Bab 12

134 6 0
                                    

Farisah POV

"So kau lah Marisa yang aku cari? Aku ingat kau bertahun dalam tu aku tak dapat jumpa kau." Aku tenung wajah Marisa dalam dalam. Kaki direndam dalam air dan duduk atas batu besar.

"Asal kau nak jumpa aku?" Marisa yang hairan soal aku balik. Still don't get it. Bukan soalan dibalas jawapan ke? Ergh so headache.

"Masa first day kitorang kat sini, aku jumpa mak kau. Takde ribut takda taufan tetiba ada orang peluk aku. Mak kaulah tu." Aku mula cerita dari A to Z sampailah dah takda apa lepas z dah.

"Aku tahu kenapa mak aku peluk kau, sebab before aku pergi aku ada main denga kamera, so maybe she thought you are me." Dia menyatakan pendapat aku pun jadi burung belatuk.

"Aku wonder, canna kau boleh survive a year?" Aku memang tertanya tanya dari tadi tapi asyik tak kesampaian je.

"Kitorang jumpa bilik stor and dalam tu ada macam macam barang yang boleh buat orang hidup." So no wonder lagilah lepasni.

"Is! Cemana nak balik?" Aku menyoal Ameer yang tengah sibuk jadi badak berendam tu.

"Aku dah call member aku japgi diorang sampai. Pakai helikopter habislah kau." Pft! Aku gayat lah. Lahabau punya is.

"Cinabeng you Ameer Iskandar!" Aku tak mencarut, ini dipanggil sebagai panggilan untuk seseorang.

"Poor me." Gelak besar dia lontarkan, dasar cinabeng taguna. Kang aku tukar cicak kobeng merana tak berlagu.

Aku diam, malas nak layan, kalau di layan aku aku jadi gila macam dia. Ummu takda, Tania pun sama. Aku rasa kosong. Aku dah takde member sekepala macam diorang lagi.

Aku angkat kaki dan rapatkan ke dada. Kepala dihenyak diantara lutut, aku tak kuat. They are my main reason why me choose that college. Air mata turun laju tak sempat nak jemput, tersedu sedan aku menahan suara.

Tersangat perit bila menangis tak bersuara, it is look like the pain will be ever pain but not to late change the pain be a new happiness to others.

Aku terasa ada tangan menenangkan aku, tapi i dont. Lagi banyak air mata keluar adalah. Lol anehnya aku ni.

"Weh, dah ah tu. Tak tenang diorang kat sana tahu." Marisa masih mengusap lembut bahu aku. Air mata yang kering aku biar. Aku pandang Marisa sebelum berdiri. Tak sampai sesaat aku dah ada dalam air.

Pehh!! Ni air berais ke apa siaa sejuk gilaa bhai. Tak semena mena terasa muka ku disapa ais. Aku focus kat mata. Ternganga aku tengok slumber Is.

"Yaaa Iskandar!!" Aku terus kejar dia lepas dia cabut lari. Haih memang nak sangat mati ke apa mamat gila ni?

***************

Tudung sarung biru aku pakai terasa nak tertanggal bila disapa bila helikopter.

Tangan Marisa aku genggam erat, dis is why aku takut tinggi. Ibuuuu tanak naik!!!!

Last last aku tertidur dalam ni, dapatlah hilang rasa gayat ni kejap, kalau tak konfem meleleh air mata ni.

"Woi minah, bangun cepat, kita naik kereta lepastu pi makan." Aku tenyeh tenyeh mata guna ibu jari.

Aku diam terus keluar dari heli tu, ai segan lah wak. Haish asallah banyak manusia dalam tu si lahabau tu jugak yang kena kejut.

Aku sambung tidur, kali ni best sikit sebab aircon depan depan, Marisa dah balik ke pangkuan mak dia, sempat lagi minah tu mintak no Fakh.

Next 1 years.

Still Farisah POV

Aku pandang muka Aiman lama, kemudian dia berdehem. Aku cantumkan kedua tangan aku, ya right! My crush infront of me.

Aku tarik nafas dalam dalam, dari tadi takda apa apa yang dibualkan macam no one dekat restoren ni.

