Pagi
-taman-2 sahabat baik berperangai beruk duduk bersantai sambil melihat pemandangan indah di taman. Ramai gadis gadis hot and sexy sedang berjogging.
Mingyu bajet hot dengan memakai spec hitam bagi elak kantoi jika dia sedang usha awek yang lalu lalang.
Si Wonho selamber badak terang terangan bukak biji mata sebesar ikan buntal melihat body gadis gadis. Choii.
Wonho: hai awek cun. Pweit *kenyit mata*
Gadis di hadapannya yang sedang warm up tidak layan. Saja la tu nak jual mahal. Yang 2 beruk ni pulak saja nak test power ayat pickup line. Yucks !
Mingyu: why so howt babe ?
Mata Mingyu melihat buntot gadis di hadapannya. Wow. Nyummy nyummy. Mingyu dan Wonho hi-5 apabila gadis itu menunduk dan menghalakanbuntutnya ke arah mereka.
Mingyu: apa kata, kau test market dengan awek tu ?*tunding arah gadis cun*
Wonho: well. Ni Wonho. Siapa tak terpikat bro. *flip hair*
Mingyu: so, shall we *smirk*Dengan bajet howt, Wonho berjalan ke arah gadis sexy. Mingyubsekadar menjadi pemerhati.
Wonho: haii sexy ! *senyum* are you alone ?
Gadis: *smile* *angguk*Tersengih kerang basi melihat reaksi gadis tadi. Wonho angkat thumbs up ke arah Mingyu. Eee meluat Mingyu apabila Wonho dapat green light dari gadis super howt.
Wonho: my name is Shin Wonho. You my lady *hulur tangan*
Gadis: *pegang tangan Wonho*Wajah Wonho sudah berubah saat dua tangan itu bersentuhan. Gadis super hawt tersenyum comey melihat wajah handsome Wonho.
Gadis: nama i...Sally *garau*
Macam cacing kerawit Wonho menepis tangan Sally dan berlari. Sempat juga tangan Wonho menarik collar baju Mingyu agar turut serta berlari dengannya.
Mingyu: apahalkita lari ni ? *soal sambil berlari*
Wonho: bala weyy bala. Seram aku *berlari macam Usin Bolt*
Sally: hai Wonho babe... tunggu la aii. Kita jogg sama sama *gaya sotong*Wonho menoleh ke belakang. Dia melihat Sally sedang mengejar mereka atau lebih tepat mengejar anak ikan baru iaitu Wonho.
Gara gara tekanan perasaan melampau, Wonho berlari selaju mungkin sehingga tidak sedar yang kasutnya tertanggal. Kecut perut wehh.
Setelah 20 jam berlari, akhirnya mereka dapat meloloskan diri daripada Sally. perghh memang menakutkan.
Mingyu: asal kita buat marathon ni *tercungap* Awek cun tu asak kejar kita ?
Wonho: cun memang cun. Kau nak kenal ke ? *smirk*
Mingyu: boleh juga. Buat stock. *sengih* apa nama awek tu ?
Wonho: Sally.
Mingyu: sedap nama. Cun pun cun.
Wonho: kot kau rasa nak pedang lawan pedang, kau usha la Sally tu *smirk* 👿Mingyu terdiam. Susah betul air liur untuk ditelan. Mingyu melihat wajah Wonho yang macam ayam berak kapur.
Mata Mingyu memandang Wonho. Wonho mengganguk sambil tersengih.
Mingyu : tidak ! *jerit* aku ingat dia perempuan tulen. Sumpah aku insaf *terkejut beruk*
Detik ini, Mingyu telah berazam mahu berubah dan tidak akan usha mana mana gadis sexy and super hawt. Takut tersalah usha pondan. Tidak ! Mampus kena parang dengan Keluarga Kim. Andwae !
S
K
I
PPetang
-set pengambaran-Academy art Joongki semakin berkembang dari masa ke semasa. Terima kasih kepada member B.A.P yang menjadi tenaga pengajar.
