Malam
-kedai soju-Langit malam ini di hiasi bintang terang. Tetapi ada hati yang menjadi gelap. Kehilangan sahabat bagaikan separuh nyawa telah di ambil.
Baekhyun bermajah muram. Habis 2 botol soju dia sorang . Membera yang lain tidak menghalang. Mereka juga sudah berbotol teguk air soju.
Joongki: macam mana Hyo boleh ada dengan L ?
Xiumin: selama ni Jiji still alive ? Where have you been ?
Leo: kau tau betapa sedih nya bila kau dah ma...*diam*
Perkataan mati begitu menyakitkan untuk diperkatakan. Kesakitan yang begitu mendalam terus ke hati.
Jihyo: aku patut terima kasih dekat family yang sudi selamatkan aku pada malam kemalangan tu. And aku ada dengan L oppa sebab aku balik rumah kita semalam. Aku nak jumpa korang tapi tak sangka aku dapat berita yang...*geleng kepela*
L: aku pun terkejut bila aku turun dari bilik aku nampak ada yeoja. *sengih* aku usha awek mana yang cun rupa rupa si hinggus meleleh ni *tolak kepala Jihyo*
Joongki: paboya. Oppa harap Jihyo dah tak hilangkan diri lagi *side hug*
L: jangan tinggalkam kitaorang lagi tau *side hug*
Kini Jihyo berada si dalam dakapan oppanya. Ada satu perasaan hangat du dada Jihyo. Mungkin kegembiraan dapat bertemu semula dengan keluarganya setelah bertahun berlalu.
Himchan: btw. Welcome back uri Jihyo *angkat cawan*
Semua angkat cawan yang berisi soju. Mereka minum bagi menyambut kepulangan Jihyo.
Yongguk: baek *pegang bahu* are you okey ? Kau diam je. Selalu kau yang memekak.
Baek: aku tak okey. Aku nak cari pembunuh sahabat aku.
Suho: sahabat kita *sayup suara Suho* kita tak tahu siapa dan kenapa dia nak bunuh 3 members .
Baek: dah tu. Kita nak biarkan sahaja si sial pembunuh tu terlepas ? Huh *berang* lepas ni nak tunggu siapa lagi mati ?
Joongki: hoii Baek. Tenang la. Bukan kau je yang tengah bengang. Kita semua pun bengang. *tegang wajah Joongki*
Sehun: dah tu. Bila kita nak cari pembunuh tu ? Kita tak ada clue langsung. Kimak betul *ketuk meja*
D.O: aku akan cari jalan bunuh si puaka tu. Itu janji aku *merah mata*
Hongbin: tapi kita kena tahu siapa diaorang semua . Tak kan nak main redah macam tu je. Buat kalau kita salah orang macam mana sial ?
Jhope: woii. Agak agak la. Aku tahu kita semua tengah bengang. Kalau kita bertindak membabi buta, naya nanti.
Rap: kita bincang elok elok bro. Aku sendiri pun nak bunuh diaorang semua. Tapi kita kena pikir jauh.
Baek: nak pikir apa lagi shial *hentak meja* kita bunuh semua yang bermusuh dengan kita.
Jihyo: stop it *tinggi suara* lepas kau bunuh diaorang apa kau nak buat ? Kau pakai otak boleh ? Jangan nak cakap macam orang bodoh !
Mencerlung anak mata Baekhyun memandang Jihyo. Kata kata Jihyo membuatkan Baekhyun marah lagi lagi dengan pengaruh alkohol. Mungkin ada terjadi sesuatu yang tak di ingini.
Kai: aku sokong kata Jihyo. Kalau kita salah bunuh orang, kes ni takkan selesai. Nanti makan rumit.
Arghh ! Baekhyun serabutkan rambutnya. Walaupun kata kata membernya benar tetapi sebab amarah dia cuba menolak. Tidak boleh terima kebenaran apa yang dikatakan.
