkan jam couple pada Irsa dan aku sendiri. Aku beli dari Korea dulu. Aku rasa Irsa hantar mesej ni pada aku.

Aku membuka lalu membaca isinya. Dia masih online. Nampak macam dia menunggu reply dari aku. Aris perasan yeay.

Aku save number Irsa dulu. Nanti apa apa hal senang. Kalau dia mesej ke call ke senang nak tahu.

Irsa
Hye Aris. Lama dah x chat ngn awk. Sy ada something nk bgtahu awk. Please. Kita jumpa boleh?

Haaa sudah. Dia ajak jumpa. Macam mana ni? Nak pergi ke tak nak.

Aris
Hakimi tahu x??

Kena tanya Hakimi dulu. Nanti tak fasal fasal aku kena penumbuk dengan Hakimi.

Irsa
Knp dia kena tahu? Sy x ade apa2 hubungn dngn dia

Aku mengeluh.

Aris
Sorry Irsa. Sy x boleh okay. Sorry again..bye

Aku terus tutup data dan off phone. Aku tak pasti apa yang aku buat ni betul ataupun tak. Irsa masih sayangkan aku dan aku pun masih sayangkan dia. But Hakimi.

******


The Killer (2)Where stories live. Discover now