Malam
- Han River-Angin malam sejuk beku yang bertiupan tidak menghalang seorang jejaka kacak berdiri bagaikan patung cendana.
Sesekali,mata lelaki itu melilau melihat keadaan di sekeliling. Menunggu manusia misteri yang buat janji paria. hampir 2 tahun, dia terpaksa menunggu dalam paksa rela. Aish. Menyusahkan orang la.
Xx: Bang Yonguk *perlahan seseorang memanggil*
Younguk: han...tu *gigil* tolong jangan makan aku.
Xx: aku datang nak makan kau. Aummm . Hahhahahaha *gelak kuat*
Pantas saja Yonguk berpaling dan terbeliak biji mata apabila manusia misteri berdiri betul betul di belakangnya. Hampir saja bibir Yonguk menyentuh dahi manusia yang pendek.
Yonguk: si...apa kau ? *gagap*
Xx: long time no see brother *bukak hoodie*
Yonguk: Jihyo *peluk erat* kau masih hidup. Kau betul betul Jihyo? My Jiji ? *peluk sambil menangis*Jihyo mengeratkan lagi pelukan antaranya dengan Yonguk. Tangan Jihyo menepuk lembut badan lelaki sado hati taman bunga taik ayam.
Hampir 10 minit mereka berpelukan dan Jihyo membiarkan saja Yonguk menagis di bahunya. Tidak pula Jihyo suruh namja itu berhenti menangis walaupum bajunya sudah basah lenjun dengan air mata.
Yonguk: aku ....mana kau hilang ? *lap air mata* siot betul. Hilang macho aku nangis depan kau tau *tumbuk lembut bahu Jihyo*
jihyo: pergh . Aku ingat smpai esok kau nak nangis. Sakit belakang aku *buat regangan* aku hidup lagi. And makin cun *flip hair*
Younguk: ee. Meluat gila *buat aksi muntah kuning* baik kau mati balik la.Wachaa ! Jihyo terajang Younguk sehingga hilang kekacakan milik leader B.A.P. Wahahahahha. Sorry Babyz. Author hanyalah insan yang lemah lagi kuat mengarut.
Jihyo: korang semua ok? *soal Jihyo selepas penat smack down Younguk*
Younguk: aku tak tahu nak cakap macam mana. *geleng kepala* L hyung dengan Joongki dah tak rapat sejak kau 'mati'. And L masuk hospital sebab kena tembak. And Joongki hyung nak kitaorang bukak markas DARK ANGEL balik. Kenapa kau hilangkan diri ? *pegang bahu Jihyo*
Xx: sebab selama ni kita ada musuh dalam tin sardin.Younguk terkejut. Siapa pulak yang melontarkan suara. Eee. Seram sejuk di buatnya. Dah la hanya ada Younguk dan Jihyo berdua sahaja. Mohon jangan hantu mak lampir keluar.
Jihyo: hye babe *peluk xx*
Younguk: cilakak kau Suga. *pegang dada* nasib baik tak kena heart attack. Aku belum kawin lagi *tumbuk bahu Suga*
Suga: sorry bro. Saja nak buat suspen. *garu kepala*
Jihyo: kau dah tahu siapa musuh durjana tu ? *tenung mata Suga*
Suga: kau pasti tak percaya apa yang aku akan smpaikan.
Younguk: wait! Apa benda korang borak ni? Aku ni sebagai watak tambahan je ke?Jihyo memandang meluat dengan Younguk. Badan sado suara deep tapi kuat merajuk. Rasa macam nak tendang masuk dalam zoo je. Sabar . Sabar.
Suga: nak aku bagi tahu or korang nak buat drama ni ? *meluat*
Younguk: ish.. sikit sikit nak emo. Ha, cerita la apa benda nya.Suga menceritakan siapa musuh dalam tin sardin . Maklumat yang disampaikan begitu mengejutkan Jihyo dan Younguk. Pada mulanya, reaksi Suga juga begitu.
Entah kenapa, hati Jihyo berasa sungguh kecewa dan sakit pada waktu yang sama. Suga memahami perasaan Jihyo sekadar menepuk lembut bahu kawannya yang sekian lama menghilang.
Lama mereka mendiam kan diri. Suasana malam sunggub awkawrd untuk mereka bertiga. Lagi lagi kemunculan Jihyo yang bangkit daripada 'kematian' tiga tahun yang lalu.
Suga: Jihyo *serius face* mana kau pergi kalau kau tak mati selama ni ?
Jihyo: ada je. Cuci mata tengok pakwe sado sado *sengih*
Pak ! Kepala Jihyo di ketuk kuat oleh Younguk. Geram betul dia dengan yeoja bernama SONG JIHYO. orang serius dia boleh bagi jawapan kurang cerdik lagi menyakitkan hempedu.
Younguk: jadi orang yang aku nampak masa dekat set pengambaran kau la kan ? *angkat kening*
Jihyo menggangukkan kepala. Lagi sekali dia tersengih sambil buat tayangan iklan gigi tak laku.
Suga: sial la kau ni. *cubit tangan Jihyo* kau tak tahu bertama lama kitaorang cari kau *pout*
Younguk: kau ghaib macam hantu *ketakutan bila sebut hantu* puas kitaorang cari tapi tak pernah jumpa. Bogosipoe *peluk Jihyo*
Jihyo: aigoo *peluk Suga and Younguk* yang penting aku hidup lagi kan. Usahlah you oll risau . Nae ?
Suga tersenyum senang. Hatinya gembira selepas sahabat baik dan satu satunya yeoja yang dia bersahabat masih hidup. Ya Suga sayangkan Jihyo tetapi tidak lebih sebagai adik.
Jihyo: now im back. *excited* this gonna be fun. Right ?
Younguk: i dont think so *geleng kepala*
Suga: wae ? *pelik* kan Hyo ada ni.
Younguk: mesti ada musibat yang akan try bunuh Jihyo. Andwae *serabut kepala* cukup la L hyung sekarang Kookie plak.
Jihyo: korang tahu siapa yang tembak kookie and L oppa ?
Suga: aku rasa orang yang sama la *pegang dagu* sebab peluru yang diorang guna memang sama jenis.
Younguk: siapa lah musibat durjana tu. *geram* aku tak sangka orang yang kita anggap kawan sanggup tikam belakang *geleng kepala*
Song jihyo hanya diam. Dia juga memahami perasaan kecewa Suga dan Younguk. Atau sebenarnya Jihyo lebih terseksa dengan kebenaran yang di dengari. Itu bagaikan hukuman berat pada Jihyo.
S
K
I
PSiapa datang kubur waktu malam ? Uihh. Gila ke ?
Ok. Kelihatan seorang gadis gila kerana datang ke kubur pada waktu malam. Di tanggannya ada sejambak bunga matahari ? Gadis itu meletakkan bunga di atas kubur.
Ji Seok Jin (JSJ)
12 MAC 1968-27 OGOS 2013Jelas di dalam anak mata gadis itu kebencian dan dendam kesumat. Tangganya dikepal erat .
Xx: appa, aku akan pastikan dendam kita terbalas. *lap air mata* jangan risau. Bomi selamat di bawah jagaan aku.
Gadis itu terus berlalu pergi ke arah kereta Ferari Merah garang nyah. Berdesup kereta itu pergi .bunyi kereta itu membuatkan burung Hantu mengalami kejutan melampau sehingga diserang penyakit berak tanpa henti.