"Aku tak salah, kau tahu tu kan Zaqrif? Aku respect kau sebab kau pensyarah aku. Tapi ni dah melampau kau tahu tak?!" Aku mengenggam penumbuk. Mujurlah ikatan tangan dah pun dilepaskan.
"Memang, sebab tu aku nak bapak kau tanggung semuanya. Biar bapak kau merempat dalam penjara sebab aniaya aku." Mendatar suara Zaqrif langsung tak mampu mengecam apa yang dia fikirkan.
"Masalahnya kau bina hotel ni bawah perkuburan islam, even mayat dah dipindahkan tapi yang lain masih ada. Bapak aku cuba selamatkan orang yang datang." Aku merenung ke dalam mata Zaqrif, tak sampai beberapa minit. Laju Zaqrif melarikan pandangan.
"Tak, aku tahu tempat ni bersih. Tempat ni selamat. Kau tipu, kau tak guna!" Zaqrif menendang kerusi aku jatuh. Tangan menahan rasa pedih. Ada ke patut dia tolak dekat tempat sakit ni.
Sungguh tak bertimbang rasa, huh!
"Lepas bapak kau datang bawak duit 50 ribu ringgit. Kau dengan bapak kau akan masuk neraka," Pistol silver yang aku tak tahu apa namanya ditarik picu. Tinggal tembak dan lari.
"Dahlah Zaqrif, Asyraf. Kau boleh buat benda lain selain majukan hotel ni. Hotel ni dah pun viral dengan benda pelik pelik." Zaqrif tersenyum sinis. Seolah dia memang nak tu terjadi.
"Aku fikir takkan ada orang perasan, tapi mata bapak kau tu tajam macam helang. Padahal aku dah plan baik punya dah rancang untuk curi hasil kerja bapak kau tapi lain pulak jadinya." Kaki kanan Zaqrif didaratkan atas peha kaki kiri seolah dialah boss besar.
"Kau ni bongok ke bangang ah? Umur dah 28 still otak macam budak budak. Kau dah boleh pikir mana baik mana buruk tahu tak?" Aku mengenggam tangan, rasa macam ringan je tangan ni.
"Bla bla bla.. Kau tak payah nak ceramah dekat aku. Aku buat sebab duit, dalam dunia ni semua nak duit so kalau cara susah tak boleh cara senang lagi okay." Zaqrif gelak acah acah jahat, naik berdarah telinga aku dengor.
Aku terdiam, tak tahu nak cakap apa dengan hari yang nak tukar ke malam dengan bunyi burung hantu tiba tiba tak diundang dengan aura aura membunuh dalam mata Asyraf yang dari tadi diam tak bersuara.
"Qif, kita balik dulu ah jom. Dah nak malam ni." Asyraf memandang Zaqrif sambil berpeluk tubuh sekejap sekejap menggosok lengan dan tengkuk.
"Takkan kau nak biar perempuan ni tinggal sensorang?" Zaqrif memandang Asyraf sebelum memerhati aku yang rasa mengantuk gila sebab dari tadi duduk.
Sesemut wehh kaki, habis cramp kaki ni lepastu tangan kena kaca tadi asyik berdenyut je dari tadi.
Iskandar POV 💞
"Kau dapat tak Man?" Aiman yang memegang telefon yang diset rakam mengangguk.
"Kejap lagi diorang akan keluar, Fakhri kau tahan polis dekat depan jalan nak masuk kampung. Kalau polis bukak siren senang lah diorang nak lari." Fakhri mengangguk dan meninggalkan sarang sementara mereka.
"Cemana sekarang?" Aiman menyoal dengan tangan yang dah jatuh akibat lenguh yang teruk.
YOU ARE READING
Terowong Misteri
Mystery / Thriller"I want you all to divide into groups 5 or 6 people, maximum is 8 people. Got it?" Bangunan misteri berdekatan daerah tanjung kirai dijadikan buah mulut orang. Malah sudahpun viral di facebook dan media sosal yang lain. ini kajian atau memang horor...