"Er, Aiman listen. However you knowing i like you, i'm beg you to forget about it." Another right! Aku tak tahu dari mana but this is really annoy me. Kenapa mamat ni sedar lepas aku betul betul sedar yang dia tu takda makna bagi aku.

Yep! Iskandar the one. Sejak peristiwa hitam tu, he always by ma side even aku tak mintak. Kenapa aku tak perasan kewujudan dia.

Now dia dah takda kat Malaysia, dia baru gerak pergi singapore sebab tawaran kerja kat sana.

Congrats Farisah Aulia! Finally kau sedar jugak how important manusia lahabau tu pada kau kan? Oh god i hate myself.

"Farisah! Are you okay?" Tersentak aku bila disergah macam tu. Tak sangka jauh sangat aku bawak diri.

"Er ye aku okay." Aku diam lepastu, cuma minum air sampai separuh.

"Is pergi harini, kau ada masa nak kejar dia sekarang. Dia tukar flight minggu lepas hari ni." Aku pandang muka Aiman buat ke sekian kalinya.

Tanpa bunyi aku terus berdesup masuk kereta, Aiman kata dia belanja. Air je pun.

Sepanjang perjalanan ke airport setiap kali tulah semua memori di sana dijadikan layar yang indah.

Yang buruk hilang serta merta, tah kenapa tubir mata buat empangan tiba tiba, aku cuba tahan semampu boleh. Jalan raya aku pandang teliti.

Sampai depat airport aku terus lari dapatkan Is, Aiman kata flight Is 5 petang and now aku cuma ada 10 minute untuk cari Is dalam lapangan terbang yang sebesar padang bola ni.

Hampir 5 minit aku mencari tapi hampa, langsung tiada kelibat is di mana mana. Dan aku rasa terlampau penat dan nak give up.

Aku pusing setempat.

Bush!

Hot chocolate panas terkena sweatshirt aku and i cant hold it then aku terduduk lemah. Aku tak jumpa is tapi bala ni aku dapat.

Astaghfirullah Farisah Aulia! Mengucap woi. Ni takdir dan bukan bala.

"Farisah?" Aku teramat kenal suara garau, aku angkat muka. Air mata yang turun tidak dipeduli lagi, sekarang aku cuma nampak figura lelaki yang buat aku tak kenal siapa aku sebenarnya.

First time in my life, aku nangis sebab lelaki. Orang yang seakan lelaki menangis sebab seorang lelaki. One more time, Farisah Aulia gadis yang kasar menangis sebab. LELAKI.

How unbelievable!

"Iskandar.." Makin lebat air mata turun saat bibir menyebut nama tu. Dia terasa tersangat pilu memuncak dalam dirinya.

Iskandar yang tadinya berdiri dah mencangkung dihadapan aku. Dia tersenyum buat aku rasa aku yang terhegeh-hegeh menagih simpati terhadap lelaki ini.

Is POV

Hati turut meruntun bila terlihat gadis kasar depan aku menangis tapi tah kenapa aku rasa senyum untuk Farisah.

Mungkin sebab gadis depan aku yang dah curi hati aku datang cari aku last minute. Macam dalam drama melayu sekarang.

"Weh dah ah tu nangis, muka kau ingatkan aku dekat hantu mak limah aku tengok semalam." Farisah tergelak seraya menumbuk perlahan lengan aku yang dilapisi baju.

"Auch, sakit do. Habis tangan sado aku ni." Aku mengaduh, alah saja je tu. Padahal tak rasa langsung dia tumbuk.

"Sakit hot chocolate ni tak kesah pulak." Dia mencebik. Hahaha aku rasa nak tarik pipi dia tu.

"Sorry for that, dah bangun orang tengok malu aku. Nanti dia ingat aku kena tinggalkan adik aku pulak." Kening Farisah yang diangkat tinggi menanda dia tak faham.

"Yelah tinggi kau sama dengan adik aku kot. Ke anak buah?" Meletus tawa aku bila kaki disepak Farisah. Muka cemberut Farisah buat aku hilang rasa sakit akibat sepakan dia.

Terowong MisteriWhere stories live. Discover now