Farisah sibuk mengemas baju dan sumbat ke dalam beg sandang. Cadangan dia pusing melaka 3 hari, lagipun dia tak apa nak buat dekat rumah.
Aiman pinjang baju abang sulung Farisah, harapnya muat. Sehelai aja yang lain beli kat sana. Macamlah takde kedai jual baju.
"Jom gerak." Farisah menyemat peniti pada tudungnya. Aiman mengangguk seraya medekati ibu Farisah yang sibuk menjahit baju.
"Saya pergi dulu ya." Aiman tersenyum mesra.
"Hah yelah, kamu tengokkan si farisah tu. Kang dia hilang pulak." Aiman hanya mengangguk. Amanah mak orang ni.
"Okay bu, adik pergi dulu." Farisah menyalam tangan ibunya lembut.
"Jaga diri elok elok, dah sampai telefon ibu." Farisah mengiyakan saja.
Pergi Melaka sekurang kurangnya makan masa 2 jam kalau dari Muar. Aku bukan tahu sangat sebab aku tidur sepanjang perjalanan ke Melaka.
Kadang kadang bila Aiman ngantuk macam tak pernah tidur baru aku tukar seat dengan dia. Dia bukan tidur lama pun, sampai tol aku behenti then dia ganti.
Kalau aku tak tidur pun, aku berbual dengan Aiman sekejap lepastu usya wattpad, tapi tak lama sebab aku jenis mabuk kereta. Eh ade ke ?
Akhirnya kereta Aiman terparking elok depan hotel. Wuu hotel, kalau ikutkan aku aku cari je homestay. Tapi Aiman kan kaya, so kita kenalah guna.
Bag sandang aku sangkut dekat bahu, pintu tulis push aku tarik. Hahahaha tulah lama sangat tak review buku bi.
Terasa kepala diketuk benda keras. "Auch, sakitlah." Aku menggosok kepala tempat kena ketuk tadi.
"Yang engko pi tarik pintu tulis push tu kenapa? Tolak lah, aduh." Badan aku yang kecik molek ni dia tolak ke tepi. Biadap!
Aiman tolak pintu dan meluru dekat kaunter register bilik. Aku duduk dekat tempat duduk yang dia dah bagi sementara Aiman settle semua.
15 minit tunggu baru muncul budak capang tu. Usya perempuan ke apa siot urgh.
"Jom." kad bilik aku dibaling. Aku tangkap dengan jayanya tapi sayang aku terlanggar bucu meja. Sakit gilaaa.
"Okay tak?" Aiman jerit dari sana, sana tu bukan jauh mana pun. Gedik lebih.
"Okay lah." Aku bangun jalan terhinjut hinjut naik bilik.
Aiman tu bukan nak tolong, pi ketawa macam langsuir adalah. Geram betul!
Bilik aku dengan Aiman sebelah sebelah, nasib bukan sebilik kalau tak aku lebih rela tidur kat dobi tak pun dalam kereta tu hah.
Masuk dalam bilik aku terbang atas katil, tak pernah aku tidur hotel macam ni. Tu yang terover jakun tu.
Kipas takde, aircond je berfungsi. Esok bangun pagi aku beku macam ais tak ek? Sejuk dia fuhh sampai ke tulang mencucuk cucuk.
Aku bukak wardrobe yang ada dalam tu, tuala dengan bathrobe je. Makanan macam mana ek? Sengal pi lah cari makanan.
Aku capai tuala yang elok terlipat, pintu bilik air aku tolak. Mata membulat besar. Ada tab mandi siot. Maghi ler test.
Aku keluar dari bilik air dan capai sabun lavender. Tab mandi yang tadinya bersih aku bukak air panas. Sabun aku kerat kecik dan campak dalam tab.
Manalah aku belajar semua ni 😅 . Air yang hampir penuh aku tutup.
Usai mandi aku baring dan akhirnya terjaga ke alam mimpi.
Aiman pov 🎉
Aku sengih lebar, sekejap kejap geleng geleng kepala lepastu buat lagi.
Ade ke patut orang jaga register tadi kata dia kahwin muda lepastu nak honeymoon kat sini.
Puas explain baru dia faham. Eh eh dia ada pesanan terakhir.
"Saya rasa encik sepadanlah dengan dia. Tinggi pendek. Hee." Dia tersengihh besar aku mampu geleng kepala je.
Aku capai telefon dan tekan nama Farisah tapi tak terangkat. Jadinya aku main game fifa online lepastu check instagram.
Mesti Farisah tidur sekarang ni. Dia tu tidur 3, 4 kali still mengantuk. Pelik betul tengok si Farisah tu kadang kadang. Heuheu.
YOU ARE READING
Terowong Misteri
Mystery / Thriller"I want you all to divide into groups 5 or 6 people, maximum is 8 people. Got it?" Bangunan misteri berdekatan daerah tanjung kirai dijadikan buah mulut orang. Malah sudahpun viral di facebook dan media sosal yang lain. ini kajian atau memang horor...