chapter 11

255 39 0
                                    

Malam
-seoul hospital-

Wendy sedang membuat pemantau terhadap L yang sedang koma dan wayar berselirat di badannya. Wendy memerhatikan degupan jantung L melalui monitor yang bersambung dengan wayar.

Sesekali tangan Wendy menulis sesuatu di atas kertas yang mengandungi maklumat pesakit bernama L yang pernah menjadi seorang Doktor yang disegani walaupun masih muda.

Tin! Tet! Tin! Tet! Wendy gelabah. Gerakan jantung L menjadi tidak menentu. Tiba tiba badan L menjadi kejang.
.
.
.

Alam L

L berjalan mundar mamdir di kawasan gelap. Pergerakkannya agak terbatas kerana tiada cahaya. L hanya bergerak berdasarkan kata hati.

Buk! L jatuh selepas tersadung sesuatu. Mungkin batu. Tidak mungki kerana L dapat rasakan dia berjalan di atas simen kerana tidak memakai kasut.

Kemudian L berdiri semula dan terus berjalan dalam kegelapan cahaya.

Buk! L terjatuh lagi. Tidak berputus asa, L teruskan berjalan dan terjatuh kerana tersadung sesuatu tetapi tidak boleh dilihat.

Setelah banyak kali jatuh tersadung akhirnya L give up.

.
.
.

Tet!!! Bunyi jantung berhenti di skrin membuatkan Wendy tergamam. Air matanya deras mengalir .

Dengam air mata dan hingus yang mengalir, Wendy duduk atau lebih bertengek di atas katil L dan menekan jantung L beberapa kali.

Tiada jawapan. Barisan skrin jantung L hanya mendatar. Beberapa orang nurse di dalam wad L menundukkan kepala. Sedih mungkin.

.
.
.

Alam L

Cahaya. Sedikit demi sedikit ada cahaya menerangi kegelapan L. Mata L memerhatikan sekeliling. Kosong. Tiada batu atau benda berat. Tapi apakah yang buatkan L jatuh tersadung.

Xx: haii oppa *manja suaranya*

L: nugu ? Siapa ? *pandaag sekeliling* aku dekat mana ? Jap *pegang badan* a..ku dah ma..ti ke ? *gabra*

Xx: aigoo. Where my cold prince Doctor L i used to know ? *pegang bahu L dari belakang*

Kepala L menoleh apabila terasa ada tangan yang menyentuh bahunya. Bulat biji mata L.

L: Song Jihyo *peluk erat*

Jihyo: op..pa Jiji tak..bo..leh nafas *tolak L* aigoo.

L cepat cepat lepaskan Jibyo dan memegang bahu adiknya yang sedang tersenyum manis dengan rambut ikal dilelaskan. Cantik. L tersenyum.

Ada air mata yang mengalir keluar daripada mata L.

Jihyo: kenchana ? *lap air mata L*

L: jiji, oppa mintak maaf. Sebab oppa tak lindungi Jiji akhirnya Jiji yang mati tinggalkan kami. Oppa minta maaf *berlutut sambil menangis*

Jihyo: aish orang tua ni *duduk bersila pandang L* kematian Jihyo bukan salah oppa. Domt worry. I always be right by your side. I never leave you. *lap air mata L* i love my oppa very much. *peluk L*

L: Jihyo, oppa nak ikut Jiji. Jaebal *sedut hingus* boleh la *merengek macam budak*

Jihyo: nak ikut g mana ? Jiji kan sentiasa bersama oppa. But now, please wake up oppa. ramai yang tunggu oppa sedar.aigoo kesian Joongki oppa asyik sedih je *baring atas peha L*

L: tapi oppa tak nak tingal kan Jihyo sorang sorang dekat sini.

Jihyo: oppa *pandang L* dont worry. Jihyo ok je. Oppa ni kecoh la . Hahah *gelak kecil* now, oppa kena sedar. Kesian denat Wendy unnie *senyum* ingat oppa Jihyo sentiasa ada bersama oppa. Itu janji Jihyo. Bye

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now