chapter 17

254 34 0
                                    

Lewat Petang
-BUTIK KIM-

Mingyu: tantiknya. Tantinya *terus warna* wuhuu.

Macam tongkang pecah butik Kim kalau dua beradik perangai macam orang utan bertemu. Berselerak habis.

Hyo: oii Kim Mingyu *jerit*

Mingyu: apahal lu minah *gosok telinga* ingat aku pekak ke ?

Hyo: aku suruh kau design dress bukan pergi mewarna buku ni *geram* ini buku Joongkook oppa hadiahkan untuk aku tau *mula nak menangis*

Tanpa perasaan Mingyu memberi semula buku yang diwarna nya. Mingyu mencebik. Sikit sikit nak nagis. Cembeng betul. Padahl buku mewarna ni berlambak dekat kedai.

Mingyu: alahh. Aku beli la baru nanti *mencebik* aku warna sikit je pun.

Hyo: masalahnya, kau warna gambar yang aku suka. *bengang*

Bagaikan ada aura hitam, Hyo berdiri di belakang Mingyu. Meremang bulu hidung Mingyu. Gulp.

Pak ! Kepala mIngyu diluku. Geram betul Hyo saat ini. Ada ke patut dia mewarna buku gambar kegemaran Hyo. Kalau warna cantik okey la jugak. Ini lebih kepada menconteng. Budak tadika warna lagi cantik.

Mingyu: yah *gosok kepala* ingat kepala aku untuk main ketuk ketuk ke ?

Mingyu berdiri menghadap Hyo yang jauh lebih rendah daripadanya. Geram pulak dengan diketot kemetot Hyo.

Anak mata mereka berdua bertembung. Ada kilat sambar menyambar di luar butik. Nampaknya hari nak hujan. Hyo geram.

Sebalik mereka bermain mata, ada degupan jantung yang berdetik secara tidak normal. Adakah serangan jantung akan berlaku. Andwae !!

Hyo: siap kau *death glare*

Dengan senyuman maut, Hyo mengambil lengan anak patung manuqin. Habis cacat patung tu tanpa lengan. Nasib la nak ~

Mingyu: a...ap kai nak bu..at ? *gagap*

Oii siapa tak takut kalau ada tanduk syaiton sudah keluar. Dont mess with woman araso ?

Bagai nak rak, Hyo membelasah Mingyu. Siapa suruh sakitkan hati wanita sado ni. Nasib baik tak makan penumbuk padu super saiyaa. Boleh biol kalau terkena. Hati hati.

Mingyu: stop lahh mak lampir.

Tangan Hyo berhenti daripada membelasah Mingyu. What he's said just now.

Hyo: mak lampir. *bulat biji mata*

Anger up level 25! Hyo sweet turn to Hyo Nightmare. Be carefull readers babey.

Mingyu: no *telan air liur* aku cakap Hyo barbie sweetie macam gula gula kapas *iklan colgate*

Hyo: kau ingat aku pekak *ikat rambut* nahas kau.

Zuppp! Macam Bolt Mingyu melarikan diri. Habis semua barang dilanggarnya. Bersepah habis bilik meeting Butik Kim gara gara Mingyu tau.

Arghh. Pergi lantak dengan bilik bersepah. Yang penting Mingyi dapat selamatkan diri daripada mimpi ngeri . Kalau tidak, jumpa lah Mingyu dekat hospital anak anak semua. Huhuhu.

Kaki Mingyu berlari menuju ke ruangan rehat para staff. Dia menyorok belakang sofa dan terselit di antara sofa dan dinding. Kalau Hyo jumpa memang tak sempat lah Mingyu nak lari.

Hyo: mana kau nak lari huh ? *kepung Mingyu*

Mingyu: hyo, aku mintak maaf. Aigoo kesian lah adik mu wahai my sister *aegyo*

Hyo: no. *smirk* no until i

Senyuman Hyo begitu menakutkan. Dekat. Semakin dekat kaki Hyo pergi ke arah Mingyu. Terketar kepala lutut.

Hyo: ambik kau.

Buk ! Gedebek ! Wachaa !

Hampir 10 minit Hyo tibai adiknya sendiri gara gara menconteng buku gambar + memanggil Hyo mak lampir gara gara rambutnya yang mengerbang saat ini.

