Lewat pagi
-SEOUL HOSPITAL-seorang nurse keluar daripada operation room dengan wajah yang risau. Wendy orang pertama yang mendapatkan nurse yang terlibat dalam pembedahan L.
Wendy: suzy, how is he ? *risau*
Suzy: hurmmm.... kami perlukan darah AB tapi stok tu dah habis. *keluh*
Wendy: kita mintak dekat hospital lain. Boleh kan ?
Suzy: boleh tapi aku takut tak sempat. He's bleeding so bad. *kesal* if too late maybe he's not gonna make it.
Wendy: what the....no. he will fine. I know L very well *geram* i know L gonna be fine *tundukkan kepala*Mundar mandir Wendy seketika. Siapa pulak yang bokeh derma darah. Manaada orang pagi pagi buta cam gini. Alahaii. Bala bala.
Daripada jauh, ada seseorang atau lebih tepat seorang gadia memerhatikan babak drama hindustan. Wajah gadis itu ditutupi dengan mask yang disediakan di kaunter masuk hospital bagi elakkan penyakit berjangkit.
Xx: saya darah AB. *angkat tangan*
Suzy: ouhh. Cik boleh buat derma darah ? *mengharap*
Wendy: saya sanggup lakukan apa saja . Please *pegang tangan XX*
Xx: ok. *senyum*Suzy berjalan seiring dengan manusia yang sudi untuk menderma darah bagi menyelamatkan L. Fuhh ~
Suzy: your name miss ? *soal sambil berjalan*
xx: Hyo *senyum*S
K
I
PSementara itu, ada sepasang manusia kelam kabut berjalan menuju ke bilik pembedahan. Wajahnya berkeringat.
Dara: oppa slow dowm *pegang tangan* joongki-ah he's will be fine.
Joongki: aigoo. He the only one i have. I cant lose him too. *jalan kelam kabut*
Dara: i know babe. Tapi oppa pun kena hati hati. Kalau terlanggar pesakit lain macam mana? *risau*Kaki Joongki tetap berjalan laju. Dup dap dup dap jantung Joongki berfunsi selepas mendapat chat dari orang tidak dikenali mengatakan L berada di hospital. Siapa tak sayang keluarga sendiri lagi lagi tinggal L sahaja adik yang Joongki ada.
Buk ! Joongki terlanggar bahu seseorang. Wajah tidak dapat dilihat. Kepala Joongki dan Dara mendunduk banyak kali tanda mohon maaf akan perlanggaran kecil itu tadi. Orang yang dilanggar tadi sekadar mengganguk kecil kemudian berlalu pergi.
Nurse:your name miss ? *soal sambil berjalan*
Xx: Hyo *senyum*Dang ! Joongki yang terdengar perbualan antara nurse dan Hyo berhenti secara mengejut. Joongki berpaling dan melihat gerangan orng yang bernama Hyo.
Joongki: maaf *pegang tangan Hyo*
Hyo: what ? *berhenti berjalan* wae ?
Joongki: sorry *lepaskan tangan* what your name again ?
Hyo: Hyo ?
Dara: Song Jihyo ? *secara tiba tiba berdiri sebelah Joongki* Song Jihyo *peluk erat*
Hyo: eerr *serba salah * dugu Song Jihyo ? My name Kim Minghyo *lepaskan pelukan Dara* sorry *awkward smile*
Dara: minghyo ? New famous designer ?
Hyo: hahahah *angguk kepala*
Dara: daebak *thumbs up*
Hyo: sorry. But siapa Song Jihyo *pelik*
Dara: eerr... *gagap*
Joongki: sorry. Kami ingat tadi Jihyo adik saya. Sorry again *tunduk kepala*Joongki mencapai tangan Dara dan terus berlalu pergi. Kecewa. Itu yang dirasakan oleh Joongki. Dikiranya Hyo itu ialah Hyo mereka iaitu Song Jihyo yang telah mati 3 tahun lalu.
Hyo: siapa diaorang tu ?
Suzy: satu satunya abang Doktor L dan Dara 2ne1.
