Sambungan ~
Kelam kabut Song Jihyo turun daripada motorsikal miliknya. Dia berlari tanpa memperdulikan orang di sekelilingnya. Harapannya hanya satu.
Jihyo: katakan pada Hyo, diaorang selamat *berdiri sebelah Joongki*
Joongki: we dont know *geleng kepala*
Jihyo: what the fuck ! Siapa yang buat kerja ni ? *pandang ahli bomba*
Tiada jawapan. Hati Jihyo menjadi panas membara. Baru beberapa hari jIhyo dan VIXX ketemu semula tetapi ini yang telah terjadi.
STARLIGHT CAFFE telah di bom oleh si durjana yang berpuaka.
Dalam tidak sedar, air mata Jihyo mengalir. Cepat cepat dia lap matanya. Ini bukan masanya untuk menjadi lemah.
Bomba: kami jumpa mayat *jerit*
Beberapa pasukan medic datang sambil membawa starcher. Jihyo dan Joongki tergamam. Ada 5 mangsa dan kesemuanya telah mati rentung.
RapMon: tolong bukan VIXX *berharap*
L: apa dah jadi semua ni *tergamam* aku tak percaya yang *tertunduk*
Suho: sabar. Kita belum tahu yang itu VIXX *pandang ke arah 5 mangsa*
Jihyo menapak menuju ke arah 5mangsa yang rentung. Mayat mangsa ditutup dengan kain menyebabkan Jihyo tidak dapat melihat wajah mangsa.
Joongki yang mengikuti Jihyo berdiri tegak di sisi adiknya. Dia menjadi lemah. Lemah kerana kemungkinan kebenaran yang akan menyakitkan akan di ketahui.
Medic: maaf. Cik tak boleh ada dekat sini *halang Jihyo*
Kata kata medic itu bagaikan angin lalu. Malahan, Joongki menolak kasar tubuh medic tersebut.
Mereka dua beradik mendekati 5 mangsa. Terketar tangan Jihyo mengangkat kain pada mangsa pertama.
Jihyo: no *geleng kepala* no N oppa.
Mangsa pertama ialah N. Jihyo dapat cam kerana rantai silver yang dipakai oleh N. Rantai itu hadiah Song Jihyo kepada Vixx. Dan setiap members akan ada perkataan di setiap ratai mewakili nama mereka.
Kali ini Joongki mengambil alih. Dia membuka kain yang menutup wajah 4 mangsa yang lain.
Akhir sekali, Joongki terkaku di mayat yang terakhir. Kaki nya berasa longlai. Dia mengangkat wajah melihat ke langit hitam tanpa bintang.
L Suga dan Kai datang menghampiri Joongki. Dari raut wajah Joongki, mereka bertiga mengetahui kebenaran yang cuba untuk mereka tutup.
Suga: mereka ni VIXX kan ? *gengam penumbuk*
Kai: kenapa ? Kenapa satu persatu members kita mati *lap air mata*
L: aku tak sangka dalam sekelip mata, kita kehilangan 5 sahabat sekali gus *pandang mayat VIXX*
Mereka semua bergerak menjauhkan diri daripasa lokasi. Masih boleh mereka melihat beberapa bomba dan medic mengangkat mayat VIXX dan menyiasat punca dan motif STARLIGHT CAFEE ni di bom.
Joongki: mana Satu lagi members VIXX ? Aku harap dia okey *pegang dada*
L: RAVI ! Dia dah kena hantar dekat hospital.
Jihyo: siapa yang teman Ravi ? *jihyo menyoal secara tiba tiba*
Kai: lay dengan Jhope.
Jihyo: mana yang lain. Asal ada korang je dekat sini ? *pandang Suho yang jalan menghapiri mereka*
Suho: aku tak bagi datang.
RapMon: bahaya kalau semua ada *pandang polis*
Jihyo: betul juga. Apa korang dapat pasal benda yang jadi pada VIXX ni ?
L: not much. Pandai si tukang bom kedai ni. Dia tahu cctv dekat trafic light and tiang kamu tu rosak. *duduk bersila*
Jihyo membaringkan kepalanya di atas peha L. Kepalanya sangat sakit memikirkan pelbagai masalah yang menimpa.
