Lantas aku mengambil ubat gegat di atas meja dan menyumbat sebanyak mungkin ke dalam mulutnya. Bising betul la mamat ni. Tak tahu nak diam.Seorang lagi kawannya datang. Dia menyuluh lampu ke arahku. Silau la gila.
"Woi! Kau buat apa hah?!"tengkingnya. Bergema bilik ni dengan suara dia yang kuat itu. Aku menarik senyuman jahat di sebalik mask.
Parang diambil. Kebetulan ada di sebelahku. Sekarang pertunjukan psiko bermula.
Aku membelah bahagian atas kepala lelaki itu. Menampakkan otaknya. Aku mengambil air gas lalu menuangkan ke dalam kepala lelaki itu. Volcano.
Kawannya itu menyerang hendapku. Aku mengambil pisau lalu membaling tepat ke dahinya. Langkahnya terhenti. Darah mengalir di mukanya.
Aku perlahan lahan menghampirinya. Dengan rela hati aku mencabut pisau di dahinya dengan pantas. Dia mengerang kesakitan. Siapa je yang tak sakit?
"Tak guna kau Aris!" Dia menumbuk pipiku. Aku tersungkur. Bukan sengaja. Badan aku lemah. Dah hampir lima hari aku tak makan nasi. Roti je aku hadam.
Lelaki itu mengambil parang lalu menikamku. Nasib aku sempat elak. Dia menjerit kemarahan. Aku mengambil pistol di atas lantai lalu menghala ke arahnya.
"Eh dah hilang?" Aku berlari keluar dari bilik. Dia dah larikan diri. Mampus.
******
HAZ POV
Berkurun aku terkurung dalam neraka jahanam ni. Ikatanku mula longgar. Diorang memang terlebih akal sebab tak ketatkan ikatan ni. Memang nak suruh aku larikan diri ke apa.
Berjaya! Aku dapat lepaskan diri. Mataku melilau mencari sesuatu yang boleh dijadikan senjata. Ada pisau yang penuh dengan darah dan ada pistol tapi tak ada peluru. Pisau la.
Pintu bilik dikuak perlahan. Diorang semua sedang tidur sekarang. Aku menutup rapat pintu.
"Kau nak lari mana tu".tegur Naim. Langkahku terhenti. Aku menoleh ke belakang. Dia still tidur. Mengigau rupanya mamat ni.
Aku berjaya keluar dari tempat itu. Sekarang cari Aris. Terbalik pula situasi sekarang. Sepatutnya Aris yang datang cari aku bukannya aku yang datang cari dia.
Mana dia pergi?
******
Aris POV
Dua orang mayat lelaki telah selamat aku kebumikan. Mayat lelaki yang aku terbunuh tanpa sengaja tu baru aku tanam semalam sekali dengan mayat lelaki lagi seorang tu.
Aku menghirup jus epal perlahan. Baru hari ni aku dapat makan mewah sikit. Mataku melilau di sekeliling restoran. Memerhati gelagat mereka semua.
Mataku tertumpu pada seorang budak lelaki bersama pisau di tangannya.
"Nanti tangannya akan luka sebab tertoreh dengan pisau".
Budak lelaki itu menangis kesakitan. Betul tekaan aku. Tangannya luka. Aku tersengih sendiri.
Entah kenapa firasat aku mengatakan Irsa berada berdekatan denganku sekarang. Dan memang betul pun. Dia dengan Fakhrul.
And wait.....
Kenapa dahi Fakhrul? Luka? Kejap semalam aku buat apa?
Kawannya itu menyerang hendapku. Aku mengambil pisau lalu membaling tepat ke dahinya. Langkahnya terhenti. Darah mengalir di mukanya
Aku mula teringat kejadian malam tadi. Tak kan la dia yang serang aku semalam?
******
Irsa POV
Pelayan itu beredar setelah mengambil pesanan dari kami. Aku melihat dahi Fakhrul. Tertanya tanya juga kenapa dengan dahi dia.
"Kenapa pandang saya macam tu?"tanya Fakhrul. Aku tersengih.
"Dahi tu. Kenapa eh?"jawabku dengan soalan.
"Ouh ni...terkena bucu meja".jawab Fakhrul bersahaja.
"Itu la....lain kali hati hati. Kan dah luka". Fakhrul tersenyum.
******
YOU ARE READING
The Killer (2)
Mystery / ThrillerPembunuh asal telah kembali. Telah dibebaskan dari dunia gelap ke dunia luar. Keadaan sekeliling memaksa dirinya menjadi seperti dulu. Seorang demi seorang dibunuh dengan kejam. Hanya disebabkan dendam yang lama,orang di sekeliling menjadi mangsa...