chapter 23

276 29 0
                                    

Petang
-SOMEWHERE-

Angin malam bertiup sayu. Suasana menjadi suram. Tangisan air mata menjadi peneman setia di mata EXO. Pemergian sahabat membuka lara di hati.

Berita kematian Tao, Kris dan Luhan sampai di telinga Suho dan Baekhyun. Kini mereka dalam di atas flight. Menuju ke Seoul dalam keadaan tergesa gesa .

Baekhyun: apa dah jadi ?? Macam mana...*menitiskan air mata*

Suho hanya diam. Dia memerhati awan hitam di langgar kapal terbang. Jiwanya kacau saat ini.

Bagaimana ? Apakah ? Bilakah ? Pelbgai persoalan bermain di minda Suho. Dia menggengam tangan bagi menahan amarah dan air mata.

Suho: kita tunggu sampai Seoul nanti. *tutup mata*

S
K
I
P

Sebaik sahaja Suho dan Baekhyun jejak kaki di tanah Seoul, terus sahaja mereka bergerak ke tanah perkuburan. Semua members ada di situ. Berpakaian hitam dan berwajah sugul.

Pilu. Marah. Kecewa. Semua perasaan bercampur aduk. Baekhyun dan Suho menlangkah perlahan menuju me arah rakan rakan mereka. Terasa kaki lemah saat menatap wajah Kris , Luhan dan Tao.

D.O: korang ? *peluk Baekhyun*

Sebaik sahaj D.o memeluk , Baekhyun menangis di bahu lelaki itu. Sungguh dia tidak sangka bahawa 3 sahabat karibnya telah pergi tanpa sempat mereka berjumpa.

N: duduk lah dulu *pegang bahu Suho*

Suho: apa dah jadi ? Jongup ?

Berair mata Suho memandang Jongup yang duduk bersebelaham dengan Himchan. Jongup memandang sekilas wajah Suho dan Baekhyun.

Flashback

Jongup menjadi driver bertauliah. Dia memandu dengan kaju tetapi masih dalam kawalan yang baik.

Scrett ! Tiba tiba Jongup berhenti secara mengejut.

Gedebuk ! Kepala Younguk cium seat kereta. Berpinar kepala sekejap. Hinchan yang feeling drama terkejut dn tersentak. Bahu kanan terasa sakit kerana tekanan daripada sealbelt yang dipakai.

Himchan: kau apasal ? *pegang bahu* nasib baik aku tak mati *pandang Jongup*

Tanpa suara Jongup keluar daripada kereta. Berang pulak Himchan dengan Jongup kerana tidak dilayan. Himchan memandang ke hadap. Dia terkesima.

Younguk: apahal kita...

Kata kata Younguk terbehenti saat dia memandang di hadapan ketika bercakap dengan Himchan.

Tuk ! Tuk ! Tingakap kereta diketuk. Younguk tersedar daripada dimensinya

Deahyun: apa dah jadi ?

Zelo di sebelah Daehyun hanya diam. Matamya masig memandang ke arah Jongup. Youngjae berjalan meninggalkan mereka berempat di kereta Himchan.

Youngjae: apa dah jadi ?

Terketar ketar Youngjae mengeluarkan suara. Manakala Jongup masih berdiri kaku. Dia melihat sebuah kereta hitam yang terbalik dan ada beberapa kesan tenbakan di kereta tersebut.

Jongup: call Joongki *cakap perlahan. Call.... Call Jongki *kuat suara Jongup*

Laju tangan Zelo mencapai Hp di poket seluar. No Joongki di tekan. Kurang daripada 5 saat, panggilan di angkat

Zelo: hyung !

End of flashback.

Jongup: tak lama lepas tu semua member sampai. Aku tak tahu apa yang dah jadi. *geleng kepala* aku rasa ada musuh cuba musnah kan kita.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now