Serentak members yang lain juga duduk. Mereka berkumpul di taman berhampiran kedai VIXX. Walaupun jauh mereka masih dapat melihat sisa sisa cafe yang tertinggal.
RapMon: abis tu takkan tak ada maklumat langsung kot *cabut rumput dengan kasar*
Suho: aku rasa diaorang mesti dah plan . Kalau tak, mana diaorang berani ni bjat semua tu *pandang jalan raya*
Joongki: masalah sekarang. Kita tak tahu siapa yang bom kedai tu . Paham tak ?
L: siapa kata ? *smirk* aku tak abis cakap korang dah menyampuk *belai rambut Jihyo*
Suga: bingai punga Jihyo. Orang elok bincang dia boleh tidur *deerp face*
Suga mahu mengejutkan Jihyo. Cepat tangan Kai menghalang tindakan Suga. Mencebik sedikit mulut Suga.
Kai: biarkan . Jihyo dah hampir 2 hari tak tidur *geleng kepala*
Joongki: wtfish..macam mana kau boleh tahu sedangakan aku oppa Jihyo pun tak tahu *pandangan maut diberi*
Kai: hahahahhaha *gelak syaiton* aku saja sembang je. Mana la aku tahu *😪*
Suho: elok aku salai Kai ni bagi lagi hitam. Jap kita ni dah lari story. K L kau boleh sambung *pandang L*
L: aku ingat esok baru aku boleh sambung story aku. *perli*
Suga: alah. Sikit sikit nak sentap *menjuih bibir* ha story la apa tunggu lagi
L: kalau korang tahu , VIXX ada pasabg 1 cctv tersembunyi. Konon nya N nak dapatkan bukti yang Hongbin selalu dating time kerja. *geleng kepala*
Kai: jadi mana rakaman cctv tu ? *excited*
Joongki: kalai kita dapat cctv tu, makna kita boleh jumpa si celaka yang dah bunuh sahabat kita *geram*
Hello bitches 🎶🎶🎶
Semua mereka berhenti berborak. Bunyi hp seseorang. Mereka memerhati antara satu sama lain.
Xx: hello *suara serak* Himchan. Apahal ?
Himchan: bad news. Blaa...blaa..blaa
Tit ! Terus sahaja panggilan dimatikan. Tangan L masih sahaja membelai rambut Jihyo secara lembut.
Suga: apahal Himchan call kau Jihyo ? *suspen*
Jihyo: dia dah mati *tutup mata*
Entah mengapa, suasana jadi krik krik. Jihyo menutup mata dengan lengam sambil kepala di atas peha L.
L pula memasang wajah sugul. Kepalanya berpaling. Ada titisan air mata yang mengalir di pipi L.
Joongki: jom kita gerak ke hospital sekarang *bangun*
S
K
I
PSeorang lelaki memakai sweater dan hoodie di kepala tersengih macam taik ayam.
Xx: baru puas hati aku tengok korang terseksa *smirk*
Seterus nya. Siapa pulak mangsa si puaka lelaki yang tidak berperikemanusian ini. Apa dia ingat dengan membunuh semua masalah akan settel agaknya. Such an idiot person.
Flashback.
Lelaki berhoodie dan memakai mask berjalan masuk ke dalam unit rawatan rapi yang menempatkan Ravi yang cerdera parah.
Senyuman sinis terhias di bibir lelaki itu. Anak matanya jelas menunjukkan kebencian yang menggunung.
Xx: hello Ravi *smirk*
Tiada reaksi. Ravi tidak menjawab panggilan lelaki itu. Ravi kini koma dengan kecederaan yang teruk.
Xx: kau tahu kenapa aku bunuh members kau ? *pegang pipi Ravi* sebab kau ni antara ahli DARKANGEL. Yang paling penting kau bersahabat dengan SONG Family *senyum* bukan dosa aku kalau aku bunuh kau.
Tangan lelaki itu menekan butang yang membantu Ravi bernafas.
Tit~
Mesin itu berbunyi. Jantung Ravi terbehenti dan menghasilkan garisan yang mendatar di mesin.
Tanpa berlengah, lelaki tersebut terua keluar daripada wad tersebut dengan hati yang senang dan gembira. Puas hatinya dapat menghapus orang yang ada kaitan dengan Song Family.
End of flashback