Hyo: siapa Song Jihyo ? *curious*
Suzy: adik Doktor L and Joongki oppa.tapi dah mati 3 tahun lepas.
Hyo: kesian nya *sedih*Hyo dan Nurse Suzy berjalan ke bilik menderma darah. Sempat lagi Hyo berpaling sedikit melihat Joongki dan Dara yang berjalan arah bertentangan.
Perbualan antara Hyo dan Suzy didengari oleh Dara dan Joongki. Dara memegang erat tangan Joongki tanda memberi semangat.
Tanpa Joongki bersuara, Dara dapat rasakan kesedihan yang tidak ditunjuk oleh Joongki. Masakan tidak tahu. Dara sudah jsdi tunang pada Joongki 2 tahun yang lalu selepas pelancaraan matrial arts Academy milik Joongki.
Dara: oppa ok? *dudukkan joongki di atas kerusi*
Joongki: oppa ingat Hyo tu Hyo oppa. Rupanya orang lain. *kecewa*
Dara: oppa jangan la macam ni. L perlukan sokongan oppa. *pujuk*
Joongki: siapa la musibat yang nak musnahkan L ? Tak cukup lagi ke apa dah jadi ?*raupkan wajahnya*Tangan Dara memeluk Joongki. Dia sendiri tidak tahu musibah apa yang akan menimpa keluarga kekasihnya. Satu satu. Kematian Jihyo tidak diungkai lagi kini tambah pulak kemalangan yang menimpa L. Aigoo !
S
K
I
PPagi buta
- Han River-Seorang lelaki kacak yang berpakain swater tebal dan seluar jeans duduk di kerusi yang disediakan. Sesekali dia meneguk air tin minuman yang dibeli sebelum datang ke sini.
Xx: jimbet betul. Mana orang yang suruh aku datang sini.*sepak batu kecil* janji pukul 12 sekarang dah jam 3 pagi. Aishh *keluh*
Im a bad man 🎶🎶🎶
Terketar ketar tangan lelaki itu keluarkan hpnya kerana kesejukan melampau tahap gaban international.
Himchan ?
Xx: hello bro ? *gigil kesejukan*
Himchan: oii Younguk ! KAU DEKAT MANA ? *jerit guna speaker*
Younguk: asal ? Kecoh la kau macam mak nenek *meluat*
Himchan: kau tahu tak apa dah jadi ? *kendur suara*
Younguk: rabbit kau beranak lagi ke ?
Himchan: aishh *sigh* L hyung. Dia kena tembak. Sekarang dekat Seoul Hospital.Tik ! Terus sahaja Younguk matikan panggilan daripada Himchan. Dia berlari laju pergi ke arah keretanya dan terus pecut laju menuju ke hospital.
Berderau darah Younguk apabila diberitahu L kena tembak. Asaknya badan terasa sejuk terus bertukar menjadi panas. Bahang.
S
K
I
PSeorang lelaki berkukit putih pucat macam zombie terjaga daripada tidur yang tidak lena selepas terdebgar bunyi deruman kereta .
Xx: aishh cilakak betul.orang nak tidur oun susah. *geram* ah ni sorang lagi. Janji nak jumpa pukul12 ni dah 3 .13 pagi bulu hidung oun tak nampak. *pandang fail cokelat* aishh nyamuk ni pun satu *tepuk amai amai dengan nyamuk*
Fire🎶🎶
Xx: ha ni siapa pulak call ? Aishh *keluarkan hp*
Rap Monster ?
Xx: he...
Rap Monster: oii kau dekat mana ?
Xx: aku...
RapMonster: kau tahu tak Suga *nyamuk cakap xx* L hyung masuk hospital. Kena tembak dengan anak syaiton mana tah. Kita kumpul dekat Seoul Hospital. SEKARANG. And make sure bawak baby aku jangan sampai kena saman.Tik ! Laju tangan RapMonster tekan butang merah untuk matikan pangilan. Suga tercengang dengan mulut ternganga. Cuba hadam kata kata RapMonster yang laju macam Train to Busan.