chapter 1

764 65 0
                                    

Larut malam tidak menghalang sepasang dua pasang tiga pasang suka hati lah nak berapa pasang suami isteri bergembira. Menyambut ulang tahun perkahwinan yang ke-47 tahun.

Pasangan suami ister tua ini sedang bermesra mesra di dalam kereta (ehem ehem jangan pikir lain) sambil si suami memandu.

Bang ! Si suami terkejut lantas dengan cepat dia menekan brek dan berhentikan kereta.

"Are you ok, darling?" Risau si isteri.

Suaminya hanya mengganguk dengan wajah yang cemas. Berpeluh peluh di dahi kerana gabra tahap cipan .

"Yeobo, saya dah langar orang ke ?" Menggigil biji mata si suami saat melihat di cermin pandang belakang keretanya.

Kelihatan satu susuk tubuh terbaring di tepi jalan. Isteri mahu keluar untuk melihat keadaan orang yang dilanggar oleh suaminya.

Langkah perlahan di atur. si suami juga turut sama keluar daripada kereta dan memegang tangan isterinyamenuju ke tubuh yang terbaring di tepi jalan raya.

"Chagi, we need to help this girl. Kesian." Si isteri mengusap rambut gadis yang dilanggar oleh suaminya.

"she injured. Badly."risau si suami.

Tanpa banyakkata, si suami dan isteri menggagahkan tulang rapuh mereka menggangkat gadia yang dilanggar masuk ke dalam kereta.

Laju kaki si suami masuk semulake dalam kereta dan duduk di tempat pemandu dan menghidupkan enjen kereta.

Krik
Krik
Krik

Si suami panik apabila iterinya tiada di tempat duduk sebelah pemandu. Berpeluh ketiak suami gara gara gabra tahap maksimum.

"Tunggu apa lagi ? Jalanlah." Tinggi suara daripada belakang.

"Ooo pocot mak minang anak dara. Hehehhe" si suami tersengih dengan latah orang tua nya.

Bila masa pulak bini dia ada dekat seat belakang ? Magic woo. Seram sejuk bulu kaki suaminya.

"Kita terus pergi hospital. Nae ?" Si isteri memberi arahan menggunakan kuasa veto.

Laju saja si suami menekan minyak menuju ke Seoul Hospital. Sesekali mata tua si suami memandang wajah isterinya yang sedang memangku kepala insan misteri yang dilanggarnya.

S
K
I
P

Doktor Kim bergegas menukar pakaian dan get ready untuk masuk ke operation room. Mangsa agak cedera parah dan memerlukan rawatan dengan segera.

Beberapa orang nurse menolak masuk pesakit ke dalam operation room. Tidak lama kemudian, Doktor Kim pula masuk.

Hampir 1 jam 27 minit 9 saat, Doktor Kim melakukan pembedahan tehadap pesakitnya.

"Fuhh, lega. Bergetar lutut tua aku." Membebel sambil membuang hand glove yang dipakai.

Kaki Doktor Kim melangkah keluar dan menuju ke arah seorang lelaki tua yang sedang duduk tercangak depan operation room.

Senyuman Doktor Kim terbit di bibir menghiasi wajah tuanya.

"Yeobo! how...."
"She alright. Nothing serious. Everything will be fine." Doktor Kim memegang bahu suaminya.

Ya! Orang tua 2 orang ini lapasangan suami isteri yang melanggar insan misteri ketika pulang menyambut anniversary mereka yang ke berpuluh tahun lamanya.

Doktor Kim ialah isteri lelaki tua itu. Doktor Kim merupakan Doctor senior di Seoul Hospital manakala suaminya ialah pemilik butik Kim Design !

"Dia akan dimasukkan ke wad biasa. Nanti kita pergi melawat. Sekarang jom balik." Doktor Kim tersenyum senang.

Kruk ! Krek ! Bunyi tulang tua berlaga. Hahaha. Nampak sangat Doktor Kim sudah tua dan boleh pencen esok lusa.

Sebagai suami mithali abad ini, Encik Kim membantu isterinya dengan menggurut bahu dan lengan sambil berjalan menuju ke kereta dan pulang ke rumah.

P/s author bagi sikit dulu. Buat sebagai buah tangan kepada readers yang sudi baca cerita karut yang kengkadang tak masuk akal.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now