Jihyo: im sorry Bacon. *ikhlas* aku tahu perit apa yang kau rasa. But kalau kita bunuh salah orang, benda lain akan jadi. *pandang Baek* dendam ni sangat bahaya dan menakutkan. Kau tengok apa dah jadi pada kita dulu. Lepas tu kes tembak L oppa belum kira dengan Kookie yang terlantar dekat hospital sekrang ni. Bertambah dengan kematian 3 sahabat kita. Kau nak tambah berapa nyawa lagi baru kau nak bertindak pakai otak Baek ?
Semua terdiam. Baekhyun hanya tertunduk kepala. Ada air mata yang mengalir. Bukan sahaja Baekhyun malah members yang lain juga. Sungguh tragedi hitam sering menghantui mereka.
Kematian sentiasa bersama mereka. Semua gara gara dendam. Apa mungkinkah dendam kesumat boleh terlerai.
S
K
I
PKrystal jalan masuk ke dalam club dengan bergayanya. Kasut tumit 5 inci menambahkan lagi ketinghian gadis kurus langsing. Banyak mata lelaki gatal memandang.
Baju yang terdedah di bahagian dada begitu memukau mata mata kelaki jalang. Sepanjang perjalanan Krystal menuju ke dalam club diniringi dengan siulan lelaki buaya darat.
Krystal: bagus kerja kau *duduk dekat kerusi* nah upah kau Jack *hulur sampul*
Lelaki bernama Jack atau Jackson tidak terus mengambil sampul tersebut. Dia memandang Krystal dan namja yang bertopeng di sebelahnya.
Jack: why you not tell me the truth ? *berang*
Krystal: what ? *kerut dahi*
Jack: orang yang kau suruh aku bunuh tu. Kenapa tak bagi tahu diaorang budak DARKANGEL ? *berang*
Krystal: huh *mencebik* kau buat je la apa yang aku suruh. Yang menyalak serupa anjing ni apa hal *teguk bir*
Jack: kalau kau bagi tahu awal awal, aku tak nak ambik kes ni. Sial betul la *serabutkan rambut*
Krystal: oii. Benda dah settel kan ? Apa lagi kau nak kecoh ni ?
Jack: macam mana kalau DARK ANGEL cari aku ? Mampus la sial.
Krystal: itu bukan masalah aku. Pandai pandai lah kau sembunyi kan diri. *flip hair*
Geram bebenor Jack saat ini. Dia terus ambil sampul di atas meja dan berlalu pergi. Tidak betah tunggu lama lama. Lagi lagi lepas apa yang dah terjadi. Jack perlu bersembunyi sebelum dia dijumpai oleh DARK ANGEL.
Krystal: kau rasa kita kena musnahkan jantan tu ke ? *silang kaki*
Monster: *smirk* sebelum si sial tu jumpa Jack, baik kita hapuskan dia.
Krystal: siapa nak handel ? *angkat kening* aku malas la malam ni aku nak enjoy puas puas.
Monster: aku tak suruh buat malam ni. Kita bagi Jack enjoy hari hari terakhir miliknya. Hahahah *evil mode*
Krystal mencebik. Malas mahu melayan dia terus bergerak ke dance floor. Dengan lagu yang rancak dia menari. Ramai la lelaki yang join menari bersama. Tanpa segan silu, lelaki jalanh yang ada meraba raba badan Krystal sambil menari.
Monster: dasar perempuan murah. *teguk bir* bodoh.
Lantas, Monster berlalu keluar daripada kebingitan club malam. Kaki Monster bergerak ke kereta. Sebelum enjin di hidupkan sebatang rokok dikeluarkan dan dibakar. Asap rokok do sedut dan dihembus keluar.
Monster: tak lama lagi semua ni selesai. Tunggu jela *smirk*
Enjin dihidupkan. Monster menekan pedal minyak. Berdesup kereta miliknya bergerak di atas jalan tar.