Kerana kepenatan Kim Minghyo a.k.a Hyo sedang tertidur di atas lantai kerana kepenatan bekeeja sambil bergaduh dengan Mingyu gara gara rekaan dress untuk kerjasama antara EXO BRAND.

Mingyu mengambil tempat di sebelah pembaringan Hyo. Dikerling jam di tangan. 7.45 p.m . Semua staff di butik sudah balik 1 jam yang lalu.

Perlahan Mingyu meletakkan kepala Jihyo di lengan sebagai alas kepala. Dia tersenyum kecil.

Mingyu: aishh..senang betul tidur minah ni *gosok kepala Hyo*

Tidak lama kemudian Mingyu turut terbuai dengan lena. Tangan Mingyu memeluk erat tubuh kecil Hyo . Berasa nyaman dan selesa Hyo berada di dalam dakapan Mingyu si otak udang.

Mingyu: aku takkan bagi sesiapa sakitkan kau Hyo .

S
K
I
P

Malam
-Somewhere-

Ada 3 orang namja handsome sedang duduk lepak goyang buntut di dalam STARLIGHT CAFE. Ingat cafe tu bapak dia yang punya ke ?

Namja yang muka cold membawa dulang yang ada air coffee. Dia kemudian ikut sama lepak dengan 3 mangkuk ayun.

N: gomawo Leo *minum air* coffee kau paling jjang *👍*

Leo: well *flip hair* aku yang handsome lagi bergaya memang pandai bancuh coffee.

Ravi: baldi mana baldi ? *pegang leher* aku nak muntah biji kopi ni.

Ken: nampak nya dah tak lama riwayat kau ni Ravi *geleng kepala* selamat tinggal wahai namja tak guna. Hohoho 👿

Leo: kau memang tarak guna punya member *terajang Ravi*

N malas nak layan perangai syaiton kawannya. Lebih baik menikmati malam sambil minum kopi secawan.

Tangan Leo membetulkan bajunya yang sedikit keromot. Ravi sudah terbaring sambil buntut tertongeng gara gara makan sepakan maut Leo.

Ken: jap..kita ada berempat je. Mana Hyuk dengan Hongbin ?

N: diaorang cuti. Konon nak balik jumpa family. Rindu katanya *diva mood is on*

Kepala Ken bergerak atas bawah. Leo dengam wajah cold nya hirup coffee yang di bancuh sendiri.

Memang sedap coffee yang Leo bancuh. Sebab tu ramai costemer selali datang. Sambil beli coffee boleh usha mamat VIXX yang handsome or yang bajet handsome tu. Alah sambil menyelam cari ikan dugong la katakan.

Ravi: korang ada jumpa EXO ?

Ken: diaorang ada dekat Korea ke ? *kerut dahi* bila diaorang balik sini ?

Ravi: selama kot. Aku tak sure *angkat bahu*

N: puaka punya member. Balik Korea tak roger aku *fire*

Leo: EXO malas nak jumpa diva macam kau *pergehli N*

N: wae ? *flip hair* aku ni punya carring bagai nak rak dekat EXO tau

Ken: kau pubya carring taik lu. Kau pau diaorang baju design EXO ada lah *juling kan mata*

Mentang mentanglah EXO ada brand pakaian sendiri, selalu jugak la N pau baju dekat members EXO. Sengaja boleh dapat free. Jimat sikit duit. Memandangkan ekonomi tak stabil ni.

Leo: kau ada jumpa EXO ke Ravi ? *silang kaki* bila ?

Ravi: tak jumpa lagi. Diaorang busy dengan collab bersama DESIGNER KIM. aku just chat dengan Lay semalam *innocent face*

Mereka bertiga buat muka tidak puas hati. Yalah. Cara Ravi sembang macam dia dah jumpa dengan EXO. walaupum jarang bertemu lagi lagi selepas 'kematian' Jihyo, mereka masih berhubung melalui chat atau video call.

Hubungan baik abtara EXO dan VIXX berkekalan. Mereka rapat walaupun duduk berjauhan. Brotherhood diaorang memang kuat. That what we call friend until die. Tapi jangan la doa cepat mati pulak.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now