chapter 5

371 43 0
                                    

Petang
-laman rumah-

Jongkook memerhatikan adiknya Hyo baru pulang ke rumah entah dari corok mana.Motorbike Hyo di paking dalam garaj sebelah MPV Jongkook.

Sambil senyuman selebar joker, Hyo menghampiriJongkook yang sedang bersantai di taman mini mama mereka. Jongkook mencebik tanda meluat.

Jongkook: ingatkan Hyo tak hingat rumah. Baru nak balik ? *pergheli*
Hyo: ekh tak la. Hyo baru nak keluar. Heheh *peluk Jongkook*
Jongkook: eee. Mental cakap dengan budak ni *kusutkan rambut* join me ?
Hyo: rosak rambut Hyo yang lembut lagi menawan. *betulkan rambut sambil duduk sebelah Jongkook*
Jongkook: ada nampak Mingyu otak udang tak ?
Hyo: i donno. *angkat bahu* mesti keluar dengan member sengal dia. *julingkan mata* mama and papa tak balik lagi ke ?
Jongkook: diaorang boleh sambung honeymoon dekat Thailand.aishh jinja*meluat*

Seronok betul pasangan Kim honeymoon dekat Thailand. Konon konon nak eratkan hubungan suami isteri. Choii. Anak dah 3 nak eratkan apa lagi. Alahaii.

Hyo: oppa

Jongkook melihat Hyo. Berkerut dahi milik lelaki itu apabila Hyo mengeluarkan beberapa keping gambar dan diletakkan di atas peha Jongkook.

Maklumlah,mereka tengah duduk bersila di tengah tengah rumput hijau hasil tanaman mama Kim.

Jongkook: mana Hyo jumpa?
Hyo: bukan jumpa tapi mencari. Dia dah start game bodoh dia *smirk*
Jongkook: apa malaun ni dah buat ?
Hyo: oppa kenal keluarga Song ? *sayu*
Jongkook: kenal. Kenal sangat. Asal? *pelik*
Hyo: L dah kena perangkap. Difitnah atas kesalahan bodoh yang tak mungkin L buat sebagai seorang Doktor yang beretika.
Jongkook: maksud Hyo ? Kes L yang dikatakan terlibat dalam penjualan organ manusia di Jepun dan Thailand. ?
Hyo: binggo *petik jari* game yang bodoh orang ni mainkan.
Jongkook: siapa nama orang ni ? *tunjuk gambar tadi*
Hyo: Krystal.

Mata Hyo memerhatikan Jongkook yang sedang fokus melihat gambar yang diberi olehnya. Kelihatan urat leher Jongkook menegang tanda marah.

Jongkook: dont tell me.. *pandang Hyo*
Hyo: yup. She is. She the one who killed your patners Haha and Gary. *tegang muka Hyo* she was killed Haha's family too.

Diam. Hyo dan Jongkook mendiamkan diri. Sengaja merwka berdiam. Padahal otak sedang ligat berfikir untuk menjalankan misi misi yang akan dilancarkan. Wuhuu macam perang dunia mahu meletus.

S
K
I
P

Malam
-night club-

Nama pun dah night club. Memang kompem dan terbukti suasana mestilah binggit dan memekak dengan lagu cucuk langit bagai.

Di satu sudut ruang night club, ada seorang gadis super hawt yang terdedah di bahagian dada menonjolkan nasi lemak 50sen.

Xx: Krystal ?

Gadis itu mengangkat kepala sedikit. Tangan kirinya memegang rokokyang telah dinyalakan. sesekali dia menyedut rokok macam setahun tak hisap rokok. Teruk perangai.

Krystal: ami know you ? *diva mood*
Xx: no. *duduk depan Krystal* call me Monster *smirk*

Krystal was was dengan jantan yang gelar dirinya Monster. Muka lelaki itu tidak kelihatan kerana dihalang oleh mask dan hoodie bagi menutup seluruh wajahnya.

Krystal: so?
Monster: im offering you something. I guest you will love it *smirk*
Krystal: nop. Until i know what you offering me right know.
Monster: Song Family. *smirk* 1 dah out 2 coming soon.

Krystal tidak cepat melatah dan memberi jawapan. Mungki tidak mahu silap percaturan seperti appanya JSJ dan adiknya Bomi.

Monster agak memahami bahawa gadis di hadapannya berasa was was dengannya yang datang dari celah mana tiba tiba muncul. Choii.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now