Bab 22

102 4 0
                                    

Aku cuba melonggarkan ikatan tali yang ketat. Sir Zaqrif dah pun pergi dari sini, cari makanan agaknya. Asyraf menarik kerusi plastik dan berhentikan kerusi itu depan aku.

"Kenapa kau jual mahal ek?" Asyraf pandang aku tak puas hati. Aku mencebik kecil.

"Lepaskan aku Asyraf!" Aku cuba melonggarkan ikatan tali sekali lagi.

"Takkan sesenang tulah Farisah Aulia. Aku fikir kau lain rupanya sama je dengan perempuan lain yang pernah aku jumpa." Asyraf bangun dari kerusi, kemudian mendekati sebuah frame yang dah berkecai di lantai.

"Muka kau sama macam dia." Terdengar keluhan halus keluar dari mulut tu.

"Kau tak pernah dengar peribahasa pelanduk dua serupa ke?" Aku merengus kecil. Tahu take tangan ni dah sakit?!

"Tak! Aku tahu kau memang dia, kau tu dia. Kenapa kau taknak mengaku hah?!" Asyraf menampak kasar pipi aku. Aku menahan rasa, tahan air mata dari tumpah.

"Kenapa kau buat aku macam ni Zaara? Kenapa kau seksa aku?" Aku memejam mata bila terasa benda tajam bermain di pipi.

"Kalau kau boleh seksa aku, kenapa tak aku seksa kau balik ye tak?" Kaca dipegangan Asyraf mula turun pada bahu.

"Asyraf, aku bukan Zaara. Tolonglah Asyraf." Aku merayu semampu boleh. Aku tahu Asyraf memang psycho.

"Kau diam!!" Aku tersentak, bahu terhenjut sikit akibat sergahan Asyraf. Aku lagakan bibir atas dan bawa bersama, mulut dikunci liur telan kasar.

"Kau tak kesahkan kalau aku main dengan kulit kau ni?" Asyraf tersenyum senget. Kaca dimainkan pada tangan aku. Gigi dilaga bersama, Ya Allah bantulah aku!

Asyraf berhenti pada pergelangan tangan. Asyraf yang berada dibelakang aku makin giat bermain dengan kaca.

Asyraf menekan kuat kaca pada tangan aku. Air mata menitis satu persatu. Darah jatuh menyentuh lantai. Kaca perlahan lahan ditarik ke bawah.

❛BUKK!❜

Kaca hilang dari sentuhan kulit. Terdengar erangan seseorang. Perlahan kelopak mata dibuka, terjengul muka Sir Zaqrif didepan mata.

Baju T-shirt dikoyak pada bahagian lengan. Perlahan lahan dia mengelap darah yang mengalir deras dibahagian lengan. Terasa pergelangan tangan longgar. Sir Zaqrif membalut lengan aku serious.

"Pehal kau tumbuk aku hah?!" Asyraf meludah Sarah yang berkumpul di mulutnya ke lantai.

"Kita cuma culik dan mintak tebusan bukan cederakan. Kalau kau nak sangat membunuh kau boleh berambus." Mendatar suara Zaqrif bersuara.

Aiman's POV 💕

"Is!" Aku memandang Iskandar serious.

"Apa kau nak?" Iskandar memandang tak puas hati. Mungkin sebab aku paksa dia datang masa dia tengah sibuk dating dengan awek dia.

"Farisah hilang." Dua patah perkataan mesti cukup untuk Iskandar faham.

"Kau take payah menipu aku lah man. Aku tahu, ni semua plan dia untuk aku cari dia balikkan?" Aku merengus geram.

"Kau tengok muka aku, ada aku main main ke?!" Aku mengenggam penumbuk. Kalau tak sebab Farisah, jangankan mimpi sampai mati pun aku takkan jumpa lelaki macam ni.

"Bodoh!" Iskandar mencarut pendek. Dia merengus geram sebelum mencapai telefon dan dail no seseorang.

"Mana kau sorokkan Farisah hah?!" Iskandar mengerutkan dahinya menahan geram. Merah muka menahan marah yang teramat.

【Jeda 】


"Jahanam! Kau fikir kau culik tu boleh tebus balik me hotel bodoh kau tu hah?!" Iskandar menendang tayar kereta dia sendiri.

【Jeda】

"Langkah mayat aku dulu kalau kau berani cederakan dia!" Iskandar menamatkan panggilan Dan terus hilang dalam perut kereta.

"Mana dia ?" Aku menyoal Iskandar yang sibuk menukar gear dan cuba menukar lorong.

"Kau telefon Fakhri, suruh dia tengok dekat hotel lama tu." Aku mengangguk dan terus mendail no Fakhri.

5 minit bercerita akhirnya Fakhri setuju meninjau. Kereta Iskandar berhenti depan home stay yang dia duduk dahulu.

"Is, Aiman." Fakhri mendekati kami. Diikuti Marisa dibelakang Fakhri dengan perut yang sudahpun memboyot.

"Macam mana?" Is mengangkat kening memandang Fakhri serious.

"Farisah memang ada dekat dalam dengan Sir Zaqrif and Asyraf. Tadi aku nampak tangan Farisah berbalut. Tapi aku take sure kenapa." Fakhri mengurut dagunya yang dihiasi sejemput janggut.

"Kau dah telefon polis?" Aku membuka suara. Fakhri mengangguk perlahan.

"Kita kena buat dia masuk dalam perangkap dia sendiri." Marisa memberi cadangan. Kami bertiga ikut mengangguk setuju.

Terowong MisteriWhere stories live. Discover now