Malahan, ramai juga director action movie menggunakan anak murid dan B.A.P sebagai action actor. Mereka semua berbakat dan profesional.senang mahu berurusan.
Jongup: wahh, berlecah habis ketiak aku *lap peluh*
Zelo: penat gila hari ni. *baring sebelah Daehyun*
Younguk: dah ini kerja kita. Kerana terpaksa, ku relakan juga *buat drama*
Himcham: aku serabut dengan lead actor movie ni. Bajet bagus betul. *muka toya*Semua mata melihat lead actor untuk action movie. Oppss lupa nak sembang. B.A.P sekarang ada dekat set pengambaran.
Younjae: bajet bagus. Kau tengok, berlakon pun kaku *komen*
Younguk: siapa lead actor tu ?
Daehyun: new actor. Seunjae. Baru berlakon 1 drama bajet hot. *kritik*
All: ooo.Malas mahu tengok lakonan kayu, member B.A.P berborak sesama sendiri. Buat tambah dosa kutuk lakonan pelakon baru tu.
Zelo: aku rindu Jihyo la *sendu*
Jongup: kalau dia ada kan best. Boleh suruh dia belanja dumbel baru *pandang langit biru*
Himchan: korang rasa, betul ke Jihyo tu dah....*senyap*Soalan Himchan tiada jawapan. Bukan malas mahu menjawab, tetapi mereka sendiri menjadi tertanya tanya. Jika mati mana mayatnya. Jika hidup kemanakah Jihyo menghilang.
Aihh buat serabut lah soalan Himchan ni. Daehyun menundukkan kepala melihat kasutnya yang sudah terkoyak tapaknya.
Daehyun: kalau Jiji ada, mesti dia bising tengok kasut aku *sengih*
Younjae: rindu la nak kotorkan dapur lagi. Main masak masak last sekali dapur terbakar.
All: hahahahhhha *gelak besar*Tidak lama kemudian, suara tawa mereka bertukar dengan esakan halus. Sayu. Sedih. Dan menyakitkan tangisan B.A.P.
Himchan: ak..u *lap air mata* rindu gila babeng dengan minah puaka tu *lap air mata yang tiada tanda nak berhenti*
Younguk: siapa lagi nak buat aku sakit jantung selain Jiji *nangis* ke...na..pa cepat sngat Jihyo ma...*diam*
Jongup: stop hyung *berdiri* kita ada bukti ke Jiji dah mati ? *lap air mata* kenapa cepat sangat kita berputus asa? Kalau betul Jiji dah mati, aku sendiri aku kuburkan dia *tahan marah* aku.. aku.. *terduduk* Jihyo tak mati *perlahan suara Jongup*mereka semua hanya diam atau lebih mendiamkan diri. Memang betul mayat Jihyo belum dijumpai tetapi menunggu susautu yang tidak pasti selama3 tahun sangat menyakitkan.
warrior ~
Hp Younguk berbunyi tanda ada messej masuk. Sempat Younguk lap air mata yang mengalir dan menghembus keluar hingus yang meleleh.
From: unknown
~hallow broda, dont cry meh. Aku tengok rupa korang macam badut.Teng ! Hp Younguk terlepas daripada tangannya. Terkejut dan terperanjat members yang lain.
Younguk: Jihyo ?*bisik hati* dia je suka panggil aku broda
Melilau Younguk memerhati keadaan sekeliling set pengambaran. Matanya fokus memandang setiap satu manusi di depan matanya.
Ting ! Mata Younguk tajam memandang manusi yang tidak pernah dia lihat sepanjang di set pengambaran
Motorbike.
Helmet full face -blue colour
Black jean and jaket kulit.
Sneaker.
Younguk cuba mengejar orang itu. Tetapi tidak sempat kerana terlebih dahulu manusia misteri itu berlalu meninggalkan dirinya yang tercunggap cunggap berlari .
Younguk: damn ! Dont tell me......argh *serabut rambut* she died ! Mimpi